וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר העיף בכח את יולן כהן מחדשות 12, לפיד: "נחצו הגבולות"

22.6.2024 / 23:30

בעת שסיקרה את ההפגנה שהתקיימה הערב בת"א, נגד הממשלה ובעד החזרת החטופים, שוטר תקף את עיתונאית חדשות 12 והדף אותה בכוח. ראש האופוזיציה לפיד: "עוד ערב של איבוד עשתונות של משטרת ישראל. אין שום סיבה ששוטר ינהג באלימות כזו כלפי אף אזרחית. בטח שלא כלפי עיתונאית"

הפגנה בקריאה לבחירות, צומת קפלן/מערכת וואלה

שוטר העיף הערב (שבת) בכוח את עיתונאית חדשות 12 יולן כהן שסיקרה את ההפגנה נגד הממשלה ברחוב קינג ג'ורג', מול מצודת זאב בתל אביב. התקיפה תועדה והועלתה לרשת על ידי המשתמשת לירי בורק שביט. גורם שנכח במקום אומר כי פרשי המשטרה עלו על כהן ועל אחרים שנכחו במקום, ודרסו אותם על המדרכה. לדבריו, יולן כהן ניסתה לעבור כדי לא להידרס, אולם לא איפשרו לה לעבור. כהן זזה בבהלה, והשוטר דחף אותה בעודה עם המיקרופון.

כהן אמרה הערב בחדשות 12: "אנחנו תמיד מקפידים בכל הפגנה לא להפריע לשוטרים ולמפגינים אבל הערב נראה שהמשטרה חצתה גבול. ראינו את הסרטונים, הצוות שלי הותקף שוב ושוב, הפרשים עולים על המדרכות, מפעילים אלימות קיצונית שאני לא חושבת שראינו כמותה בשבועות האחרונים. זה עבר כל גבול ולמרבה הצער אנחנו הותקפנו. שוטר דחף אותנו למרות שהזדהינו כעיתונאים, לא היה אפשר לפספס את המיקרופון. דקות לפני הסרטון הפרשים דרסו אותנו, ניסינו לעבור כדי לא להידרס ואז נפגשנו עם השוטר הזה שדחף אותנו בכוח - זה מראה כמה המשטרה איבדה את הרסן ואת הגבול. הפרשים עלו על המדרכות בניגוד לחוק, גם כאשר המפגינים עלו על המדרכות. ראינו שוטרים מרביצים למפגינים שלא עשו להם כלום, פשוט עמדו בצד. צריך לומר שלאחר מכן המשטרה התנצלה בפניי".

מחדשות 12 נמסר בתגובה: "אנו מגנים את התקיפה של כתבתנו יולן כהן ודורשים מהמשטרה לערוך בירור".

שוטר דוחף את יולן כהן בהפגנה בת"א. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שוטר דוחף את כתבת חדשות 12 יולן כהן בהפגנה בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב בטוויטר: "עוד ערב של איבוד עשתונות של משטרת ישראל. אין שום סיבה ששוטר ינהג באלימות כזו כלפי אף אזרחית. בטח שלא כלפי עיתונאית בתפקיד. איפה מפכ"ל המשטרה? איפה הפיקוד הבכיר בשטח? נחצו כל הגבולות. זה לא יכול להימשך ככה".

יו"ר מפלגת העבודה יאיר גולן מסר: "הגיע הזמן ששוטרי משטרת ישראל ישאלו את עצמם אם הם שם כדי לשרת את הציבור או כדי לשרת את תומך הטרור בן גביר. האלימות הערב בהפגנות חצתה כל גבול. רק השבוע שמענו מפיו של המפכ"ל כי קיים "חשש כבד לעתידה של משטרת ישראל". החשש הזה כבר כאן, חי ובועט. הגיע הזמן ששוטרי משטרת ישראל ישאלו את עצמם אם הם שם כדי לשרת את הציבור או כדי לשרת את תומך הטרור בן גביר. אסור לאפשר גם למשטרה להפוך לכלי בידי השלטון המושחת והכושל של ממשלת חורבן ישראל".

לאחר שיתוף התיעוד של התקיפה, הסערה ברשת ופרסום בוואלה, הוציאה דוברות המשטרה תגובה: "בשעה האחרונה המשטרה פועלת לשמירה על הסדר הציבורי ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב. במסגרת פינוי מפירי הסדר נהדפה כתבת חדשות 12 יולן כהן שנמצאת במקום ומבצעת סיקור של האירועים בשטח. משטרת ישראל מצרה על האירוע שהתרחש בלהט פינוי הציר. עבודת העיתונאים ראויה להערכה וחשובה לסיקור האירועים, נפעל לאפשר להם לבצע את עבודת בבטחה למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד".

עוד בוואלה

"עכשיו הזמן לצאת לרחובות": השיר של דויד גרוסמן בהפגנה נגד הממשלה

לכתבה המלאה

הכתב המדיני של חדשות 12, ירון אברהם, כתב על כך ב-X (טוויטר): "בושה". כתב החברה אילן לוקאץ' כתב: "אני מבין שהנשיא נוחרצוג כבר עלה על יצועו וחולם עכשיו על האופרה אריאדנה אאוף נקסוס, אבל מה איתך, דובר משטרת ישראל? יש איזה תגובה?". פרשן חדשות 12 מוחמד מג'אדלה כתב: "ככה נראית משטרת בן גביר - משטרה שנוהגת באלימות כלפי עיתונאים, רופאים ומפגינים. חרפה". עורך המהדורה בחדשות 12, יניב הלפגוט, כתב: "אחלה יולן כהן, שוטר בושה".

מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסר: "אנו מגנים בחריפות את האלימות הבלתי נסבלת של שוטרים כלפי מפגינים וכלפי התקשורת. התקיפה של הכתבת יולן כהן היא חציית קו אדום ופגיעה חמורה בחופש העיתונות ובדמוקרטיה. אנו מחזקים את ידיה של יולן ושל כל העיתונאים העושים את עבודתם נאמנה בסיקור המחאה החשובה. חופש הביטוי וזכות המחאה הם מאבני היסוד של הדמוקרטיה, וכל ניסיון לדכא אותם ייתקל בהתנגדות נחרצת. מטה המאבק חופשי בארצנו קורא למפכ"ל המשטרה לחקור את האירוע. על המשטרה להגן על המפגינים והעיתונאים, לא לתקוף אותם. על המשטרה לפעול כמשטרת ישראל ולא משטרה בשירותו של איתמר בן גביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully