וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו לא הייתי מכיר את אורית, הייתי דומע במונולוג המרגש שלה אצל האח הגדול

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 8:58

המשפט שזרק אור היה אחד המאיימים בתולדות התוכנית, ההשתלחות של אורית באמילי הייתה מופע מזעזע של אלימות מילולית וחוסר מודעות קיצוני, וכמה טוב שפרידה מקבלת יותר זמן מסך: בן בירון בראודה מסכם עוד פרק

השיחה בין פרידה לאור/ערוץ 26 צילום מסך

המשפט "אני איש חוק, אני, כפרה", שאמר אור לנועם (אולי זה היה ברק, לא אעמיד פנים שאני מבדיל), ייזכר כאחד המשפטים המאיימים שנאמרו ב"אח הגדול". נראה שככל שהוא בורח מדימוי "אתה? ערס? מ'פתאום כפרה?!" שהדביקה לו פרידה בתחילת העונה, אור נשאב עמוק יותר ויותר לקלישאות של עבריין. גם ההתנהגות שלו במהלך אסיפת הדיירים בה הוא שמע בפנים מיוסי ויהב כמה שהוא מתנהג כמו בריון, הייתה הוכחה לכך שמדובר בשי חי 2.0 (מינוס הכריזמה של מנהיג כת). אם אני אחד התאומים כנראה שהייתי הולך לחדר האח ומבקש להיכנס לתוכנית להגנת עדים אבל כמה רחוק כבר אפשר לברוח כשאתה סגור בבית? למזלם של ברק-נועם יש סיכוי סביר מאוד שאור, ממש כמוני, לא יבדיל ביניהם בפעם הבאה ש"ישתחרר לו הקוף" ולא ידע למי להראות כמה הוא "איש חוק". ובכלל, השבוע כל הדיירים היו ציפורים (משימה שהיא כל כך עונה 3 שאפילו לא שווה לדבר עליה) אז זה מקסימום יסתיים בכמה נוצות חסרות.

המזל הכי גדול של אור הוא שאורית עדיין נמצאת בבית, כי לעומת ההתנהגות שלה כל שאר הדיירים נראים כמו קבוצת משתתפי תגלית שהגיעה להתנדב בעוטף. מכל הדברים שנאמרו לה בזמן שלה בבית, נראה שאורית הכי נעלבה מהמילה דורסנית, אולי זה בגלל שהיא חושבת שהמילה הזאת לקוחה רק מעולמות עבירות התנועה וחשוב לה להבהיר שאין לה הרשעות קודמות, אולי זה פשוט בגלל שכבר למדנו שהיא לא מסוגלת להתמודד עם שום דבר שאפילו מריח כמו ביקורת. ההשתלחות האגרסיבית שלה באמילי ("פישרית! מגעילה!") אחרי שהיא בחרה בה כדיירת שתלטנית הייתה לא רק מופע של אלימות מילולית אלא גם תצוגה של חוסר מודעות עצמית שאנחנו רגילים לראות בדרך כלל מנבחרי הציבור שלנו.

האח הגדול אורית אור. רשת 13, צילום מסך
אורית ואור/צילום מסך, רשת 13

קשה לי להאמין שאני כותב את זה אבל אני בטוח שבראש שלה, אורית טנג'י מאמינה שהיא דיירת נעימה, מתחשבת ואדיבה, היא לא מבינה את העליהום עליה ובטוחה שיש קונספירציה גדולה שמובילה הדר שקמה בלילה כדי ללחוש באוזני הדיירים: "אורית היא השטן!". ייתכן שזאת גם הסיבה שאורית קמה הרבה לפני ההשכמה הרשמית, בניסיון לתפוס על חם את מזימת-העל של הדר, אבל לא, אורית, אין שום מזימה בבית, מלבד קבוצה של אנשים שאיתרע מזלם ונתקעו עם האישה ששמה צריך להפוך לשם נרדף לגזלייטינג והתעללות רגשית. זקני השבט (הפעם אני מדבר עליי, לא על הגב' טנג'י) עוד זוכרים את המהומה שהתחוללה בארץ כשחלק מדיירי העונה השנייה של "האח הגדול" טענו שקיבלו תרופות פסיכיאטריות ללא ידיעתם. נדמה שדיירי העונה הנוכחית חייבים לקבל תרופות רק כדי להתמודד עם הפוסט טראומה שתלווה אותם (וכן, זה כולל את עידן שחזר מחודשים בעזה).

במקביל, וכנראה כדי להיערך לכך שהיא צפויה להישאר בבית עוד הרבה זמן, "האח" החל לתת לאורית גם קו עלילה שאמור להלבין קצת שמה. או במטאפורה שאורית תבין: הוא שפך עליה אקונומיקה בריח לימון. אורית שנפגעה עמוקות מבחירת הדיירים, נכנסה ל"אח" וחשפה בפניו את הקשיים שהתמודדה איתם, מבלי לפרט יותר מדי נשמע שהיא נאלצה לעבוד מאוד קשה כדי לדאוג לחינוך של שלושת ילדיה, אותם היא מכנה 'יהלומים שיצאו מצדפה' - בניגוד לשאר הצדפים שמוציאות פנינים, כן? - וקיבלו מורים פרטיים גם אם זה היה כרוך בכך שהיא תיאלץ ללכת לנקות בתים. אם לא היינו מעבירים עם אורית כבר כמעט חודש, יש סיכוי שהמונולוג שלה היה משאיר אותי דומע מול המסך, אבל הידיעה שדווקא מי שבאה מלמטה יכולה להיות כל כך עיוורת לחולשתם של אחרים רק מחזקת את הקייס נגדה. שלא לדבר על זה שאם ככה הבת שלה (לירון) מדברת אחרי שנים של מורים פרטיים יש לה את כל הסיבות לצאת מהבית ולבקש מהם החזר מלא על הכסף שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האח הגדול אורית אור. רשת 13, צילום מסך
אורית/צילום מסך, רשת 13

ובכל זאת, ההדחה של תום (יש!) גרמה ל"אח" להבין שהניסיון להפוך את העונה לתוכנית שידוכים נכשלה באופן סופי ועל הדרך פינתה קצת זמן מסך לדיירים נוספים. למשל פרידה, שצופי 26 יודעים שהיא דיירת מאוד דומיננטית בבית אבל עד עכשיו קיבלה מעט מאוד זמן מסך בתוכנית הערוכה. פרידה היא דיירת מעניינת ועגולה, היא מצליחה להיות אהודה (יחסית) על כל המחנות בבית ומרגיש שהיא נמצאת בפלירטוט מתמיד עם מישהו/מישהי/משהו. מעבר לזה שהיא מהווה דוגמה לדימוי גוף חיובי, נראה שיש בה גם יכולת הכלה אינסופית והיא מסוגלת לנהל שיחות עומק אפילו עם דני (האיש שעבורו "זולנדר" הוא סרט תיעודי). גם בן ויוסי, זכו להתרומם קצת מרצפת חדר העריכה וליהנות מהשיזוף של ערוץ 13. בעוד בן, שהישארותו בתוכנית מוכיחה שכנראה יש עדיין מעריצי "גאליס" פעילים, מתברר שוב ושוב כסטלן שמפיץ סיסמאות ריקות מתוכן שעושות חשק עז להתחיל לעשן, יוסי הוא אחד הדיירים היותר מעניינים בבית, המרחק שלו מהקלישאות שהוצגו בתעודת הזהות ("התחתנתי עם אשתי למרות שהיא אשכנזייה") לא יכול להיות גדול יותר ונראה שהוא מתנהל בבית בלי שום אג'נדה מוכנה מראש.

אתמול נפרדנו גם מדנה שהייתה המאמא של הבית, כלומר מה שאורית חושבת שהיא עושה רק בלי להיות אלימה וכוחנית. לצערה, טוב הלב של דנה היתרגם למשחק די משעמם וההדחה שלה הייתה צפויה יותר מריב על גרנולה בישיבת התקציב. לעומתה, מלאני (נו, גאיה) שחזרה לבית כדיירת מן המניין נראית כמו מישהי שהולכת להכניס הרבה עניין לעונה וכמה שזה מבורך. בין אם בגלל שהיא חזרה מעזה אחרי חודשים של לחימה או הבחירה שלה בפרידה כדיירת האהובה עליה, נראה שהיא ניצלה את החודש האחרון כדי לצפות בערוץ 26 ולתכנן אסטרטגיה שתשאיר אותה איתנו לא מעט זמן. ולא, אין לי דעה על הרומן בין הדר ויהב בעיקר כי ברור שגם אם הוא יהפוך לסיפור בבית, הוא יסתיים עוד לפני שמישהו מהם יסיים לרדת במדרגות. כנ"ל לגבי דיוני "אני אוהב את אחי התאום אבל אני כאן בפני עצמי" של ברק ונועם. חמודים, יש דברים ששווה לדבר עליהם עם ההורים לפני שמגיעים לתוכנית ולחסוך לכולנו קונפליקטים שהייתם צריכים לפתור איפשהו בגיל שמונה.

ואסיים בברכת, "לא ראיתי כמה אתם יפים, כשראיתי אותכם ראיתי מפלצת" (מילים: אורית טנג'י, לחן: עממי אשקלוני).

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully