וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבוז, הישראלים באירוויזיון נחושים מאי פעם: "נעמוד הערב ליד הבמה וננופף בדגל"

יניב דורנבוש, מאלמו

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 8:34

אחרי שעדן גולן שלנו ספגה בחזרה הגנרלית קריאות בוז רמות מאנשים שהיו באולם, חלקם אף עזבו את האולם בזמן השיר וחזרו לאחר מכן, הישראלים שהגיעו למאלמו נחושים להגיע לחצי הגמר הערב מוקדם כדי לעמוד בסמוך לבמה: "הצעקות לא יעזרו. אנחנו כאן כדי להישאר"

עדן גולן סופגת בוז/צילום: רון בוצר

מיום ראשון אנחנו מסתובבים כאן במאלמו. פוגשים את חברי המשלחת, נתקלים בחובבים ישראלים, מתראיינים לכלי תקשורת זרים ועונים לשאלה "האם אתם מרגישים בטוחים כאן במאלמו". התשובה רוב הזמן היא כן, בטוח פה, ממש לא מה שראינו בטלוויזיה. בניגוד למה שהצטייר באותה כתבה מפורסמת, יש פה שוודים ברחובות העיר. אמש, בזמן החזרה הגנרלית השנייה, המשמשת כהקלטת הגיבוי לחצי הגמר, הגיעה המציאות ונתנה כאפה בפרצוף, סליחה על הניסוח הלא מאוד עיתונאי.

קשה היה להיות אתמול עיתונאי במרכז התקשורת במאלמו. ישבנו וצפינו בחזרה המעולה, שבכל שנה אחרת הכותרת שהיינו נותנים לה הייתה "מחיאות כפיים סוערות במרכז העיתונאים בארנה". הפעם, כבר בתחילת השיר, שמענו את הבוז שהצליח להמם אותנו. ואז התחילו להגיע אלינו סרטונים מישראלים שנכחו באולם, והיה קשה לנו להסתיר את תחושת הבושה, לא בעדן - אלא באירופאים שמתחרים מי ממציא את המילה החדשה לתאר את האישיות שלהם תחת "מיניות", ג'נדרקווירים, פלואידים, ושאר המצאות.

נדגיש, כי החזרה הגנרלית השנייה מועברת עבור עיתונאים בשידור במעגל סגור, ואנו צופים בה בדיוק כפי שאתם תצפו בשידור החי הערב ב-22:00 בכאן 11. שמענו היטב את הקריאות הדוחות, אך באולם הן נשמעות גרועות יותר. מה שלא ראו בשידור וסיפרה לה עיתונאית מאוסטריה שנכחה בארנה, זה שקבוצות צופים עזבו את האולם בזמן השיר של עדן, ושבו מיד כשהוא הסתיים.

עדן גולן, החזרה השנייה בדרך אל אירוויזיון 2024, מאלמו, 3 במאי 2024. Sarah Louise Bennett/EBU,
עדן גולן/Sarah Louise Bennett/EBU

"נעצבתי מאוד לשמוע את קריאות הבוז ואת הפניית הזעם כלפי נערה בת 20, ללא עוול בכפה", אמר לוואלה תרבות רון בוצר, שהעביר לנו גם את אחד הסרטונים מהאולם. "אבל הצעקות שלהם לא יעזרו", הוא אומר, "אנחנו כאן כדי להישאר".

גם ליאור כרמל היה באולם: "הרגשתי גאווה מלאה מהולה בכעס על הטמטום המוחלט של כמה מעריצים שטופי מוח, שחושבים שהם יודעים הכול ושיש להם זכות לשפוט מה שקורה במלחמות, שאין להם שום קשר אליהן".

ניר הראל, יו"ר הסניף הישראלי של מועדון החובבים OGAE, אמר לוואלה תרבות: "אחרי חזרה לא פשוטה מבחינתנו כקהל ישראלי, אנחנו חדורי מוטיבציה להשמיע את קולנו בכל הכוח, בקריאות עידוד לעדן היקרה". לדבריו, "השנה במיוחד אני חש גאווה לעמוד בראש המועדון הישראלי. מחר נעמוד יותר מ-30 ישראלים עם דגלים וגרונות מצוחצחים, ונראה לעדן את האהבה שהיא ראויה לה. אני מאמין שנשחזר זאת גם בגמר".

"אנחנו מאוד מתרגשים לקראת חצי הגמר", הוסיפה מיקי ישראלי, חברת להקת היורופאלש. חברי הלהקה מופיעים בכל יום ראשון במועדון הלימה לימה בתל אביב, ומדי שנה הם מופיעים גם במסיבות האירוויזיון בעיר המארחת, אך לא הפעם, לפחות לא באופן רשמי. "אנחנו", אומרת ישראלי, "כמובן נעודד את עדן והרקדנים בכל הכוח מהקהל. בחזרה צעקו בוז, ואנחנו פה בדיוק למטרה הזאת - לעודד ולהרים לה, לגרום לה להרגיש טוב, להרגיש בבית".

ישראלי סיפרה לנו כי ישראלים רבים שרכשו כרטיסים לחצי הגמר השני מתכוונים להגיע לאולם בשעה מוקדמת, כדי לתפוס את המקומות הראשונים מסביב לבמה, "גם כדי שיראו דגלי ישראל בשידור הטלוויזיוני, וגם כדי שעדן תרגיש את כל הביטחון והאווירה הביתית שמגיעים לה".

אתם לא מפחדים להסתובב בעיר?

"אנחנו יודעים שיש מספר הפגנות שמתוכננות בעיר, ולכן היום לא נסתובב ברחובות. לא באנו לכאן כדי להתעמת, להיפך - אנחנו פה כדי לייצר שמחה למדינת ישראל שכל כך מגיע לה אחרי השנה המורכבת והקשה שעברנו, וכמובן כדי להראות לכולם שמדינת ישראל היא מדינה לגיטימית ככל המדינות, וצריכה להמשיך ולהשתתף באירוויזיון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חובבים חובבי אירוויזיון ישראלים בעיר מאלמו. צילם גולשים, תמונות גולשים
ישראלים באירוויזיון/תמונות גולשים, צילם גולשים

אמש מסרו גורמים בתאגיד בתגובה לקריאות הבוז בקהל במהלך החזרה: "עדן עמדה על הבמה בחזרה הגנרלית בגאווה ונתנה ביצוע מצוין. לא השתיקו אותה ולא ישתיקו אותנו. נתראה מחר".

"אני גאה לייצג את המדינה שלי, במיוחד בשנה הזו", מסרה גולן לאחר החזרה. "אני מקבלת תמיכה ואהבה ואני נחושה לתת את הביצוע הכי טוב שלי מחר בחצי הגמר ושום דבר לא יסיט אותי מהמטרה. גאה להיות ישראלית".

גם קרן פלס, אחת מיוצרי השיר הגיבה ואמרה: "שכולם ישמעו אותם במלוא אלימותם, וליבם יצא אל הילדה שסופגת מכות. הילדה היא ישראל והיא ממשיכה לשיר".

היום בשעה 16:00 תתקיים החזרה הגנרלית השלישית והאחרונה, גם היא מול קהל שרכש כרטיסים, ועדן צפויה לעלות לבמה בשעה 17:26 לביצוע שלישי ואחרון לפני המשדר החי. בשעה 22:00 יחל השידור החי בטלוויזיה, ועדן תופיע מספר 14 בסדר השירים, בשעה 23:26.

השנה, זו ממש משימה לאומית לדאוג שישראל תעלה לגמר ושהדגל שלנו יתנפנף גם במוצאי השבת מול עשרות מיליוני זוגות עיניים. אם אתם ישראלים שגרים במדינות שלא משתתפות באירוויזיון, אתם יכולים להצביע כבר עכשיו עד תחילת השידור החי של חצי הגמר, במסגרת הצבעת "שאר העולם". אם אתם גרים במדינות שמשתתפות בחצי הגמר השני, כלומר מלטה, אלבניה, יוון, שוויץ, צ'כיה, אוסטריה, דנמרק, ארמניה, לטביה, סן מרינו, גאורגיה, בלגיה, אסטוניה, נורווגיה או הולנד, וכן באחת משלוש המדינות המעפילות אוטומטית צרפת, ספרד ואיטליה, תוכלו להצביע לאחר השיר האחרון בחצי הגמר. חלון ההצבעה ייפתח לפרק זמן מוגבל, כ-20 דקות בלבד. העבירו זאת לחבריכם, ניתן להצביע עד 20 פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully