וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבי עם פלסטין": שופט מודה שלא נתן לישראל ניקוד באירוויזיון בגלל המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 11:45

חבר צוות השיפוט של נורבגיה מודה בפה מלא שהוא לא העניק לשיר הישראלי "הוריקן" בגמר האירוויזיון אף נקודה לא בגלל השיר אלא בגלל המלחמה בעזה: "אסור היה לאפשר לישראל בכלל להשתתף באירוויזיון. לשחרר את פלסטין"

עדן גולן אחרי הביצוע בגמר אירוויזיון 2024/כאן

המרצע יצא מן השק: חבר צוות השיפוט של נורבגיה מודה בפה מלא שהוא לא העניק לשיר הישראלי "הוריקן" בגמר האירוויזיון אף נקודה לא בגלל השיר אלא בגלל המלחמה בעזה. השופט, דניאל אוואן בן ה-24, התייחס ל-8 הנקודות שקיבלה ישראל מנורבגיה ואמר: "חשוב לי להבהיר שלא נתתי אף נקודה לישראל. מה שקורה בפלסטין שובר את הלב ואני לא יכול לתמוך בשום פעולה ישראלית. לדעתי, אסור היה לאפשר לישראל בכלל להשתתף באירוויזיון. הלב שלי עם פלסטין. לשחרר את פלסטין!".

בגמר האירוויזיון כאמור ישראל קיבלה 52 נקודות מהשופטים ו-323 נקודות מהקהל. אלו המדינות עם הפערים הגדולים ביותר בין הניקוד שקיבלנו מהקהל לעומת הניקוד שהתקבל מהשופטים: שוודיה, פורטוגל, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, בריטניה, פינלנד, ספרד, שוויץ ואוסטרליה - כולן העניקו לנו 12 נקודות מלאות מהקהל בבית, לעומת אפס עגלגל מהשופטים; סלובניה, אירלנד, צ'כיה, אוסטריה, ואלבניה העניקו לישראל 10 נקודות בטלווט (הצבעת הקהל) ואפס מהשופטים; איסלנד ודנמרק העניקו 8 נקודות מהבית ללא ניקוד מהשופטים. אפילו השופטים ביוון ואזרבייג'ן לא העניקו לנו ניקוד, אבל הקהל בבית נתן לעדן גולן 7 נקודות.

ואלו מדינות זכאיות לתואר חסידות אומות עולם, או לכל הפחות שופטים הוגנים שלא מפחדים מההמון תומך החמאס שברשתות החברתיות?

השופטים בגרמניה העניקו לנו 8 נקודות בתוספת 12 מהקהל, סך הכל 20 נקודות. הקפריסאים העניקו לנו 8 נקודות בתוספת 10 נקודות מהקהל, סך הכל 18 נקודות. השופטים הנורווגים כאמור היממו אותנו עם 8 נקודות מהמדינה העוינת בתוספת 5 נקודות מהקהל, סך הכל 13 נקודות.

מדינות נוספות שאיפסו אותנו בשופטים הן ארמניה, סרביה ופולין. למעשה, יש שתי מדינות בלבד שבהן לא קיבלנו ניקוד כלל מהקהל, והן קרואטיה ואוקראינה. האוקראינים כועסים על הבחירה בעדן גולן לייצג את ישראל, והקרואטים כנראה באמת אנטישמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הזמר נמו, מציג שוויץ, שובר בטעות את פסל הזכייה, אירוויזיון 2024. EBU, צילום מסך
הזוכה משוויץ שובר בטעות את פסל הזכייה/צילום מסך, EBU

ואם כבר בנורבגיה עסקינן, איזה צדק פואטי בשנה כזו, שהנציגים שבאירוע פתיחת שבוע האירוויזיון בשטיח הטורקיז סירבו לדבר עם שליח וואלה תרבות יניב דורנבוש ועם כתב אתר יורומיקס, רק משום שהם ישראלים, מסיימים אחרונים ולא מאוד חביבים. 16 נקודות הם קיבלו, מהן 4 בלבד מהקהל בבית - אחת מפינלנד ועוד 3 מאוקראינה, אפס עגול מכל השאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully