וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט וסדרה חדשים על תנועת "הפנתרים השחורים" יחלו להצטלם החודש

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 19:25

המחזה "פנתר כפול", שעלה בבית ליסין ועסק בתנועת המחאה, יעובד לסרט ולסדרה באותו השם. לוואלה תרבות נודע שיעקב זדה-דניאל ישחק בתפקיד הראשי, גלי פרנק בנו של השחקן גיל פרנק יגלם את צ'רלי ביטון ופרטים ראשוניים נוספים. הבמאי מרקו כרמל: "זו סדרה אלימה ונוקבת"

הפגנה של "הפנתרים השחורים", ובהם צ'רלי ביטון, ברחוב דיזנגוף בתל אביב, באחד במאי 1973. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
הפגנה של "הפנתרים השחורים", ובהם צ'רלי ביטון, ברחוב דיזנגוף בתל אביב, באחד במאי 1973/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

המחזה "פנתר כפול", שעלה בתיאטרון בית ליסין ב-2021 ועסק בתנועת המחאה הישראלית "הפנתרים השחורים", יעובד לסרט ולסדרה עלילתיים חדשים באותו השם. על התסריט חתום מי שכתב את המחזה המקורי, יואב שוטן-גושן, הבמאי הוא מרקו כרמל והמפיק חיליק מיכאל. הצילומים אמורים להתחיל בעוד כשלושה שבועות, הסרט מתוכנן לעלות לבתי הקולנוע בשנה הבאה וכמה חודשים אחריו תגיע גרסת הסדרה, שככל הנראה תעלה ב-yes.

לוואלה תרבות נודע עוד כי בתפקיד הראשי ישחק יעקב זדה-דניאל בדמותו של יעקב אלבז, אחד החברים הבולטים בתנועת "הפנתרים השחורים" שבהמשך נחשף כי פעל ביניהם כסוכן סמוי של משטרת ישראל. גלי פרנק, בנו של השחקן גיל פרנק, יגלם את צ'רלי ביטון, ממייסדי "הפנתרים השחורים" ולימים חבר כנסת מטעם חד"ש שהלך לעולמו בפברואר השנה. הזמר והשחקן אבי אברומי, המשתתף בימים אלה בריאליטי "רוקדים עם כוכבים" בקשת, יגלם את סעדיה מרציאנו, ונועם שנהב תגלם את ויקי, פמיניסטית שנאבקת על שיוויון בחבורת "הפנתרים השחורים".

יורם טולדנו בהצגה "פנתר כפול" בתיאטרון בית ליסין. רדי רובינשטיין,
"פנתר כפול" בגרסה הבמתית בבית ליסין/רדי רובינשטיין

הבמאי מרקו כרמל אישר לוואלה תרבות את הפרטים ואמר: "על רקע כל ההפגנות בקפלן, נכון וראוי סוף סוף להשקיע בסדרה שתספר את סיפור תנועת 'הפנתרים השחורים', שהובילה לשינוי בישראל. זה דבר מבורך. הסדרה תהיה מאוד אלימה, נוקבת ועם ביקורת עצמית על החברה המזרחית", אומר כרמל לוואלה תרבות. "זה סיפור על חבורת אנשים ממוסררה, שנמאס להם להיות השוליים של החברה, נמאס להם מחוסר השוויון והם מתקוממים ועושים את המהפכה הראשונה שהצליחה. אנחנו מצד אחד נאמנים לסיפור האמיתי, מצד שני מספרים זאת כסיפור בלשי, על הקשר בין שוטר לעבריין שהיה חפרפרת של המשטרה".

במרכז המחזה "פנתר שחור" של בית ליסין, שכאמור כתב יואב שוטן-גושן ועליו יתבססו הסרט והסדרה, עומד יעקב אלבז, עבריין כריזמטי שנשתל על ידי רפ"ק תורג'מן בתוך תנועת "הפנתרים השחורים", כדי לאסוף מידע על המחאה שמאיימת להצית את המדינה. אלא שאלבז מזדהה עם המחאה וחבריו החדשים והופך לגיבור התנועה. כשרפ"ק תורג'מן מבין שאלבז עבר צד, הוא מפעיל את כל כוחו כדי להכריח אותו להמשיך כחפרפרת. קרוע בין הפנתרים השחורים למשטרה, אלבז נקלע למשחק כפול שמאיים להרוס את חייו.

עוד בוואלה!

"שמעתי שמירי רגב אמרה שהיא פנתרה שחורה, וחשבתי: WTF?!"

לכתבה המלאה

במאי הסרט והסדרה, מרקו כרמל בן ה-59, ישיק השבוע הקרנת טרום בכורה לסרטו החדש, "ארוגם ביי" שמו, שיוקרן לראשונה מחרתיים (רביעי) ביום הקולנוע הישראלי. בעבר ביים בין השאר את הסרטים העלילתיים "אחותי היפה" (2011) שהיה מועמד ל-11 פרסי אופיר וזכה בשניים, "כמעט מפורסמת" (2017), "פרא אציל" (2019) שהיה מועמד לחמישה פרסי אופיר ו"פריס בוטיק"; וכן חתום כבמאי על הסדרה "הרמון" של רשת ועוד סרטים תיעודיים ותכניות טלוויזיה נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully