וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרידה קאלו עד לואי סי. קיי: התוכנייה הבינלאומית של פסטיבל דוקאביב ה-26

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 9:04

פסטיבל הדוקו האהוב שייערך בסוף החודש בתל אביב יציג השנה גם סרטים על אנייס ורדה, ג'ון גליאנו והרולינג סטונס - ועוד הרבה יותר. כל הפרטים

הטריילר של פסטיבל דוקאביב 2024/באדיבות פסטיבל דוקאביב

פסטיבל דוקאביב יכלול השנה בין היתר סרטים על מעצב האופנה ג'ון גליאנו, האמנית פרידה קאלו, הבמאית אנייס ורדה והקומיקאי לואי סי. קיי - כך עולה מהתכנייה הבינלאומית של המהדורה ה-26 של הפסטיבל, שנחשפה היום (שלישי). הפסטיבל יארח השנה את הבמאי הליטאי אודריוס סטוניס, ויציג מחווה מיוחדת עבורו, וכן את הבמאיות אלינה סימון ומריה וידר ואת עורכת התוכן לוסי קון מה-BBC. הפסטיבל ייערך השנה בשבוע האחרון של חודש מאי. התכנייה הישראלית המרתקת שלו כבר פורסמה לנפי כמה שבועות.

בתחרות הבינלאומית ישתתפו הסרטים הבאים: "KIX", סיפור התבגרות זועם ברחובות בודפסט; "בנים", המתאר חברות של שלושה סטודנטים בקיץ אחרון במינכן; "הכיתה" העוקב אחר ילדי כיתה אחת בבית ספר יסודי בווינה; "ויסטה מארה", על אוסף דמויות בעונת התיירות בעיירת חוף איטלקית אחת; "פסקול ההפיכה", על התהפוכות העולמיות סביב 1960 - והמוזיקה הפופולרית שליוותה אותן; "צועדות בחשיכה", המתעד אלמנות באזור ספר בהודו, שמחפשות לעצמן דרך חדשה; "רפובליקה", על צעיר סיני השואף להגשים אידיליה היפית-מאואיסטית; וכן "שלג שחור", שמספר על עקרת בית מסיביר שמלינה על זיהום ממכרה פחם סמוך לביתה, מוצאת את עצמה במוקד של סערה לאומית - והופכת לאקטיביסטית. הסרט, שגרף פרסים בפסטיבל CPH:DOX האחרון, יוקרן בנוכחות הבמאית אלינה סימון, אורחת הפסטיבל.

מתוך הסרט "בילי ומולי: סיפור אהבה". Charlie Hamilton James, National Geographic, באדיבות פסטיבל דוקאביב,
מתוך הסרט "בילי ומולי: סיפור אהבה"/Charlie Hamilton James, National Geographic, באדיבות פסטיבל דוקאביב

למתעניינים באמנות ותרבות צפויים השנה שלל סרטים על דמויות מרתקות: "ג'ון גליאנו: גאות ושפל" שיתאר את עלייתו ונפילתו של מעצב האופנה; "אובססיה לאור" על חלוצת אמנות הפרפורמנס לואי פולר; "מושכת אש: סיפורה של אניטה פלנברג", על השחקנית והדוגמנית, אחד הסמלים של הסיקסטיז, ובת זוגו לשעבר של קית' ריצ'ארדס מהרולינג סטונס; "הסטונז ובריאן ג'ונס" יעסוק גם הוא בלהקה המיתולוגית, ובעיקר במייסדה שמת בגיל 27 בלבד; "עומאר וסדריק - עד שזה ירגיש מוזר מדי" על חברי להקת דה מארס וולטה; "פאני: המנדלסון האחרת" על המוזיקאית הפחות ידועה מהמשפחה המפורסמת; "פרידה" על האמנית המקסיקנית הידועה פרידה קאלו; "ויוה ורדה!" שצולל לתוך הארכיון של הבמאית החשובה אנייס ורדה, שהלכה לעולמה לפני שנים אחדות; "בלדיגה" שמציג את דמותו של צלם שפעל בברלין של שנות ה-80; וכן "לצייר עם ריקרדו", על האמן ריקרדו קבאלו.

במסגרת פנורמה יוקרנו הסרטים הבאים: "לעוף", על זוגות המכורים לקפיצות אקסטרים; "אפריל בצרפת" המתאר ילדה בת 5 שיוצאת לחופשה בכפר צרפתי ומעוררת שינוי מסביבה; "בילי ומולי: סיפור אהבה" על קשר בלתי צפוי שנרקם בין גבר בודד בסקוטלנד ולוטרה ידידותית; "הבת של ג'ינג'ס" על אישה מונגולית שמתעקשת על "טוהר הדם" של בני עמה; "להתפרא", על זוג בדרום אנגליה שמחליט להחזיר את הקרקע שלו אל הטבע הפראי; "לואי סי. קיי - מצטער/לא מצטער", על סיבוב ההופעות של הקומיקאי, אחרי שנטען כי הטריד מינית; "מאיה והגל", על הגולשת הברזילאית מאיה גביירה; "ניסים ונפלאות בגולספאנג", על זוג אחיות וסיפורן המשפחתי, והפרשייה המסתורית שמסתתרת בתוכו; ו"סוכן האושר", על אדם שנשלחת בידי ממלכת בהוטן על התשובים כדי לבדוק מה הופך אותם למאושרים. במסגרת "מעבר למסך" יוקרן "המקום בו הנחנו את ראשנו", על המתאר כיצד משבר סביבתי מציף בגעגועים אישה אחת; "מהמראה האחורית", על רכב חילוץ הפועל במחוזות אוקראינה השקועים בלחימה נגד הפלישה הרוסית; וכן "עצים דוממים", על נערה כורדית, מבקשת מקלט, שנאלצת לגדל את ארבעת אחיה לבדה, לאחר אירוע טראגי בגבול בלארוס-פולין.

עוד בוואלה!

מאבי נשר עד הדס שטייף: התוכנייה הישראלית של דוקאביב נחשפת

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "KIX". צילום: Dávid Mikulán, באדיבות פסטיבל דוקאביב,
מתוך הסרט "KIX"/צילום: Dávid Mikulán, באדיבות פסטיבל דוקאביב

בתחרות "עומק שדה" יוקרנו "E.1027 איילין גריי והבית על הים", שבמרכזו "פרשייה היסטורית סוערת על אמנות, תשוקה ומאבקי כוחות"; הסרט "Sr", על גלגוליו המפתיעים של הג'ירף כדימוי לאורך ההיסטוריה; "אולרדימייד", על המיתוס של "המזרקה" האיקונית של אמן הדאדא מרסל דושאן; "בוץ" על מרכז המרחצאות של יסנטוקי ברוסיה, לא רחוק מהמלחמה; וכן "ימי בראשית, צ'ילה, דיוקן מקום", מבט אנתרופולוגי ולירי מאמריקה הדרומית. בקטגוריית סרטי המאסטרים והמאסטריות יוצגו בין היתר סרטה של נורית אביב "אות רוטטת", העוסק כולו בצליל ר'; "אנסלם" של וים ונדרס, על הפסל והצייר אנסלם קיפר; "טרואגרו - הנאות קטנות" של פרדריק וייזמן, על אחורי הקלעים של מסעדה משפחתית עם שלושה כוכבי מישלן; וכן "מאדאם הופמן" של סבסטיאן ליפשיץ בהקרנת בכורה בינלאומית - דיוקן של אחות בכירה לפני פרישה, הבוחנת מחדש את יחסיה עם אמה, בן זוגה ובתה. בנוסף, כאמור, תיערך מחווה לבמאי הליטאי אודריוס סטוניס - דמות מרכזית באסכולה הפיוטית הבלטית, שיוביל כיתת אמן בפסטיבל. כמו כן יוקרנו שבעה מסרטיו הארוכים והקצרים.

בתוך כך, לתכניית הפסטיבל הצטרפו אירועים נוספים: "מהבבא סאלי לרב עובדיה יוסף", דיון בהשתתפות הבמאים רפאל בלולו ועופר פנחסוב, שמציגים השנה סרטים העוסקים בדמויות האלה, על הפוליטיקה הרבנית הספרדית בישראל; אירוע לזכרה של הבמאית נילי טל, שבו יוקרן סרטה "בת 60 מחפשת אהבה"; פרס יד ושם למצוינות קולנועית יוענק לסרט "צלו של המפקד" של דניאלה וולקר; תיערך הקרנת בכורה לסרטה של יסמין קיני, "לקום מהשבעה באוקטובר", על סיפורה של משפחת גד מבארי; תיערך הקרנה מונגשת לסרט "הרבי קפוארה" של ברק היימן; והפסטיבל יתארח גם בסינמה מגדלור, מוזיאון תל אביב לאמנות, קולנוע לב, בית רדיקל ו-CCA תל אביב יפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully