וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה משפיל": עדן גולן ספגה קריאות בוז בלתי פוסקות בחזרה הגנרלית

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 0:10

למרות ביצוע מצוין בחזרה הגנרלית השנייה, שהיא הקלטת הגיבוי לחצי הגמר שישודר בחמישי ב-22:00 בשידור חי, הקהל באולם קרא לעדן גולן קריאות בוז בלתי פוסקות לאורך השיר כולו. גולן: "אני גאה להיות ישראלית, שום דבר לא יסיט אותי מהמטרה"

עדן גולן סופגת בוז/צילום: רון בוצר

למרות ביצוע מצוין בחזרה הגנרלית השנייה, שהיא הקלטת הגיבוי לחצי הגמר שישודר בחמישי ב-22:00 בשידור חי, הקהל באולם קרא לעדן גולן קריאות בוז בלתי פוסקות לאורך השיר כולו. גורם במשלחת הישראלית מסר: "שמענו את הקריאות, זה היה משפיל". בסיום השיר נשמעו גם תשואות לעדן.

גורמים בתאגיד בתגובה לקריאות הבוז בקהל במהלך החזרה: "עדן עמדה על הבמה בחזרה הגנרלית בגאווה ונתנה ביצוע מצוין. לא השתיקו אותה ולא ישתיקו אותנו. נתראה מחר".

"אני גאה לייצג את המדינה שלי, במיוחד בשנה הזו", מסרה גולן לאחר החזרה. "אני מקבלת תמיכה ואהבה ואני נחושה לתת את הביצוע הכי טוב שלי מחר בחצי הגמר ושום דבר לא יסיט אותי מהמטרה. גאה להיות ישראלית".

קודם לכן הבהיר יואב צפיר, במאי המשלחת של ישראל לאירוויזיון, בשיחה עם וואלה תרבות ועיתונאים ישראלים כי עדן גולן לא צפויה לעלות לבמת חצי גמר האירוויזיון עם סיכה למען החטופים או ביטוי אחר של מחאה, בדומה למה שעשה אריק סעדה או למחאה הסמלית של המתמודדים האירים והאוסטרלים בתחרות.

"בוא נגיד שבחצי גמר לא נעשה שום דבר, ובגמר נראה. לא צריך להגיד את זה ל-EBU [איגוד השידור האירופי - י.ד]", אמר צפיר, חצי בצחוק, בתשובה לשאלה בנושא. "השיר באמת עושה את העבודה בלי כלום. פרובוקציה כזו או אחרת - צריך לחשוב על זה".

צפיר אמר עוד כי לא נתקל בעוינות מצד משלחות אחרות. "[מ]אנשי משלחות אחרות - לא הייתה מילה עוינת, אנחנו לא נתקלים פה בעוינות. אבל בוא נגיד שיש פה צביעות אירופית מסוימת, אז אני לא יודע מה מסתתר מאחורי החיוכים מסביב. אנחנו מדי פעם שומעים שאומרים לעדן אל תעלו [תיעוד] שהיא התחבקה עם הנציגה הזו והזו".

"אנחנו מתרכזים בשלנו", אמר צפיר. "ויש לנו שיר נורא מרגש, השיר עושה צמרמורת. מה זה יעשה בהצבעות? אני לא יודע. תחושת הבטן שלי היא טובה אבל אולי אני טועה הפעם".

עדן גולן, החזרה השנייה בדרך אל אירוויזיון 2024, מאלמו, 3 במאי 2024. Sarah Louise Bennett/EBU,
עדן גולן בחזרות, בשבוע שעבר/Sarah Louise Bennett/EBU

הזמרת קרן פלס, אחת מכותבי השיר "Hurricane", סיפרה כי מתרגשת מהמעמד. "אני טסתי הנה, אני לא חיונית. טסתי הנה כי אני רועדת מהתרגשות להיות חלק מהיצירה הזאת, כדי להציג את ישראל מול אירופה והעולם", אמרה, "אז בשבילי זאת שעה חשובה וגדולה ומשמעותית, ואני רואה את כל הרוחב של מה שאנחנו עוברים, ובשבילי זה רגע מאוד גדול".

השניים גם התייחסו להבדל בחוויה הישראלית באירוויזיון השנה ביחס לשנים קודמות. "בכל שנה אחרת לא הייתי צריכה סוללה של מאבטחים כשאני הולכת לקנות קפה", אמרה פלס, וצפיר הוסיף: "ולא היינו שולחים בלדה בכל שנה אחרת. בדרך כלל אנחנו לא שולחים בלדות. הבלדה האחרונה שהצלחנו איתה זה שירי מימון - 'השקט שנשאר', ובעיניי זו באמת הכי בלדה טובה מאז, אבל עם בלדות ישראל לא מאוד מצליחה בדרך כלל. היא גם זמרת מהסוג של שירי מימון. כל הזכיות שלנו היו שמחה, שמחת חיים ישראלית. תמיד שמחת-החיים הישראלית זוכה. אבל השנה הרגשנו שאי אפשר לשלוח משהו שמתעלם מהמציאות, איזה אסקפיזם מוזר".

עוד בוואלה!

הפקת האירוויזיון: "הזמר השבדי לא לבש כאפייה בחזרות. הוא שלף אותה רגע לפני השידור"

לכתבה המלאה

היום החלה גולן בחזרות הגנרליות לקראת חצי הגמר השני, שייערך בחמישי בערב וישודר החל מ-22:00 בכאן 11. השיר הישראלי הוא ה-14 מתוך 16 משתתפים בחצי הגמר. "התרגשתי לראות את דגלי ישראל באולם", מסרה גולן אחרי החזרה הראשונה. "אני מרגישה מצוין ומוכנה לערב ולחצי הגמר למחר".

מחצי הגמר הראשון עלו סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג. הזמרת שמייצגת את לוקסמבורג היא הישראלית טלי גולרגנט, שמבצעת שיר פופ באנגלית ובצרפתית, והיא הנציגה הראשונה של לוקסמבורג לאירוויזיון אחרי 31 שנה של היעדרות מהתחרות.

בחצי הגמר השני משתתפות, מלבד ישראל, גם מלטה, אלבניה, יוון, שווייץ, צ'כיה, אוסטריה, דנמרק, ארמניה, לטביה, סן מרינו, גאורגיה, בלגיה, אסטוניה, נורבגיה והולנד.

מלבד העולות מחצאי הגמר, בתחרות בשבת ישתתפו גם שבדיה המארחת, ונציגי המדינות גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד ובריטניה שעולות אוטומטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully