וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחותי בכתה כל כך חזק אחרי ההקרנה, שהייתה צריכה ללכת לשירותים להירגע"

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 20:43

"אישה צעירה והים" בדיסני פלוס מציג את סיפורה של האישה הראשונה שחצתה את תעלת למנש בשחיית סולו. שיחה עם האנשים שמאחוריו: ג'רי ברוקהיימר, מן המפיקים המצליחים בהוליווד, והכוכבת העולה דייזי רידלי

טריילר הסרט "אישה צעירה והים"/דיסני פלוס

בעוד שבוע ייצאו לדרכם המשחקים האולימפיים, וכמובן שבריכת השחייה תהיה אחת מן האטרקציות המרכזיות. רגע לפני שזה קורה, דיסני פלוס מעלים סרט עלילתי חדש ומדובר על אחת הנשים המשמעותיות בתולדות הספורט האולימפי והספורט בכלל - גרטרוד "טרודי" אדרלה, שזכתה בשלוש מדליות אולימפיות באולימפיאדת פריז 1926, ולאחר מכן היתה לאישה הראשונה שחוצה את תעלת למנש בשחיית סולו. למרות הזלזול המתמשך של הפטריארכיה ביכולותיה, התוצאה שהשיגה היתה בזמנו המהירה בהיסטוריה גם לנשים וגם לגברים.

הסרט נקרא "אישה צעירה והים" ("Young Woman and The Sea"). עומד מאחוריו המפיק היהודי ג'רי ברוקהיימר, אחד מן השועלים הוותיקים בהוליווד, שמאחוריו להיטים כמו "אהבה בשחקים", "ארמגדון" וסדרת "השוטר מבברלי הילס" - כולל הפרק החדש שבדיוק עלה בנטפליקס. הוא גם מבין דבר או שניים במים, כי הפיק את סרטי "שודדי הקריביים".

בהפקה החדשה שלו, ברוקהיימר שב לשתף פעולה עם הבמאי הנורבגי יואכים רונינג, שביים את "שודדי הקריביים 5: נקמתו של סלזאר", ועם התסריטאי שכתב אותו, ג'ף נתנזון.

"ג'ף חיפש סרט שהבנות שלו יוכלו לצפות בו, ולא מצא", מספר ברוקהיימר במסיבת עיתונאים מקוונת לקראת צאת הסרט. "אז הוא הלך לחנות הספרים ומצא ספר בשם 'אישה צעירה והים' על סיפורה של טרודי, והביא לנו אותו. הוא חשב שזה סיפור מעורר השראה וגם אנחנו אהבנו אותו, אז יצאנו למסע. זה התגלה כמסע רב תהפוכות ועברו הרבה שנים עד שהצלחנו להרים את ההפקה - אבל זה לא יוצא דופן, ככה זה בדרך כלל בקולנוע".

מתוך "אישה צעירה והים". דיסני,
הטביעה את הפטריארכיה. מתוך "אישה צעירה והים"/דיסני

את אדרלה מגלמת אחת הכוכבות הצעירות הבולטות בדורנו - דייזי רידלי. השחקנית הבריטית גילמה את ריי בסרטי "מלחמת הכוכבים" האחרונים והופיעה גם ב"רצח באוריינט אקספרס" ופרויקטים אחרים, אבל ניסיון בשחייה - אין לה.

"נורא רציתי לקבל את התפקיד, אז שיקרתי בקורות חיים", היא צוחקת. "כתבתי שאני מעולה בשחייה ואוהבת מים פתוחים. כשהתחלתי להתאמן לקראת הסרט, אמרתי לעצמי שזה יהיה בלתי אפשרי. עמדתי מול המים וסיננתי 'Fuck This'. השתפרתי עם הזמן, אבל זה היה בשחייה בתוך בריכה, ואז עברנו למים פתוחים - והכל היה אחרת".

רידלי עבדה באופן צמוד עם השחיינית לשעבר שבון מרי-אוק'ונור, שהשתתפה בעצמה באולימפיאדה וזכתה במדליות באליפות אירופה. "הצילומים היו בבולגריה, והיה שם קר להחריד, אבל החלטתי לא להתלונן. אם הייתי מתחילה להתלונן, אי אפשר לדעת איך זה היה מסתיים. כשאת שוחה לבד כמו טרודי, כל מה שאת שומעת זה את הנשימה של עצמך. כל פעם שהסתכלתי למעלה ראיתי את הבמאי ואת השחקניות האחרות, וגם את שבון כמובן, שהיתה עוגן רגשי מבחינתי. כל אלה היו סירות הצלה שגרמו לי להרגיש בטוחה. הצילומים גרמו לי להבין עד כמה היה קשה לטרודי ועד כמה היא היתה בודדה בזמן השחייה שלה".

עוד בוואלה!

המרוץ הוא רק תירוץ: "המרוץ" הוא לא סרט על ספורט, אלא על גזענות

לכתבה המלאה
השחקנית דייזי רידלי בהקרנת הבכורה של "אישה צעירה והים". סמיר חוסייין, GettyImages
השקר השתלם. דייזי רידלי/GettyImages, סמיר חוסייין

יש לך אחיות במציאות, ואמרת שאף פעם לא זכית לגלם דמות עם אחיות. הסרט החדש, לעומת זאת, מתמקד ביחסים של הגיבורה עם אחותה מרגרט, שגם היא היתה שחיינית.

"כנערה, הערצתי את האחיות שלי. רציתי להיות כמוהן ולעשות את מה שהן עושות. הסרט מתאר כיצד טרודי מרגישה דברים דומים, ועושה זאת בצורה יפהפייה. טרודי רוצה להיות כמו אחותה ומשם הכל מתחיל. היא נהנית להיות עם אחותה, ואז היא נהנית לשחות, ואז היא מתחילה לנצח, ואז היא ממשיכה לנצח".

"אחותי היתה איתי בהקרנת הבכורה, ונעלמה לי אחרי שהסרט הסתיים. אמרתי לעצמי 'אלוהים אדירים, היא לא אהבה את הסרט'? ואז מצאתי אותה. התברר שהיא בכתה כל כך חזק אחרי ההקרנה שהיא היתה חייבת ללכת לשירותים כדי להירגע".

המפיק ג'רי ברוקהיימר בהקרנת הבכורה של "אישה צעירה והים". סמיר חוסייין, GettyImages
"אם אתה עושה סרט ולא לומד משהו, אז יש לך בעיה". ג'רי ברוקהיימר/GettyImages, סמיר חוסייין

ג'רי, הפקת כל כך הרבה סרטים בעברך. האם הפרויקט החדש לימד אותך משהו חדש על קולנוע או על
העולם?


"אני חושב שאם אתה עושה סרט ולא לומד משהו, אז יש לך בעיה. קשה מאוד לצלם מים בצורה משכנעת, ואיכשהו הצוות שלנו הצליח לעשות את זה. הביקורות על הסרט מעולות ומחמיאות לאפקטים המיוחדים, אבל מה שבאמת חשוב זה הרגש, ואני חושב שהסרט מצליח לרגש. אנחנו רואים את הסיפור של טרודי דרך העיניים שלה, עם כל הניצחונות, הכישלונות ושוב הניצחונות, וקשה מאוד לא להזיל דמעה. זה התפקיד של קולנוע - לרגש את הקהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully