וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים אתגר הונה את הצופים שחשבו שהם הולכים להיחשף לטוויסט בעלילה של "המאדאם מירושלים"

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 9:11

הסיפור של יצחק שריפי או "המאדאם מירושלים" הוא דווקא בין המקרים הנדירים בהם משטרת ישראל ואפילו בתי המשפט ביצעו את תפקידם בצורה סבירה, חקרו, עצרו ואף העמידו לדין. זה לא מנע מחיים אתגר וצוות "המתחזים" להציג לצופים את המקרה כתחקיר שלהם

קטע מתוך "חשיפה - האישה שהפילה את נוכל הטינדר"/קשת 12

"אתם לא תאמינו מי זו 'המאדאם מירושלים'!", הכריזו בדרמטיות הפרומואים של קשת 12 ואני כבר התחלתי להריץ בראש שמות. חברת כנסת לשעבר? פליטת ריאליטי? שחקנית מוכרת שמצאה השלמת הכנסה סליזית במיוחד? כל כך הרבה אפשרויות ורק דרך אחת לגלות (לכאורה) - לצפות בפרק של "המתחזים" עם חיים אתגר ששודר אמש בקשת 12. עוד לפני שנדבר על הסיפור עצמו שגם עליו יש הרבה מה לומר, צריך ליישר קו: הקידום לתוכנית "המתחזים" השבוע היה בעצמו סוג של הונאה. לא חסרות סיבות לבקר את התוכניות של אתגר, בין אם על הסגנון הכוחני בו הוא מתעמת עם מושאי התחקירים שלו או העריכה האובר דרמטית ונטולת המודעות העצמית אבל בדרך כלל הם עומדים במשימת העל שלהם - להביא למסך סיפורי התחזות ומרמה מסמרי שיער ועל הדרך לחשוף בפעם המי יודע כמה את אוזלת היד של משטרת ישראל. ובכן, התוכנית ששודרה אתמול כשלה גם בזה.

"המאדאם מירושלים" היא… הם… הוא… יצחק שריפי. כן, כל כך פשוט ולא מחייב אפילו עשירית מהטיזינג שאתגר עשה לצופים. מדוע? כי הסיפור של שריפי נחשף כבר לפני מספר שנים. חיפוש פשוט בגוגל יעלה מספר רב של כתבות על המקרה בו גבר בשנות החמישים לחייו, איש עסקים ובעל משפחה, התחזה לאישה ברשתות החברתיות, שם פגש צעירות מרקעים קשים ושידל אותן לשכב איתו ועם חבריו תמורת כסף. לא שהכסף היה הופך את המעשים שלו לשפלים פחות אבל חשוב לציין שגם כסף לא ניתן להן. שריפי הוא חלאה, אין שום מילה אחרת שיכולה לתאר אותו וגם העונש של אחת עשרה שנות מאסר שגזר עליו בית המשפט לא מספיק לדעתי. חיים אתגר וצוות "המתחזים" ידעו שהסיפור של שריפי לא חדש ויתרה מכך - בניגוד לתחקירים אחרים בהם אתגר לוקח חלק אקטיבי בחשיפת העבריינים ואף נכנס למקומה של המשטרה ומנסה לתפוס אותם, כאן הוא פשוט לקח סיפור שכבר נחקר וטופל והגיש אותו לצופים כאיזו חדשה מרעישה.

חיים אתגר המתחזים. קשת 12, צילום מסך
סופרמן. חיים אתגר/צילום מסך, קשת 12

מה כן היה כאן? ראיונות מוצללים ומעוותי קול - בין סימני ההיכר של הפורמט - עם שתיים מהקורבנות של שריפי. האמת? אם התוכנית הייתה נארזת ככה ומבקשת לנצל את הבמה של הפריים טיים של קשת 12 כדי לתת את המקום למי שחייהן נהרסו על ידי גבר ציני ואכזר היא הייתה ראויה דיה. במיוחד כשאנחנו חיים בחברה בה אייל גולן, זמר שהיה מעורב בפרשה שלא מאוד שונה מהסיפור של שריפי ולא הועמד לדין מחוסר ראיות, חזר להיות אחד האמנים המצליחים בישראל עם סדרת מופעי סולד אאוט הקיץ. לא צריך להונות את הצופים לחשוב שהם הולכים להיחשף לטוויסט בעלילה בשביל להפוך את הסיפור הזה לראוי לשידור, אפשר היה לקדם את התוכנית כראיונות ראשונים עם כמה מקורבנותיו של שריפי וזה היה תוכן חשוב ואמיץ שראוי שישודר על מסך קשת 12. אבל זה פשוט לא הסגנון של חיים אתגר.

לא ולא, נראה שאתגר מאוהב עד מעל לפוני בדמות החוקר הקשוח. זה שיושב מול הקורבנות והתוקפים ומסתכל להם בלבן של העיניים משל היה קפטן איוב ב"פאודה" ולא מנחה בחליפה עם מאפרת צמודה על הסט. הסגנון של אתגר הוא שלו וגם אם הוא מעורר בי סלידה, במקרים רבים הוא מתגמד אל מול הסיפורים החזקים שהוא מצליח להביא לתוכנית. אתמול כאמור זה היה מופע של חוסר מודעות ושיגעון גדלות. כדי להוסיף חטא על פשע (או להוסיף בשר לפרומואים), אתגר יצר סצנה מפוברקת לחלוטין בה הוא מתלווה אל שתיים מהקורבנות, שזוכות לכינויים האלגנטיים 'החיילת' ו'הגרושה', כשהן הולכות למתחם של צימרים להשכרה לפי שעה ומנסות לדבר עם בעל הבית כדי לברר האם הוא מכיר את האנשים שהיו איתם שם. המצלמות הנסתרות שהפכו לסימן היכר נוסף של התוכנית נכנסות לפעולה ואתגר אפילו 'קופץ להתערב' כשבעל הבית מתנהג בצורה לא נחמדה אל הנשים. הרי לכם סופרמן מאולפני הרצליה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המתחזים יצחק שריפי. קשת 12, צילום מסך
חלאה. שריפי/צילום מסך, קשת 12

הסיפור של יצחק שריפי או "המאדאם מירושלים" הוא דווקא בין המקרים הנדירים בהם משטרת ישראל ואפילו בתי המשפט ביצעו את תפקידם בצורה סבירה, חקרו, עצרו ואף העמידו לדין. זה לא מנע מאתגר וצוות "המתחזים" להציג לצופים את המקרה כתחקיר שלהם, להבטיח חשיפה מטלטלת שבסופו של דבר הפתיעה פחות מביבי אומר את המילים "ניצחון מוחלט" במסיבת עיתונאים ואז אפילו להגיע למתן גזר הדין של שריפי ולהתעמת איתו בצורה מגושמת ומביכה. לישראלים ובעיקר לישראליות מגיע שאנשים כמו שריפי יורחקו מהחברה וישבו בכלא לשארית חייהם ולצופים הישראלים מגיעה תוכנית שמכבדת את האינטליגנציה שלהם קצת יותר מ"המתחזים".

  • עוד באותו נושא:
  • חיים אתגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully