וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילות של אף אחד, הדברים שהלכו לאיבוד: המלצות צפייה לערב יום הזיכרון 2024

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 11:37

ערוצי הטלוויזיה בישראל מתייחדים כמו תמיד עם הנרצחים, אבל הפעם עושים זאת בצל האסון הכבד והנורא של 7 באוקטובר, כולל החודשים שאחריו. סרט תיעודי על התצפיתניות שהופקרו, דרמת נעורים על נערה שאיבדה את אחותה בפסטיבל נובה ועוד משדרים המתייחדים עם זכר הנופלים

הצצה מתוך הסדרה "הדברים שהלכו לאיבוד"/כאן חינוכית

כמדי שנה מתייחדים גופי השידור עם הנרצחים והנופלים. להלן פירוט של התכנים הבולטים השנה בטלוויזיה לכבוד יום הזיכרון. כולם משודרים הערב (ראשון) אבל גם זמינים אחרי כן בשירותי הוויאודי השונים.

בהוט, יס, סלקום טיוי, פרטנר טיוי, פרי טיוי ורלוונט, זעקות ואז שתיקה
סרט תיעודי בהפקת שריל סנדברג, צולם בישראל בפברואר 2024 ועוסק בפשעים המיניים שביצעו מחבלי החמאס בנשים ובנערות ישראליות במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר ובמהלך השבי. בסרט מובאות עדויות מחרידות מפי חטופות ששוחררו משבי החמאס, ניצולי טבח הנובה וכוחות ההצלה שהגיעו ראשונים לשטח. הסרט זמין גם ביוטיוב ובאתר ייעודי (ללא תרגום לעברית) ללא עלות במטרה להנגיש אותו לקהל בינלאומי, ומתוך רצון להגביר את חשיפת הזוועות. הסרט כולל ראיון מצולם בלעדי של עמית סוסנה שמספרת על הפגיעה המינית שעברה בשבי ואגם גולדשטיין-אלמוג שנחשפה לעדויות על פשעים מיניים שבוצעו בשבויות אחרת.

בערוץ האוכל לאורך יום הזיכרון, מתכון עם זיכרון
ספיישל של ערוץ האוכל בשיתוף עמותת "מתכון עם זיכרון", מיזם הנצחה ייחודי לזכר חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה דרך בישול המתכונים שאהבו והסיפורים שמאחוריהם. שבעה בלוגרים בתחום האוכל מבשלים מתכונים של הנרצחים והנופלים באירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, במטרה להנציח את הזיכרון שלהם דרך האוכל ולספר את הסיפור שלהם. משתתפים אריאל בריאלי, אייל רווח, סמדר שחר, תומר אומנסקי, עדיקוש, דורין כהן וחן אסור. המתכונים זמינים בערוץ האוכל ובפלטפורמות הדיגיטל לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל.

בחינוכית 23 ב-17:00, הדברים שהלכו לאיבוד
לכבוד יום הזיכרון, מיני סדרת דרמה לצעירים העוסקת בכאב ואובדן ונוגעת בנושא השכול, ובפרט בפצע הפתוח שנפער בחברה הישראלית בשבעה באוקטובר. רונה היא נערה מתבודדת וצינית, שאחותה הגדולה נרצחה בפסטיבל נובה ב-7 באוקטובר. היא כועסת, מרחיקה עצמה מהוריה ומחבריה ומסרבת לעזרה. האבל שלה טרי, בוער. אך אז, בהכנות לטקס יום הזיכרון בבית ספרה, היא פוגשת את אורן, שאביו הקצין נפל כשהיה ילד קטן. מהרגע הראשון רונה לא מסתדרת עם אורן, שמנסה תמיד לעשות בדיוק את מה שמצפים ממנו. הם לא סובלים זה את זו, אבל כששניהם מתעמתים עם אסתי (ריטה שוקרון), הרכזת שמנהלת את הטקס, הם נדחקים לקצה. השניים מחליטים לשתף פעולה בתוכנית קיצונית שתצא לפועל בזמן טקס יום הזיכרון עצמו. את הסדרה יצרו עדן גוריון ("פלמ"ח") ויאיר פרי ("מקיף מילאנו") בהפקת סטודיו ענני מבית פרמאונט, ומככבים בה אחינועם מויאל, ברק שמואל דקסלר, ריטה שוקרון, אוהד קנולר, מיכל ינאי, שירי נדב נאור, גל אמיתי, יעל קרפלוב, אנה סטפני ואחרים.

בניקלודיאון וטין ניק ב-18:00, ביחד עם ניק - האחים והאחיות שאיבדנו
משדר שמנגיש לקהל הילדים את סיפוריהם של צעירים וצעירות שאיבדו את אחיהם ואחיותיהן באסון ה-7 באוקטובר ובמלחמת "חרבות ברזל". באמצעות שיחות עם האחים והאחיות השכולים, ישמעו הצופים על הקשר המיוחד ביניהם, החוויות המשותפות והחלומות לעתיד שנגדעו. בסיום כל שיחה יוקדש שיר שאהבו במיוחד. המשדר המיוחד נועד לאפשר לילדים לעבד את המחשבות והחוויות שלהם ביום הזיכרון המורכב והקשה במיוחד של 2024. בין הצעירים והצעירות שייקחו חלק בפרויקט: רן שרף (אחיה של מאי נעים ז"ל שנרצחה במסיבה בנובה), עלמה עמאר (אחותו של סרן ניתאי עמאר שנפל בקרב עם המחבלים בכניסה לבסיס רעים ב-7 באוקטובר) ומיקה ניב פיירשטיין (אחותו של עומרי ניב פיירשטיין שנפל בקרב בבסיס זיקים תוך הגנה על מאות טירונים ואזרחים ששהו בבסיס). הסרט ישודר שוב לאורך הערב ומחר.

הסדרה "הדברים שהלכו לאיבוד". כאן חינוכית,
הסדרה "הדברים שהלכו לאיבוד"/כאן חינוכית

במכאן 33 ב-20:50, מטיס הרחפנים (رجل المسيرة)
הייתם אבו טריף וחבריו לצוות הלוחמים בקבר יוסף בשכם, שלקחו חלק על הגנת המתחם באוקטובר 2000, מתקשים לצאת מטראומת הקרב שבו נפל חברם מדחת יוסף ז"ל. הסרט מלווה את הייתם, שמחליט אחרי מסע ארוך של ניסיונות ריפוי עצמי לבדוק שיטה חדשה של טיפול בפוסט טראומה - תרפיה ברחפנים. תחילה המסע מסתמן כיעיל - הוא חש שיפור וחייו משתנים לטובה, אך מהר מאוד פורצת מלחמת "חרבות ברזל" ומנפצת את נקודות האור שראה. הייתם שוב חווה את טראומת המלחמה, מסתגר בחדרו ומסרב להמשיך את צילומי הסרט - עד השינוי המפתיע שקשור בחברו מדחת יוסף.

בכאן 11 ב-21:15, חיילות של אף אחד
ב-7 באוקטובר פשטו עשרות מחבלי חמאס על מוצב נחל עוז הצמוד לרצועת עזה. התצפיתניות שהיו במשמרת וצפו בזמן אמת באסון המתרחש, דיווחו על הפלישה בקור-רוח ואומץ-לב יוצאי דופן, עד שאמצעי התקשורת במוצב הופלו והן לא יכלו לעשות עוד דבר. הסרט התיעודי מלווה כמה מהורי התצפיתניות שנפלו בבוקר פרוץ המלחמה, דרך קבלת הידיעה על נפילת בנותיהן ואחריה: גילי לייבשור, אמה של יעל ז"ל, שנפלה בפשיטה על הבסיס וערכה תחקיר מקיף על השעות האחרונות בחיי בתה; הוריה של רוני אשל ז"ל, שהוגדרה תחילה נעדרת עד שהוכרז על מותה; והוריה של נועה מרציאנו ז"ל, שנראתה בסרטון שפרסם חמאס כשהיא נחטפת לרצועה, ובהמשך צה"ל איתר את גופתה במתחם ביה"ח שיפא, חילץ אותה, והביא אותה למנוחות בישראל. סיפורן הטרגי של שלוש המשפחות הוא גם סיפורן של 16 תצפיתניות נוספות, שנרצחו באכזריות בנחל עוז, לאחר שמצאו עצמן לבד, מופקרות, לאורך כל המתקפה, וכך גם בחודשים הארוכים שלפניה, כשאיש ממפקדיהן ומהדרג הצבאי הבכיר לא היה קשוב לאזהרותיהן. זהו סיפור על אומץ לב וגבורה, כמו גם על מחדל והזנחה, שהובילו למחיר בלתי נתפס.

במכאן 33 ב-22:00, שכול, אוכל וגעגוע (طبق عزاء وحنين)
הסרט מפגיש שש נשים, שהמשותף להן הוא ההתמודדות עם השכול. שש הנשים מאמינות שאוכל הוא לא רק "דלק" לגוף, אלא גם חמצן לנשמה ותפיסה זו מקבלת ביטוי משמעותי במהלך המפגשים שלהן, כשדרך הכנת המאכלים שמעלים געגוע למסורת, לתרבות ולמשפחתיות - הן מחברות אותנו לסיפורי הנופלים שאיבדו. במאי ומפיק: מורדי קרשנר.

הסרט התיעודי "חיילות של אף אחד". טוליק גלאון, כאן 11,
הסרט התיעודי "חיילות של אף אחד"/טוליק גלאון, כאן 11

בכאן 11 ב-22:08, תשמעו סיפור
תוכנית אירוח אינטימית בהגשת העיתונאי בן שני, שבה הוא מראיין אורחים בעלי סיפור ייחודי ומעורר השראה. העונה הראשונה מוקדשת כולה לאירועי 7 באוקטובר, ושתי התוכניות הראשונות משודרות הערב ברצף. בראשונה מתארחת איילת אפשטיין, חברת קיבוץ כפר עזה ואמו של נטע אפשטיין ז"ל, שנהרג בשכונת הדור הצעיר של הקיבוץ. נטע קפץ על רימון שזרקו המחבלים לתוך הממ"ד שלו בניסיון להציל את ארוסתו, אירן שביט. איילת, שהסתתרה בממ"ד מרחק 300 מטר ממנו, איבדה חמישה מבני משפחתה באותו יום. בפרק השני, מתארח יאיר אביטל, מפקד כיתת הכוננות של קיבוץ בארי. בבוקר 7 באוקטובר הוא יצא מהבית להגן על הקיבוץ, הותיר מאחור את אשתו וילדיו כדי להילחם במחבלים, ונפצע. יאיר פונה למרפאת הקיבוץ, ושם קיבל הודעה שמחבלים נכנסו לביתו. המחבלים הגיעו גם אל המרפאה והשתלטו עליה. הוא התחזה למת, ובמשך שעתיים שכב על הרצפה והקשיב למחבלים סביבו, כך בסופו של דבר ניצל.

ברשת 13 ב-22:45, מי שמע על חולית? הקיבוץ שנותר בצל
קיבוץ חולית בחבל אשכול, סמוך לפתחת רפיח, הוא קיבוץ קטן שחיו בו פחות מ-200 חברים. ב-7 באוקטובר נכבש הקיבוץ על ידי מחבלי חמאס, 15 מחבריו נרצחו בדם קר, עשרות נפצעו ובתים רבים נשרפו ונבזזו. לצבא נדרשו יותר משמונה שעות עד שהגיעו יחידות ראשונות להציל את חברי הקיבוץ, בעוד מחבלי הנוח'בה עמדו לטבוח את כולם. מסיבה לא ברורה, השם "חולית" לא נטמע במניין אנדרטאות טבח ה-7 באוקטובר, כפר עזה, ניר עוז, בארי ונחל עוז. חברי טוענים הקיבוץ, הלומי הקרב ופוסט טראומה אומרים שרוב הציבור הישראלי אינו יודע כלל שבקיבוץ התרחש טבח נורא, ואינם יודעים שחברי הקיבוץ לחמו במחבלים ורשמו סיפורי גבורה והצלה. סרטו התיעודי של שלומי אלדר מספר את סיפורם.

בכאן 11 ב-22:48, שיר וזיכרון בארץ הנגב
מופע לזכר הנופלים בשיתוף פעולה של התאגיד עם יישובי עוטף עזה והדרום. המופע ייערך בקיבוץ יד מרדכי שבנגב אל מול גבעת השואה והתקומה, בהשתתפות טיפקס, כנסיית השכל, קובי אפללו, הפיל הכחול, נונו, אליעד נחום, זהבה בן, רמי קליינשטיין וירדנה ארזי. במופע ישולבו סרטים תיעודיים קצרים על אודות נופלים ונרצחים במלחמה, וישולבו קטעי קריאה של נציגי העוטף. מיכל רבינוביץ' מנחה.

כמו כן ישודרו הערב בקשת 12 ורשת 13 אירועי הנצחה בשידור ישיר עם מיטב האמנים: "שרים בכיכר", "במותם ציוו" ו"זוכרים, שרים ומספרים". בין היתר משתתפים באירועים הללו שרית חדד, נינט טייב, עברי לידר, נטע ברזילי, קרן פלס, ברי סחרוף, יסמין מועלם, נועה קירל, שלומי שבת, אודיה, אליאב זוהר, ריטה, יהודה פוליקר, עדן חסון, דודו טסה ורבים אחרים.

עוד בוואלה!

אסור להחמיץ: 10 סרטי השואה הכי גדולים מאז "רשימת שינדלר"

לכתבה המלאה
שיר נדל, הסרט התיעודי "קצינת נפגעים, גולני". yes,
שיר נדל, הסרט התיעודי "קצינת נפגעים, גולני"/yes

למנויי יס

ביס דוקו ב-21:00, קצינת נפגעים, גולני
מאז ה-7 באוקטובר איבדה חטיבת גולני 83 מחייליה ומאות אחרים נפצעו. ימיה של שיר נדל, קצינת הנפגעים של החטיבה, הפכו להיות ארוכים וקשים מהרגיל. בין דיווחי האימה שהיא מקבלת בזמן אמת מעזה, הלוויות התכופות, התמיכה במשפחות השכולות ובחיילים הפצועים - שיר חייבת להישאר חזקה ולא ליפול לתהום העצב. ביימה ציפי ביידר.

למנויי הוט

לאורך היממה ישודרו בערוצים סרטי זיכרון של משפחות נופלים על יקיריהם. בין הסרטים: צופה מהצד -סרט לזכרו של סרן יפתח יעבץ ז"ל שנפל בקרב בהגנה על קיבוץ נחל עוז, שהכינה אחותו תמר. הסרט מספר את סיפורם של חמישה חברים שב-7 באוקטור הפכו לארבעה. הם מדברים על החיים שאחרי, על חברות ועל אופטימיות. רז מזרחי - סרטון לזכרה של רז מזרחי, שהייתה לוחמת מג"ב ונרצחה במסיבה בנובה.

שיחת נפש עם יורם יובל
ארבע תכניות חדשות של התוכנית בפורמט פודקאסט עם האורחים: חיים ילין, ד"ר חן קוגל שמועמד לפרס ישראל, שיפרה בוכריס - לוחמת מג"ב שחילצה ניצולים מהמסיבה תחת אש בזמן שבבית מחכים לה עשרת ילדיה - ודניאל אלוני שנחטפה עם בתה אמיליה.

למנויי סלקום טיוי

בסלקום טיוי ופרטנר טיוי, עו"סיות במלחמה
סרט תיעודי של הבמאית ציפי קרליק, העוקב אחרי עבודתן של עובדות סוציאליות מאז ה-7 באוקטובר ובזמן מלחמת חרבות ברזל. הדוקו מציג בשפה קולנועית מציאות מטלטלת של שבע עובדות סוציאליות שיצאו ראשונות לטפל במאות אנשים, בסיטואציות קורעות לב, כשמולן משימה אחת: לתמוך באנשים במצב שבו לא נתקלו עד השבת של השבעה באוקטובר. האם החודשים הארוכים מול חוויות קשות, וללא מקום קבוע וסביבה מוכרת ותומכת, ישפיעו עליהן? האם יצליחו לטפל בכמות האנשים שזקוקה לעזרה, תוך כדי שהן משאירות את המחשבות והבית שלהן בצד?

למחזר ישי
סרט תיעודי בן שלוש דקות וחצי שזכה בפרס השני במסגרת סרטי טיקטוק בדוקאביב. כל המשפחות המאושרות דומות, אבל לכל משפחה שכולה יש את הדרך שלה להתמודד עם האבל. משפחת שכטר בחרה להתמודד איתו בדרך הומוריסטית שבוחנת את התהליך שעוברת כל משפחה שאיבדה את היקר לה מכל. ביים עילי שיין.

הסרט התיעודי "עו"סיות במלחמה". סלקום טיוי,
הסרט התיעודי "עו"סיות במלחמה"/סלקום טיוי

למנויי פרטנר טיוי

זיכרון ברזל - המילים האחרונות
שיתוף פעולה רשת 13 עם פרטנר, בהפקת דיגיטל 13, הכולל עשרות סרטים של נופלי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. במסגרת הפרויקט, קרובים, בני משפחה וחברים מספידים ומספרים על יקיריהם ושוזרים את סיפור חייהם תוך כדי הצגת תמונות, סרטוני וידאו והודעות קוליות שלהם. הסרטים ישודרו בערוץ הסרטים של פרטנר טיוי.

סיפורי הגבורה של הנופלים
פרויקט מיוחד בערוץ הסרטים: עשרות סרטים אישיים שהוכנו על ידי משפחות הנופלים ובהם עדויות וסרטי הנצחה. הפרויקט נעשה בשיתוף עמותת "אור למשפחות", המלווה ומחזקת משפחות שאיבדו את יקיריהן במערכות ישראל ומסייעת להם לבחור בחיים. במסגרת שיתוף הפעולה יצא קול קורא למשפחות השכולות, עם בקשה לשלוח סרטי הנצחה על יקיריהם שנפלו במערכות ישראל ובפעולות איבה.

בנוסף זמינים סרטים ישראלים כמו בופור, אזימוט, 7 ימים באנטבה, עונת הדובדבנים וכיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully