וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי דן תורן מאושפז בבית חולים איכילוב בעקבות מחלה

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 15:53

תורן בן ה-63, שחקן וזמר אהוד מאז שנות ה-80, ששר להיטים כמו "לבן על לבן" ו"אימפריות נופלות לאט" וכתב את השירים "בך לא נוגע" ו"גידי", אושפז בבית החולים

דן תורן באולפן וואלה/אולפן וואלה

השחקן והזמר דן תורן (63), מהדמויות הבולטות והמוערכות ברוק הישראלי מאז שנות ה-80, מאושפז בבית החולים איכילוב שבתל אביב בעקבות מחלה.

תורן פרץ כשחקן בשנות ה-80 כשהופיע בפינה "על הברזלים" בתכנית "זהו זה", ובסרטים כמו "בחינת בגרות", "המובטל בטיטו" ו"פוטו רומן". במקביל, הוא סלל לעצמו דרך כמוזיקאי - כחבר בלהקות כמו שונרא ("לבן על לבן"), בלאגן ("גברים מקצוענים") והזבובים ("זרזירים"), וכן כאמן סולו. בין להיטיו המוכרים ששר אפשר למנות גם את "אימפריות נופלות לאט", "שוב השקר הזה", ו"פניה במראה".

הוא הוציא עד כה בסך הכול 11 אלבומים כסולן ועוד ארבעה מיני-אלבומים ואלבום הופעה אחד, לא כולל אלבומי שונרא, בלאגן, הזבובים ולואי מרשל, שבהן היה חבר.

תורן נודע גם ככותב של לא מעט שירים שהפכו ללהיטים בפי אחרים, בין היתר לברי סחרוף, יהודית רביץ, רמי קליינשטיין ושרון ליפשיץ. בין אלו ניתן למנות את "השומר של הגן", "העין", "החיים שממול", "מפנה מקום", "בך לא נוגע", "גידי", "קולנוע", "היא אוהבת", "ביום של הפצצה", "הילדים מגבעת נפוליאון" ועוד. תורן אף שיתף פעולה עם אמנים רבים נוספים.

דן תורן. נמרוד סונדרס
דן תורן, 2010/נמרוד סונדרס
דן תורן, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , 12 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
תורן בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, אוגוסט 2023/ראובן קסטרו

תורן היה מעורב גם בכמה פרויקטים לילדים ונוער, הגיש בערוץ הילדים, שיחק בסדרה "ראש גדול" ונודע גם כמדבב בכמה וכמה סדרות אנימציה (לרבות "המומינים"). לפני כשלוש שנים פרסם את האוטוביוגרפיה "חוזר לשם עכשיו", ובה שלל אפיזודות מחייו ומהקריירה שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • דן תורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully