וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאלמו מבהירים: "האירוויזיון גבה מאיתנו מחיר כבד, לא נסכים לארח אותו שוב"

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 21:42

העיר השבדית, שאירחה את אירוויזיון 2024 רווי השערוריות, הכריזה כי אין בכוונתה לארח אותו שוב במקרה ששבדיה תזכה בתחרות בקרוב. זאת, ברקע ההפגנות הסוערות נגד ישראל, האבטחה הכבדה ושלל אירועים נוספים שהעיבו על תחרות השירה של איגוד השידור האירופי

עדן גולן נציגת ישראל על במת גמר האירוויזיון 11 במאי 2024/באדיבות כאן11 ו-IBU

העיר השבדית מאלמו, שאירחה את אירוויזיון 2024 רווי השערוריות, הכריזה כי אין בכוונתה לארח אותו שוב במקרה ששבדיה תזכה בתחרות בקרוב. זאת, ברקע ההפגנות הסוערות נגד ישראל, האבטחה הכבדה ושלל אירועים נוספים שהעיבו על תחרות השירה של איגוד השידור האירופי.

"אנחנו לא יכולים לומר שזו הייתה שנה טובה, אבל גם לא גרועה מאידך. זאת הייתה שנה אינטנסיבית מספיק כדי לגבות מאיתנו מחיר כבד על מנת שנוכל להבטיח את בטיחות המשתתפים והמבקרים", נמסר בהצהרה שהובאה באתר חובבי האירוויזיון eurovision fun. "אם שבדיה תנצח שוב בשנה הבאה ותציע לנו לארח את התחרות - נסרב בהחלט! אין לנו את החוסן והאנרגיה כדי לארח שוב את התחרות!", הוסיפו אנשי מאלמו.

סקר מהשבוע שעבר של חדשות SVT, תאגיד השידור השוודי שאירח את האירוויזיון, גילה כי רק רבע מתושבי מאלמו אמרו שהם מצליחים לשמור על שגרת החיים בשבוע האירוויזיון. 47% אמרו כי הם נמנעים מהתקהלויות, ו-42% נמנעו מאירועים הקשורים לאירוויזיון.

עדן גולן נציגת ישראל על במת גמר האירויזיון 11 במאי 2024. רויטרס
עדן גולן/רויטרס

שלשום חשפה להקת גוטה (Gåte), שייצגה את נורבגיה באירוויזיון והגיעה למקום האחרון, כי שקלה לפרוש מהתחרות ממש עד לשנייה האחרונה בשל השתתפות ישראל. בשיחה עם העיתון הנורווגי Aftenposten, אמר גיטריסט להקת גוטה, מקנוס בורמרק, כי השתתפות ישראל כשברקע המלחמה בעזה, הקשתה על המתמודדים להתמקד אך ורק במוזיקה. "הרעיון לפרוש היה על הפרק עד השנייה האחרונה", אמר "בסופו של דבר היו לנו שיחות מועילות עם ה-EBU (איגוד השידור האירופי, שמפיק את האירוויזיון; וואלה תרבות). הדברים היו מספיק טובים כדי שנמשיך".

לדברי בורמרק, האווירה המתוחה כפתה על האמנים תפקיד פוליטי והטילה נטל כבד על כתפי כולם. הפגנות גדולות ברחבי העיר קראו ל-EBU לאסור על ישראל להשתתף באירוע. ה-EBU הגיב בעקביות שתחרות השירים היא אירוע לא פוליטי ושמדובר בתחרות בין גופי שידור ולא ממשלות. "זה נראה כאילו יש מערכת חוקים אחת לישראל, אחרת לגבי השאר", אמר בורמרק. "יש משהו לא בסדר כשאתה חווה את זה. האמנים לא צריכים לקיים פגישת משבר עם EBU", הוא אומר. הגיטריסט גם מתח ביקורת על הסדרי הביטחון של ישראל, ואמר שהם לא תמיד נראים שלווים.

עוד בוואלה!

"לבי עם פלסטין": שופט מודה שלא נתן לישראל ניקוד באירוויזיון בגלל המלחמה בעזה

לכתבה המלאה

באירוויזיון 2024 השנה ניצחה שוויץ עם השיר "הקוד" של הזמר הא-בינארי נמו, אחרי שרבים מצוותי השיפוט מרחבי העולם העניקו לשוויץ 12 נקודות בזה אחר זה, ואגב כך התעלמו כמעט לחלוטין מישראל על רקע אקלים מאוד פוליטי, הפגנות אנטי-ישראליות ופרו-פלסטיניות במאלמו. שוויץ קיבלה מהשופטים 365 נקודות שהביאו אותה אצלם למקום הראשון, ואילו ישראל הסתפקה ב-52 קולות בלבד. כאשר לאחר מכן נחשפה בחירת הקהל ברחבי העולם, שוויץ קיבלה ממנו 226 נקודות שהשאירו אותה במקום הראשון, ואילו ישראל קיבלה ממנו 323 נקודות שהקפיצו אותה מהמקום ה-13 לחמישי. בבחירת הקהל ישראל הייתה במקום השני, אחרי קרואטיה. שוויץ חמישית בבחירת הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully