וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שרע - עף, מי שמטנף - הולך: המהפך המטורף של ההדחות באח הגדול

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 10:21

תמיד אמרו על "האח הגדול" שזה ניסוי חברתי שמשקף את המצב במדינה - ואולי זה ההסבר היחיד שמסביר היטב למה כל ההדחות עד עכשיו לא היו מתרחשות באף עונה אחרת בשלב הזה. את ההדחות העונה אפילו הממשלה יכולה להבין כמסר חד משמעי - עם ישראל לא רוצה יותר חרא

יהב והדר וידוי/רשת 13 האח הגדול

אין רחמים בעונה הזאת של האח הגדול. כל מי שקצת טועה עף בבעיטה מהבית באופן מיידי. כך היה גם בהדחת הזוגות המוזרה שאורגנה כדי להתחרות בבכורה של המירוץ למיליון. ברגיל, הדחה ראש בראש בין עידן ליוסי היתה נגמרת אחרת. יוסי חמוד, אבל לא ראינו ממנו המון, ובעיקר הוא לא רב עם אנשים ולא נמצא בזוגיות, ובכלל נחשב לא מעניין כי הוא נשוי. בכל עונה אחרת, כנראה שהוא זה שהיה מודח. בשלבים האלה של המשחק, בחיים לא היו מעיפים מישהו שנמצא ב"זוגיות" בתוך הבית, ולצורך העניין גם לא היו מעיפים את אורית, את הבת של אורית, ובטח שלא את תום, על משולש אהבים קטן שבכל עונה אחרת היה מחזיק אותו עד הגמר. למעשה חוץ מההדחה של דנה, כמעט אין הדחה בעונה הזאת שהיא טיפוסית לאח הגדול.

ההדחה של אורית הוכיחה סופית שמשהו השתנה. הרי אלה אנשים שפעם היו נשארים עד הסוף ואפילו יושבים בגמר. לרוב הם לא היו זוכים - את הזכייה תמיד עם ישראל אהב להעניק לאנשים הטובים והתמימים יותר כמו יובל מעתוק, ג'קי מנחם או זהבה בן, אבל היו משאירים בבית עד הרגע האחרון את כל מי ש"מייצר עניין". בעונה הזאת אין לי מושג מה יקרה, אבל יש מצב שהאווירה בו תשתנה והבית יהפוך ממקום שרבים בו על אוכל למקום עם וייב של קבוצת תמיכה של גמולים, שבו פרידה תפתח סדנת "משתפים ובוכים" שיהיו בה רק היא וחיים.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
סדנת משתפים ובוכים. חיים/צילום מסך, רשת 13

הפרק הזה צולם ברובו לפני ההדחה של אורית, ורואים בו היטב את כל הסיבות להדחה שלה בצורה מרוכזת. השיא היה הריב של ערב שישי עם ברק, שהחליט שזה זמן מצוין לדבר עם אורית על נקיונות. עזבו שהטיימינג היה נוראי, וגם יש משהו מרגיז באווירה הצדקנית של ה"ערכים" שברק מגיע ממנה, אבל זה לא ייאמן כמה מעט שליטה עצמית יש לאורית. לקח לה בדיוק דקה בשיחה להתפרץ עליו על מאתיים קמ"ש עם התירוצים הרגילים שלה שתולים את הכעס שלה בגורמים גדולים וחשובים ממנה כמו קדושתו של שישי בערב ולא חלילה בזה שיש לה אופי מחורבן ושליטה עצמית של ילד בן חמש. אור כמובן מיד מצטרף אליה (כי היא הרי החיים שלו בבית), ויוצא על נועם שמבקש ממנו את אותו הדבר במקביל - לעזור קצת עם הכלים. גם לאור יש כישרון מדהים לתרץ את העובדה שהוא איש גרוע שלא אכפת לו מאף אחד, ולהפיל את הסיבות החוצה: "אני מדבר עם גברים, לא עם סמרטוטים", הוא אומר לו ומוסיף: "אין שלום! ראש בראש עד הסוף". ומנמק בדיעבד: "או שתהיו איתי בכבוד או שנלך למלחמה". באמת בן אדם מהסוג המאד גרוע, שלא מבין כלום לעומק, ויודע שני דברים - להרים או לריב.

אני גם לא מצליחה להבין את כל הדיבורים על מהותו של גבר בין הגברים בבית. תהיה גבר איתי, אני גבר, אתה לא גבר, גבר זה ככה, וגבר זה אחרת. כל עונה אותו חרא. טפלו בגבריות הפצועה שלכם, אנשים, וגם באגו הפגוע שכל היום דורש "כבוד". מה זה בכלל כבוד? להגיד מה אתה חושב זה לא מכובד? או שזה מכובד רק כשאורית אומרת את ה"אמת שלה" או כשאור אומר הכל בפנים "כמו גבר"?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
גבר מספיק? ברק/צילום מסך, רשת 13

ואם כבר מדברים, כבוד זה דבר שצריך להרוויח. כבוד הוא לא מתנה אוטומטית שמגיעה לך ברגע שאתה עובר גיל מסוים, זה לא משהו שאת מקבלת רק בגלל שאת אישה או כי את אמא של מישהו. בשביל כבוד צריך לעבוד ולמישהו שמתנהג כמו אורית לא מגיע כבוד. נקודה. קשה מאד לכבד אישה עם אישיות כזו שמזיקה לכל מי שרק אפשר אלא אם כן הוא מלקק לה נון סטופ ואומר לה כמה היא כוכבת בבית. אז לא, לא כוכבת, מסתבר. או לפחות לא מספיק כוכבת. עובדה, הדחה חמישית אמרו לה ביוש, והגמילה שלה מנקיונות לא עשתה רושם מספק כנראה גם על האנשים בבית. כן מנקה, לא מנקה, לפחות לא נצטרך לשמוע אותה אומרת יותר "אף אחד לא יעיר לי פה" כאילו היא טובה יותר ממישהו. ביי.

אותו צדק פואטי קרה גם לעידן, ואמילי אמנם בוכה עכשיו, אבל עדיף ככה, כי זה היה נגמר לא טוב. בכלל לא הבנתי איך היא סלחה לו כל כך מהר על כך שאמר לה: "אנחנו לא זוג ולא נהיה זוג, אנחנו חברים טובים". אחותי, תסתכלי למעלה נשמה. דגל אדום ענק מתנפנף לך מעל הראש. מההתחלה עידן לא נראה לי אותנטי מספיק. הוא מתנשא, הוא קר, והנה כמה דברים ששמתי לב אליהם רק בפרק הזה, שלעניות דעתי מוכיחים שעידן משחק במודעות מלאה ושאסור היה להאמין לו.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
לא אותנטי. עידן (ויוסי)/צילום מסך, רשת 13

כשאור בכה במיטה אחרי ההדחה של "האור שלי בבית" עידן נכנס לחבק אותו ואמר לו "אני אוהב אותך של החיים". הוא הסביר לו שאורית זו נפילה קשה גם עבורו כי הוא "עוד איכשהו מצליח להסתדר עם הילדודס". קודם כל, להגיד ילדודס זה הכי מזלזל והכי שקרני, במיוחד כשאתה כביכול בזוגיות עם מישהי בת 21 ברגעים אלה ממש, דבר שני, מי שנמצא בזוגיות ו"אוהב של החיים" אנשים שעושים רע לבת הזוג שלו כל יום, כנראה משקר לאחד מהצדדים.

דבר שני, הוא אומר לאמילי: "קורה לי איתך משהו מהמם, שלא קרה לי מזמן. קורה לי משהו אמיתי בלב, את עושה לי טוב". לפני שניה אמרת שאתם לא זוג, לא תהיו זוג, ואתם חברים טובים. כשהוא מדבר עם מלאני הוא מציין בלי להתבלבל ש"זה מקום נוח להיות בו" על היחסים שלו עם אמילי, אחרי שהוא אומר לה גם: "תאמיני לי שאני יודע טוב מאד מה זה משחק", וכמובן לא מודה שנדלק עליה, וגם היא לא אומרת לו שזו הסיבה שהיא מתרחקת ממנו.

גם כשהוא דיבר על יהב, שאמילי שמחה שנוצר איתו חיבור, עידן מוריד ומזלזל, מסגביר ש"יש סיבות לכל דבר", ושיהב "יודע טוב מאד מה הוא עושה" ושלא סתם הוא מפנה את זה לנשים (כי נשים הן תמימות וסתומות, וקל לעבוד עליהן?). איכס. וזה קלאסי 'הפוסל במומו פוסל' - ב"עצות" האלה עידן לגמרי מסגיר את חוסר הכנות שלו עצמו.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
פרידה וקורלי/צילום מסך, רשת 13

יהב מצידו עדיין מנסה להתקרב להדר, ומספר לעינב שהוא מצטמרר כל פעם כשהיא נוגעת בו, ושהוא מנסה לשמור על הלב שלו. הדר מצידה עסוקה בעיקר בלהחליף את דנה ולהוכיח לעולם שהיא לא נסיכה מפונקת אלא בחורה שיודעת לעשות דברים ורוצה גם להשתפר בהם. מלאני לא ברורה לי עדיין ודני, למרות שהוא משעשע מאד עם המטאפורות שלו מחיפה, מתנהג כמו דביל. די, נתתי לו מספיק צ'אנס, נמאס גם ממנו. או שיהיה רומן בינו לבין פרידה, או שילך. הוא לאט לאט נהיה פחות יפה בעיני.

תמיד אמרו על "האח הגדול" שזה ניסוי חברתי שמשקף את המצב במדינה - ואולי זה ההסבר היחיד שמסביר היטב למה כל ההדחות עד עכשיו לא היו מתרחשות באף עונה אחרת בשלב הזה. את ההדחות העונה אפילו הממשלה יכולה להבין כמסר חד משמעי - עם ישראל לא רוצה יותר חרא. לעם ישראל נמאס, והפעם באמת. מי שלא מתנהג בהתאם - עף מהבית. bring them home. now,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully