וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד כדי כך אנחנו עושים להם כאב ראש: באירוויזיון הקימו עמוד לשאלות על ישראל

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 12:45

בעקבות כל ההפגנות, העצומות, ההתבטאויות השונות של האמנים, ולאחר ההודעה הרשמית שלהם אתמול נגד "בריונות כלפי מתמודדים", כעת באירוויזיון מוסיפים עמוד ייעודי של שאלות-תשובות הנוגעות ספציפית לישראל

הזמרת עדן גולן, נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ורעייתו, מיכל הרצוג/וידאו: צלם אבי קנר, מקליט אורי בוזגלו; סטילס: חיים צח, לע"מ

באיגוד השידור האירופי מודאגים אולי מחרם, אבל ממשיכים להגן בתקיפות על השתתפות ישראל באירוויזיון: בעקבות כל ההפגנות, העצומות, ההתבטאויות של אמנים בעד ונגד ישראל, ולאחר ההודעה שלהם אתמול נגד "בריונות כלפי מתמודדים באירוויזיון", הם מוסיפים כעת עמוד ייעודי באתר של האירוויזיון שכל כולו שאלות-תשובות הנוגעות ספציפית לישראל.

כך, בין השאר, נשאלת שם השאלה "למה ישראל בתחרות האירוויזיון". בתשובה עונים באתר: "תחרות האירוויזיון פתוחה לכל חברי איגוד השידור האירופי המייצג גופי שידור מכל רחבי אירופה והמזרח התיכון. השידור הציבורי הישראלי חבר ב-EBU משנת 1957 ומשתתף בתחרות האירוויזיון כבר 50 שנה. האירוויזיון נותר אירוע לא פוליטי שמאחד קהלים ברחבי העולם באמצעות מוזיקה".

בנוסף מופיעות שואלות נוספות כגון "למה רוסיה הושעתה וישראל לא?", "האם השנה תתוגבר האבטחה בגלל השתתפות ישראל?", "איך ה-EBU יגיב אם יהיו הפגנות במאלמו?", "מה ה-EBU חושב על כך שרבים קראו להחרים את האירוויזיון בשל השתתפות ישראל בו?".

על השאלה האחרונה עונים באתר כך: "אנו מבינים את החששות אך ערכי האירוויזיון של אוניברסליות, הכלה וחגיגת הגיוון באמצעות מוזיקה מעולם לא היו חשובים יותר. מאות מיליונים ברחבי העולם חולקים את הערכים הללו ואנו מצפים לכך גם השנה".

אמש פרסם איגוד השידור האירופי, האמון על הפקת האירוויזיון, הודעה יוצאת דופן הנוגעת להשתתפות ישראל בתחרות על רקע מלחמת עזה. בהודעה, הוא הבהיר שההחלטה על השתתפות מועמדים בתחרות היא בידי איגוד השידור האירופי בלבד ולא בידי מתמודדים אחרים, והביע התנגדות ברורה להתעללות או הטרדה של מתמודדים, ברשת או מחוצה לה. ייתכן שפרסום ההודעה הושפע מהאיומים שמופנים כלפי נציגת ישראל לאירוויזיון עדן גולן, כפי שנחשף בוואלה! סלבס, או ממתקפת הטרור הקשה במוסקבה במרץ והחשש הגובר מאיומי טרור באירוויזיון.

בהודעה שפרסמו ברשתות נכתב: "איגוד השידור האירופי מזהה את הרגשות העזים שעוררה תחרות האירוויזיון השנה ואת הוויכוח המתוח שנוצר בעקבות השתתפות ישראל. אנחנו רוצים להדגיש שכל החלטה בנוגע להשתתפות היא באחריות הגופים המנהלים של איגוד השידור האירופי, ולא של אמנים אינדיבידואליים".

"אנו מתנגדים בתוקף לכל צורה של התעללות או הטרדה המופנית למשתתפים, באופן מקוון או לא מקוון, ומחויבים לטפח סביבה בטוחה, מכבדת ומכילה. אנו דוגלים בדיאלוג בונה ובתמיכה באמנים, המדגישים את משימת התחרות להתאחד על ידי מוזיקה".

החודש נפתחו אירועי הטרום-אירוויזיון, שבמסגרתם אמנים רבים מהמדינות המשתתפות תרים באירופה, חלקם לא מהססים להופיע עם הסיכה האדומה שקוראת להפסקת אש, אך שוכחים לענוד את הסרט הצהוב שדורש את החזרת כל החטופים. בעבר גם ישראל אירחה אירועי מיני אירוויזיון דומים במסגרת "ISRAEL CALLING". השנה ישראל לא מארחת אף אחד ולא מוזמנת להתארח בשום מקום.

ההדרה של ישראל מתבטאת בין השאר בכך שהפקת האירועים שסובבים את שבוע האירוויזיון בכפר האירוויזיון ביקשה מתקליטנים שמשתתפים במסיבות לא לנגן שירי אירוויזיון ישראלים "מטעמי ביטחון". מוקדם יותר פרסמה המועצה לביטחון לאומי את אזהרות המסע לישראלים בחו"ל, שכללו התייחסות לאירוויזיון.

בסוף החודש שעבר, נציגים של תשע מדינות שישתתפו באירוויזיון פרסמו הכרזה משותפת שבה התייחסו למלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. הנציגים - מאירלנד, פורטוגל, שוויץ, נורבגיה, בריטניה, דנמרק, סן מארינו, ליטא ופינלנד - קראו להפסקת אש מיידית ולהחזרת החטופים לישראל. את העצומה יזם כוכב הפופ הבריטי אולי אלכסנדר, שייצג את בריטניה בתחרות הזמר האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully