וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל האמנותי של הבימה משה קפטן יסיים את תפקידו בשנה הבאה

11.4.2024 / 15:43

פרסום ראשון: דירקטוריון הבימה אישר היום את החלטת מנכ"ל התיאטרון, דני וייס, להאריך את כהונת קפטן עד לסוף 2025. במועד זה תסתיים כהונתו, לאחר תשע שנים בתפקיד, ועל פי גורם בתיאטרון הדבר נעשה לבקשת קפטן. במהלך שנה הבאה יתקיים הליך איתור לבחירת מחליף

משה קפטן. ראובן קסטרו
משה קפטן/ראובן קסטרו

פרסום ראשון: המנהל האמנותי של תיאטרון הבימה, משה קפטן, יסיים את תפקידו בשנה הבאה.

לוואלה! תרבות נודע כי דירקטוריון הבימה אישר היום (חמישי) את החלטתו של מנכ"ל התיאטרון החדש, דני וייס, להאריך את כהונתו של משה קפטן עד לסוף שנת 2025. במועד זה תסתיים כהונתו, לאחר תשע שנים בתפקיד, ועל פי גורם בתיאטרון הדבר נעשה לבקשתו של קפטן. מנכ"ל הבימה הודיע כי במהלך שנת 2025 יתקיים הליך איתור לבחירת מחליף או מחליפה.

כהונתו של קפטן עוררה מחלוקת בביצה התרבותית. מצד אחד, הוא ביים כמה מההפקות הנוצצות ביותר בישראל בשנים האחרונות, בתיאטרון וגם בטלוויזיה - כולל תכניות ריאליטי מצליחות ואפילו אירוויזיון שגרף שבחים רבים. מצד שני, יש מי שמאשים אותו ברדיפה אחרי הקהל, בבידוריזציה של התיאטרון הלאומי, בריבוי מוגזם של מחזות זמר ובמחזור חומרים ותיקים - ולמעשה גם אחרי קריירה ארוכה, קפטן לא זכה ואף לא היה מועמד לפרס פרסונלי בטקס פרסי התיאטרון.

"הלוואי ויכולנו בכל ערב לדבר על משהו חשוב יותר מ'מאמא מיה'. אבל זה בלתי אפשרי": ריאיון עם משה קפטן

קפטן בן ה-52 גדל בבת ים ולמד בישיבת בני עקיבא. בשירותו הצבאי שימש כזמר ומפקד מקהלת הרבנות הצבאית. בגיל 26 יצא בשאלה. לאחר מכן סיים תואר ראשון ושני בחוג לתיאטרון של אוניברסיטת תל אביב. בשנת 1998 ביים לראשונה את הפסטיגל. לאורך השנים, שימש כמנהל האמנותי של תיאטרון המדיטק וכמנהל אמנותי של פסטיבל ישראל. ב-2014 מונה לבמאי הבית של הבימה, ומאז 2016 הוא משמש כמנהל האמנותי של התיאטרון, קודם כממלא מקום לאחר שאילן רונן עזב את התפקיד, ומאז סוף 2017 כמנהל אמנותי קבוע.

קפטן מזוהה במיוחד עם מחזות הזמר הרבים שביים, בין השאר "כנר על הגג", "ינטל" ו"שיער" בקאמרי, ו"גבירתי הנאווה", "אוויטה", "עלובי החיים" ו"מאמא מיה" בהבימה - והרשימה עוד ארוכה. עם זאת, הוא ביים גם הצגות מסוגות אחרות, ובהן "קומדיה של טעויות" בקאמרי, "33 וריאציות" בבית ליסין, ובהבימה - "מלאכת החיים", "אם יש גן עדן", "נעצר בחצות", "שייקספיר מאוהב" ו"עקומים" העוצמתית. בנוסף, הוא ביים משדרים רבים בטלוויזיה, בין השאר את אירוויזיון 2019 שהתקיים בתל אביב, את תכניות הריאליטי "הזמר במסכה" בקשת, "אקס פקטור" ו"דה וויס" ברשת, את טקס מיס יוניברס האחרון שהתקיים בארץ ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully