וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השמש לא שוקעת": נועם בנאי מוציא אלבום חדש שכולל קאבר לאביו מאיר

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 11:46

נועם בנאי מוציא אלבום חדש, "השמש לא שוקעת", ובו שירים שכתב מיד לאחר מות אביו, מאיר בנאי. "העבודה על האלבום החזירה אותי ישר לתוך הכאב של הפרידה מאבא אבל גם נתנה לי לראות ממרחק הזמן שהשמש לא שוקעת, היא רק זורחת במקום אחר", מסר בנאי. האזינו לשיר הנושא

נועם בנאי. אור דנון,
"הקאתי החוצה את מה שיש לי על הלב". נועם בנאי/אור דנון

נועם בנאי מוציא אלבום חדש, "השמש לא שוקעת" שמו. בנאי עמד לשחרר אלבום חדש עליו עבד עם רביד פלוטניק אבל אחרי ה-7 באוקטובר החליט לחכות עם האלבום, ונכנס להקליט אלבום חדש בו שירים שנכתבו לפני כ-7 שנים סמוך למות אביו, המוזיקאי מאיר בנאי. בנוסף, האלבום כולל גרסת כיסוי של נועם ללהיט שכתב, הלחין ושר אביו, "אצלך בעולם"

"בחודשים האחרונים שלפני המלחמה סיימתי להקליט אלבום חדש שאני מאוד מאוד אוהב", מסר בנאי. "אלבום שבו רביד פלוטניק היה היועץ האומנותי והמנטור שלי. זכות ענקית! ואז הגיע ה-7 באוקטובר. אחרי ההלם הגדול של הימים הראשונים, כל מה שרציתי היה להרגיש טיפה משמעותי, שיש לי איך לעזור. ירדתי עם הגיטרה לפגוש חיילים ומפונים, להרגיש ביחד. פגשתי אלפי אנשים שעומדים לסכן את החיים שלהם בעזה או שאיבדו את היקרים שלהם בעוטף. אנשים שעומדים בכאב אינסופי אל מול הלא נודע. בתוך כל הטירוף הזה נולדה בתי השניה, אביגיל. פתאום הבית הפרטי שלנו שינה פאזה, יש בו שמחת חיים חדשה. החודשים האלו גרמו לי להרגיש שהאלבום שהיה מוכן לפני המלחמה פחות שייך עכשיו, האנרגיה שלו מגיעה מזמן אחר. אז חזרתי לאולפן והקאתי החוצה את מה שיש לי על הלב".

"נזכרתי בכמה שירים שכתבתי בימים הראשונים אחרי שאבא שלי נפטר. הם היו לי רחוקים מדי. הבנתי את הכאב אבל רציתי להעביר אותם דרכי שוב. עכשיו. היום. עם כל המטען. האלבום הזה, 'השמש לא שוקעת' הוא מבחינתי יצירה אחת שלמה, עם אפס מחשבה של הראש, רק לב. אין באלבום הזה נכון או לא נכון, חדש או ישן. אין בו את המחשבה מה יגידו או אפילו איך הוא נשמע. ממש כמו כאב, כמו אבל, יש בו רק פנימה, רק רצון להוציא את הדמעות, לנשום, לכאוב ולהתרפא מחדש. העבודה על האלבום הזה החזירה אותי ישר לתוך הכאב של הפרידה מאבא אבל גם נתנה לי לראות ממרחק הזמן שהשמש לא שוקעת, היא רק זורחת במקום אחר. אין לי שום יומרה להבין מה כל אחד חווה במקום שהוא נמצא בו כרגע. לכל אחד ואחת יש את ההתמודדות האישית שלו. אני רק יכול לספר את שלי ולקוות שזה ייתן כח, אור, תקווה ופורקן למאזינים".

האזינו לשיר הנושא של האלבום של נועם בנאי, "השמש לא שוקעת" (מתחת)

"השמש לא שוקעת"

השמש לא שוקעת
היא זורחת במקום אחר
בעליות לירושלים
את אומרת תיזהר

שוב צללתי לים געגועים
כמה אתה חסר לי
זה לרדת כל הדרך למטה
עד שמשהו יתנקה בי

ירח מתגלה
מאיר לי את הלילה
לילה טוב
אולי עוד תישאר
תשיר לי שיר ישן
קרוב קרוב

כמה שניסיתי
לא להרגיש רגשות אשמה
לא לחשוב מה היה אם
לא להתחפר מתחת לשמיכה

להסתכל למעלה
רק להסתכל למעלה
השמיים מספרים
והשמש ממשיכה לה

ירח מתגלה
מאיר לי את הלילה
לילה טוב
אולי עוד תישאר
תשיר לי שיר ישן
קרוב קרוב

להמשיך ללכת עוד יום עובר אנחנו מתקרבים
השמש לא שוקעת חיים שממשיכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully