וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן תורן, מהדמויות הבולטות ברוק הישראלי מאז שנות ה-80, מת בגיל 63

29.5.2024 / 22:46

תורן פרץ כשחקן כשהופיע ב"זהו זה" ו"בחינת בגרות", ובמקביל סלל לעצמו דרך כמוזיקאי: כחבר בלהקות שונרא, בלאגן והזבובים וכאמן סולו ("לבן על לבן", "אימפריות נופלות לאט") וככותב שירים מוערך ("גידי", "מפנה מקום", "בך לא נוגע" ועוד). הוא מת לאחר מאבק בסרטן

דן תורן באולפן וואלה/אולפן וואלה

השחקן והזמר דן תורן, מהדמויות הבולטות והמוערכות ברוק הישראלי מאז שנות ה-80, הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 63. הוא מת בבית החולים איכילוב, לאחר מאבק במחלת הסרטן. הלוויתו תתקיים ביום שישי (31 במאי) בשעה 11:00 בבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר סבא.

תורן פרץ כשחקן בשנות ה-80 כשהופיע בפינה "על הברזלים" בתכנית "זהו זה", ובסרטים כמו "בחינת בגרות", "המובטל בטיטו" ו"פוטו רומן". במקביל, הוא סלל לעצמו דרך כמוזיקאי - כחבר בלהקות כמו שונרא ("לבן על לבן"), בלאגן ("גברים מקצוענים") והזבובים ("זרזירים"), וכן כאמן סולו. בין להיטיו המוכרים ששר אפשר למנות גם את "אימפריות נופלות לאט", "שוב השקר הזה" ו"פניה במראה".

הוא הוציא בסך הכול 11 אלבומי אולפן כסולן, אלבום הופעה אחד ועוד מיני-אלבומים רבים, לא כולל אלבומי שונרא, בלאגן, הזבובים ולואי מרשל, שבהן היה חבר.

הוא נודע גם ככותב של לא מעט שירים שהפכו ללהיטים בפי אחרים, בין היתר לברי סחרוף, יהודית רביץ, רמי קליינשטיין ושרון ליפשיץ. בין אלו ניתן למנות את "השומר של הגן", "העין", "החיים שממול", "מפנה מקום", "בך לא נוגע", "גידי", "קולנוע", "היא אוהבת", "ביום של הפצצה", "הילדים מגבעת נפוליאון" ועוד. הוא היה איש אהוד בתעשיית המוזיקה, ושיתף פעולה עם אמנים רבים נוספים.

דן תורן. נמרוד סונדרס
דן תורן, 2010/נמרוד סונדרס
דן תורן, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , 12 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
תורן בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, אוגוסט 2023/ראובן קסטרו

תורן היה מעורב גם בכמה פרויקטים לילדים ונוער, הגיש בערוץ הילדים, שיחק בסדרה "ראש גדול" ונודע גם כמדבב בכמה וכמה סדרות אנימציה (לרבות "המומינים").

לפני כשלוש שנים פרסם את האוטוביוגרפיה "חוזר לשם עכשיו", ובה שלל אפיזודות מחייו ומהקריירה שלו.

תורן הותיר אחריו שני ילדים. אחותו הקטנה היא התסריטאית נעמה תורן.

עוד בוואלה!

בראש התורן: ספר הזכרונות של דן תורן מלא בהתרגשות ממוזיקה

לכתבה המלאה

ברי סחרוף, שתורן יצר איתו שרים רבים, ספד לו באינסטגרם. "המום על מותו של חברי היקר והאהוב דן תורן", כתב סחרוף. "דן היה אומן בנשמה, חבר ושותף קרוב ליצירה כבר 35 שנה - כתבנו יחד עוד מהאלבום הראשון, ועד לשנים האחרונות שבהן עבדנו במשותף על השירים שלו. דן היה שם בשבילי בתחילת הדרך, לתת יד מכוונת בכתיבה כשהייתי חסר ביטחון. אני מודה לו על כך עד אין־סוף. שולח חיבוק גדול לילדיו איתי ויעל. דן, אזכור אותך תמיד".

שר התרבות מיקי זוהר ספד לתורן. "הצטערתי לשמוע על פטירתו בטרם עת של הזמר והיוצר דן תורן. מותו הוא אבידה גדולה לתרבות הישראלית", מסר, וציין כי שיריו של תורן "הפכו לחלק בלתי נפרד מפסקול חיינו".

"דן גם היה המורה של בני אליאב בבית הספר רימון ועדיין זכורים לי סיפורי בני על השיעורים המיוחדים איתו. יצירותיו ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו", הוסיף זוהר.

  • עוד באותו נושא:
  • דן תורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully