וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם 100 סרטים מ-20 מדינות: פסטיבל סרטי הסטודנטים חוזר בקיץ

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 10:42

הפסטיבל שיתקיים באוגוסט בפעם ה-26 יארח בין היתר את הבמאי דיוויד מאמט והעורכת ג'ולייט וולפלינג ("משחקי הרעב" ו"מדעי החלום"). לצד התחרויות ייערכו בו אירועים על קולנוע במציאות העכשווית ומפגשים לזכר הבמאי יהב וינר והסטודנטית לקולנוע מאיה פודר, שנרצחו באוקטובר

טריילר "הילד"/go2films

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים וסטודנטיות ייערך הקיץ בתל אביב זו הפעם ה-26 - כך מוכרז היום (רביעי). הפסטיבל, שמופק בידי תלמידים בבית הספר לקולנוע של אוניברסיטת תל אביב וייערך בין התאריכים 20-14 באוגוסט, יציג כ-100 סרטים מ-20 מדינות, ובהשתתפות שחקנים כמו סוזנה פפיאן, שלמה בראבא, דאנה איבגי, ליאת הרלב, אדם גבאי, זהר שטראוס, דניאל סטיופין ועוד.

לרגל הפסטיבל תגיע לארץ שורת אורחים, בהן הבמאי והתסריטאי היהודי-אמריקני דיוויד מאמט ("הבלתי משוחדים") ואשתו השחקנית והזמרת רבקה פידג'ן ("סטייט פינת מיין"), הבמאי האוגנדי אייזק נבואנה ("מי הרג את קפטן אלכס?") ואשתו המפיקה הארייט נבוואנה, העורכת הצרפתייה ג'ולייט וולפלינג ("משחקי הרעב", "מדעי החלום", "נביא", "אמיליה פרז") ומנהל פסטיבל הסרטים הקצרים אוברהאוזן, לארס הנריק גאס. כמה מהם יערכו גם כיתות אמן במהלך הפסטיבל, ובמקרה של נבוואנה יוקרן גם סרט חדש שלו בבכורה עולמית: "מבצע ווקאליגה: גורל ודם", שנכתב יחד עם הישראלים מיה רודיך ואורי יעקבוביץ', ובמרכזו סיפור על שני לוחמי קומנדו ישראלים שנשלחים לאוגנדה כדי למנוע את הקרבת בנו של ראש ממשלת ישראל בטקס מסתורי של כנופייה מקומית, המתמחה בקונג פו ובמאגיה שחורה.

"זה לא זמן לפופ" של עמית וקנין. שי אטר, באדיבות פסטיבל קאן,
מתוך "זה לא זמן לפופ" של עמית וקנין/שי אטר, באדיבות פסטיבל קאן

הפסטיבל ייפתח בהקרנה של שני סרטים קצרים שזכו בתחרויות הפיצ'ינג במהדורה הקודמת של האירוע: "השומרת" של רועי קנייבסקי, על יוצאת ברית המועצות שעובדת כמאבטחת, שמחליטה להתמודד עם הביישנות שלה, ו"גלוג" של אורי גולד, סרט באנימציית סטופ-מושן על כוכב בדיוני ועל מערכת היחסים בין התושב היחיד שלה לעץ שאת פירותיו הוא אוכל.

התחרות הישראלית תכלול 24 סרטים חדשים, בהם גם "זה לא זמן לפופ" של עמית וקנין, שהוקרן לאחרונה בפסטיבל קאן, ו"פרמיירה" של עומר בן דוד, שהוקרן בפסטיבל הסרטים של אוניברסיטת קולומביה. עוד יוקרנו "סוריקטה" (רועי רוה רוביצ'ק), "עיגול מושלם" (חן שמואלי), "חלקים כהים" (עמית קרני), "סימביוזה" (לירון רחל ארז), "מיתוס" (עומר מלמד), "עוד חמצן בבקשה" (אלה דגן), "אוף, תקשיבי" (אביב גפני, עלמה קיני), "אמא אדמה" (נתי לוינגר), "עיניים של אבא" (תמי ממיסטבלוב), "אור שמש מפל" (שמעון מכלוף), "השיר הטיפשי לליה" (ירדן אבריאל), "מים ודלק" (יואב בירן), "מיטה חולה" (נטע אריכא), "מותו של קיץ" (עלמא זלאיט), "כולרה" (ג'ניה מליי), "יואל ארציאלי" (עמרי לשניק), "משחק הכיסאות" (עמית אראל), "תמונת מראה" (נעמה להב), "קוראים לי דניה" (לב ברודינסקי), "דברים שאני זוכרת מקיץ 2004" (בת-סער רביב), "כוונות טובות" (איילת פרידמן וזואי כהנא), "תשובה" (אפק טסטה לאונר).

עוד בוואלה!

דרמה ראשונה על הטבח בניר עוז והבכורה הישראלית של תום נשר: מה מצפה בפסטיבל ירושלים?

לכתבה המלאה
מתוך ״אור פנס יחיד״, 24 באוגוסט 2023. עומר וייס, אתר רשמי
מתוך "אור פנס יחיד" של שי-לי עטרי/אתר רשמי, עומר וייס

בתחרות הבינלאומית ישתתפו 35 סרטים מבתי ספר לקולנוע ב-20 מדינות. לדברי מארגני הפסטיבל, חלקם של אלו הוגש באופן עצמאי על ידי היוצרים חרף התנגדות בית הספר שלהם, למשל במקרה של הסרט "לילות חורף מעטים", שיצרו סטודנטים בריטים מבית הספר לקולנוע של לונדון (LFS). חמישה מהסרטים המשתתפים בתחרות הם של סטודנטים ישראלים: "מצב של היעדרות" (מאלק אלחלבי), "לב אוחז" (רימה גפן וניקה זחוקובה), "בין הנגב לגליל" (יונתן נבו), "שיחות שלא נענו" (רותם אלקיים), "טיקליש" (יובל נעים) ו"אור פנס יחיד" (שי-לי עטרי).
בתחרות הסרט העצמאי הקצר יוקרנו 17 סרטים, כשבין אלה אפשר למצוא סרטים של במאים מוכרים, כמו "היד של קטיה" של הבמאי תום שובל, או סרטים אקטואליים במיוחד, כמו "לוט בערפל" של יואב בירן, שצולם אחרי אירועי 7 באוקטובר. עוד משתתפים "חיבוק" (איתמר אלקלעי), "פרחי חורף" (ניקולאי קולשוב), "חמוצים" (אניה כספי שמאע, מירי דוחיקיאן), "קוקולוקו" (אלה ארמוני, דילן יוסף), "המהירות של המרחק בינינו" (יובל שפירא), "פסק זמן" (ריטה בורודיאנסקי), "דג חם" (יעל רייספלד), "בתולת שפתיים" (שמרית אילדיס), "אקסים" (איתי סגל), "עושה אני למה" (מארק גריי), "זרה" (אפרת רסנר שפע), "הלקוחה" (נועה גוסקוב), "ים טתיס" (שמר גאון), "לא חבר סתם" (עמרי לרון), ו-"קראו לה זהבה" (תמר ברוך).

בתחרות למדיה דיגיטלית ישתתפו שמונה עבודות המציגות סיפורים במציאות מדומה, אנימציה ממוחשבת, סרטים אינטראקטיביים, משחקי מחשב ומייצגים אינטראקטיביים מכל העולם, בהם "יומן צ'רנוביל" של נטליה סוחר ואלכסנדר דרויאך, משחק מחשב המסופר שבמרכזו יומנים של ילדה שחיה שם. עוד יוצגו: "תקרית פאנלנדיה" (עידו מונטנייז), "חלום בהקיץ" (טלי לופוביץ', נתי עדי, טל בראונר), "אין ספור הדברים שקיימים" (יון קיונג יאנג), "צבעי אוקטובר" (טל לוי), "וואקר" (יונתן אוברקלייד), "מטופל 10867" (מדיסון קלי), ו"שירים לבנים רגישים" (אלדד פרטוש). מחוץ לתחרות יוקרן גם "spots of light" של אדם ויינגרוד, סרט דוקומנטרי המועבר בעזרת משקפי VR ומעביר את חוויותיו של דן ליאני אשר התעוור במהלך שירותו הצבאי. הפרויקט הוקרן בפסטיבלים הגדולים ביותר בעולם בתחום כולל בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בוונציה.

בתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני יוקרנו "בוני הקטן וחיסול החורף (סוף סוף!)" (יונתן עומר מזרחי), "הנער עם עגיל הפנינה" (יונאס ארלר), "אבן מתעתעת" (ולרי גרישה), "מכור לאשליות" (לורה איזבל שניידר), "הביקור האחרון" (קיוואלי וורוטקומיין), "נצח" (אמיליה האר), "Proximities" (יותם מנו, יובל כץ), "עמק השלום" (נגה אור-יום, פאינה פייגין), "מים מפוקחים" (אלישה קמיאן קשדן), "עיר ביניים" (איליה קריינס), ו"מסלול בלתי מקיף" (מיכאל דיטריך).

מתוך "פרמיירה" של עומר בן דוד. עמרי ברזילי,
מתוך "פרמיירה" של עמרי ברזילי/עמרי ברזילי

לצד התחרויות, הפסטיבל יערוך עוד כמה וכמה מפגשים נוספים, בהם שני אירועי זיכרון לזכר נרצחי 7 באוקטובר: הראשון יוקדש לבמאי יהב וינר, שסרטו "הילד" זכה בפרס הצילום במהדורה הקודמת בפסטיבל, בהשתתפות אלמנתו, הבמאית שי לי-עטרי. פרס היוצר המבטיח בפסטיבל ייקרא מהשנה על שמו של וינר; והשני לזכר מאיה פודר, סטודנטית בבית הספר לקולנוע של אוניברסיטת תל אביב שהשתתפה כמתנדבת במהדורה הקודמת בפסטיבל, ונרצחה במסיבת הנובה ברעים. האירוע לזכר פודר, שינחו זוהר אורבך (ממבקרי הקולנוע של אתר וואלה) ומיה דגן, יכלול הקרנת קריוקי מיוחדת לכבודה.

הפסטיבל יערוך גם כמה פאנלים בהשתתפות יוצרים שונים, על נושאים כמו "הסיפור האישי בזמן אסון לאומי", בימוי טראומה, יצירת דוקו בתקופה הנוכחית, כתיבה תסריטאית לילדים ולנוער, והשימוש באנימציה ככלי קולנועי. בנוסף, כמדי שנה, ייערכו עוד שלל אירועים נוספים במסגרת הפסטיבל, ובהם המעבדה לסרטי סטודנטים; המעבדה לפיתוח סרטים קצרים של נשים, חממת הבמאים שמארחת השנה יוצרים מפורטוגל; אירוע פיצ'ינג של מיזם "קצר על הדרך"; הקרנת מקבץ של סרטים קצרים שזכו בפסטיבלי הקולנוע של קאן, ונציה ולוקרנו בשנת 2023 ("טיול קצר", "המעבר" ו"בולרו"); הקרנה מיוחדת של הקלאסיקה "הבוגר", בשיתוף הפודקאסט "אוכלי סרטים"; תערוכת צילומים של נוער מפונה מהצפון ומהדרום; וכמו כן גם אוטובוס הסרטים המסורתי ייצא לשלל יעדים ברחבי הארץ. בנוסף, ייערך שוק אמנים לצד הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully