וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתתם עוד כסף ליהודי!": סיינפלד שוב התעמת עם אנטי-ישראלים בהופעתו

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 16:46

במהלך הופעה של הקומיקאי באוסטרליה, הוא שוב הופרע על ידי מפגינים פרו פלסטינים שקראו "מהנהר ועד הים, פלסטין תשוחרר". סיינפלד לא התרגש: "אני חושב שאתם צריכים לחזור ולהגיד למי שמנהל את הארגון שלכם, 'רק הענקנו עוד כסף ליהודי'"

אור ילין, בנו של עמוס ילין, משוחח עם ג'רי סיינפלד במהלך ביקורו בקיבוץ בארי, 19 בדצמבר, 2023/יח"צ

כן, זה קרה שוב: מופע סטנד-אפ של הקומיקאי היהודי-אמריקאי ג'רי סיינפלד באוסטרליה הופרע על ידי מחאה פרו-פלסטינית. הפעם זה קרה במלבורן, והפעם זו הייתה קבוצה שלמה בקהל, כתריסר בערך, שהחלה לקרוא בקול את הקריאה האנטישמית "מהנהר ועד הים, פלסטין תשוחרר". גם הפעם סיינפלד לא התרגש. "אני חושב שאתם צריכים לחזור ולהגיד למי שמנהל את הארגון שלכם, 'רק הענקנו עוד כסף ליהודי'", אמר לקול צחוקו של הקהל. "לא ייתכן שזו תוכנית טובה מבחינתכם. אתם חייבים לחשוב על תוכנית חדשה".

לפי דיווחים של כלי תקשורת בחו"ל, המפריעים לוו אל מחוץ לאולם על ידי השוטרים. עוד קודם לכן נערכה הפגנה אנטי-ישראלית מחוץ לאולם, גם היא מנתה בערך 12 איש, שכללה קריאות בגנות ישראל וסיינפלד, כולל הכיתוב "שיזדיין ג'רי סיינפלד".

כאמור, זו לא הפעם הראשונה שבה סיינפלד נתקל שוב במחאה אנטי-ישראלית בקהל במהלך הופעת סטנד-אפ שלו באוסטרליה. בסרטון שפורסם בחשבון הטוויטר של איגוד היהודים האוסטרלים לפני מספר ימים, נראה הקומיקאי האמריקאי-היהודי לועג לאדם בקהל שהפריע לו, בעוד הקהל שמסביב צועק קריאות "בוז" לאותו אדם.

"אתה מגייס אותם לצד שלך, אתה שומע את זה?" אמר סיינפלד למטריד, בזמן שכוחות שיטור נראים יורדים במדרגות האולם לעברו. "כל הרגשות הפוליטיים האלה, אבל אתה לא יודע איפה לבטא אותם. אתה חושב שלהרוס את הערב... זה לא משפיע עליי, כל האנשים האלה - אתה הורס להם את הערב". הקהל הגיב בתשואות לדבריו.

סיינפלד המשיך ועקץ את המוחה. "זו סתם הצגה שארגנתי, זה חבר שלי, אני אציג אותו", אמר. "קוראים לו חיימה גולדשטיין, זה הכל מאורגן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מוקדם יותר בשבוע שעבר התמודד סיינפלד עם בעיה דומה במופע בסידני, כאשר פעיל אנטי-ישראלי הפריע להופעתו. סיינפלד ענה לו בכעס ובסופו של דבר הורה לסלק אותו מהאולם. הוא אכן הוצא על ידי המאבטחים. "אתה בא ודופק קומיקאי וככה אתה פותר את הבעיות העולמיות. יש לנו פה גאון, רבותיי. הבחור פה פתר את המשבר במזרח התיכון. זה מופע בידור טמבל, עוף מכאן", אמר סיינפלד לאחר שהאדם הפריע לו ללא הרף. בסופו של דבר ניגשו מאבטחים לאותו אדם והוציאו אותו מהאולם בזמן שהקהל הריע לסיינפלד.

לפני כשלושה שבועות אמר סיינפלד בריאיון לעיתונאית בארי ווייס כי הביקור בישראל אחרי מתקפת הטרור של חמאס באוקטובר הייתה "החוויה העוצמתית ביותר בחיי. כן בהחלט". כשנשאל מדוע, התרגש והתקשה לדבר. "את יודעת, זה פשוט... את יודעת", השיב בגרון חנוק. כשווייס שאלה אותו אם הוא חושב על מישהו במיוחד, הוא הנהן, והוציא מטפחת לנגב .

בריאיון, שנערך במסגרת הפודקאסט "Honestly" של וייס, עיתונאית יהודיה-אמריקנית ועורכת כלי התקשורת The Free Press, נשאל סיינפלד בין היתר גם על הביקורת שחטף ממפגינים אנטי-ישראלים. "אני מוצא את זה משעשע, שאנשים רואים אותי באור פוליטי", אמר סיינפלד.

סיינפלד הביע בעקביות תמיכה בישראל מאז הטבח ב-7 באוקטובר. ימים ספורים לאחריו הוא שפרסם פוסט בחשבון האינסטגרם שלו אחריו עוקבים 1.3 מיליון משתמשים. "חייתי ועבדתי בקיבוץ בישראל כשהייתי בן 16", כתב סיינפלד בפוסט. "מאז אני אוהב את המולדת היהודית שלנו. לבי נשבר מההתקפות ומהזוועות האלה, אבל אנחנו עם חזק גם בלב וגם בראש. אנחנו מאמינים בצדק, חופש ובשיוויון. אנחנו נשרוד ונשגשג. תמיד אעמוד לצד ישראל ולצד העם היהודי".

סיינפלד נחת בישראל בדצמבר יחד עם בני משפחתו, לביקור הזדהות, ונפגש בין היתר עם בני משפחות של ישראלים שנחטפו לרצועת עזה ועם חברי קיבוץ בארי, והם אף סיירו במקום. בסוף הסיור בבארי, אמר סיינפלד כי הוא מזועזע עמוקות מכל מה שראה ושמע מתושבי קהילת הקיבוץ אך גם מלא התפעמות מהחוסן של חבריו, שהוא מראה למורשת העם היהודי שבונה את עצמו מחדש אחרי אסונות בלתי נתפסים - משואה לתקומה. עוד הוסיף כי הוא גאה להיות שגריר להפצת האמת בעולם כולו, וכי הוא יתמוך בעם ישראל בכל דרך שתעמוד לרשותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully