וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים התנהג בצורה דוחה לעידן. מה שהוא עשה לו בפרק אתמול בלתי נסלח

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 10:32

די-ג'יי מבלה את זמנו בבית האח הגדול כשהוא רדוף ומבוהל מפרידה; הדר לא הייתה צריכה להגיע למצב של שכיבה מחובקת עם עידן, לא משנה כמה היא עצובה; וחיים מוכיח כמה הוא תקוע מחשבתית משום שהוא לא מסוגל לשאת את זה שמתנהגים אליו רגיל. קארין ארד מסכמת עוד פרק של האח

קטע מתוך "האח הגדול"/רשת 13

שמישהו יגאל את די-ג'יי מייסוריו כבר וישלח את פרידה לאיזו משימה סודית בחדר סגור עם טלוויזיה. לא בגלל משהו, אבל הבחור לא בטוב. אם זה היה הפוך, אתם יודעים שכבר היינו זועקים "הטרדה". אם הפוזה הקבועה של פרידה היה עמידה מול המצלמה בפוזות מפתות, עכשיו היא פשוט מכוונת הכול אליו. מאז שדי-ג'יי נכנס לבית היא מבלה את זמנה כשהיא מלופפת עליו כמו צמח מטפס, מבקשת ממנו לק, מצליפה בו עם השיער, שרה לו באוזן, נועלת אותו בבריח שלא יצא לה מהמיטה, והוא, במקום להיות נוכח בבית, חלק משיחות ופעילויות עם דיירים אחרים, מבלה את רוב הזמן שלו כשהוא נראה רדוף ומבוהל ומוצא את עצמו מסביר לפרידה שוב ושוב למה זה לא טוב לחזור על הטעות שהם עשו אז וישר לברוח למגע הפיזי, ושהוא רוצה קודם להכיר אותה, להתאפק ולקחת את זה לאט, כי לדבריו "כשזה יקרה זה יהיה מ-ט-ו-ר-ף". שזה דוחה לשמיעה ברמת הבחילה, אגב. אני לא יודעת למה, אבל רוב הזוגות שנוצרים העונה מגעילים אותי. אולי בגלל השקר שאופף את הנסיבות והמניעים שלהם.

בכל מקרה, אין לי ויכוח עם ההיגיון - בבית הזה בוודאות צריך לקחת דברים לאט, ועידן צודק כשהוא אומר שמאוד קשה לקיים מערכת יחסים בתוך הבית כי כולם עם האף שלהם בתוך התחת שלך - ליטרלי ופיגורטיבלי, אבל יואיל די-ג'יי ויירגע שנייה, או לפחות יהיה טיפה פחות היסטרי - באמת שאין סיבה לעשות עניין מכל רפרוף מקרי על השפתיים, במיוחד כשמדובר באישה שאיתה כבר עשית הכול.

תמהתני אם הסיבה האמיתית להתעקשות הזו היא שבעצם הוא משקר מלכתחילה, והוא פשוט רוכב על הרומן שלו עם פרידה כדי להיכנס ולהיטמע היטב בבית, מה שעושה את ההיפך הגמור מזה. לסיכום, ההתבגרות שהוא טוען שהוא עבר נשמעת לי כמו קשקוש מוחלט, ונראה לי שפרידה, שאיננה סתומה, יודעת את זה בתוך תוכה. אולי זו הסיבה שהיא מציקה לו יותר ככה - לוחצת, לוחצת, עד שיתפוצץ ותצא האמת.

פרידה, האח הגדול עונה 14 פרק 30. רשת 13, צילום מסך
פרידה/צילום מסך, רשת 13

אם כבר באמת עסקינן, בואו נדבר רגע על הצעקה של ניצן. מסתבר שניצן היא חברה טובה של אור, והיא הגיעה במיוחד כדי להזהיר את אור ואת אמילי מהדר. הצעקה שלה גרמה לאור להתבצר סופית בעמדתו נגד הדר אחרי שלטענתו "דגרה" על חיים במקום לפייס ביניהם, והכניסה את אמילי לסחרור, שהיה מתודלק כבר מסצינת כיסא הנוח עם עידן והחיבוקים והנשיקות והליטופים. בצדק, אגב. אחרי הפרידה הכואבת אמילי לא ביקשה מהדר לקחת צד ולהפסיק את היחסים עם עידן, ואפילו לא ביקשה שתתרחק ממנו לזמן מה, אבל יש גבול - והדר עברה אותו. אמנם היא התנצלה, טענה ששמה לב שזה לא נוח לאמילי, וקמה תוך שלוש דקות - אבל גם אם הכול נכון, הדר לא הייתה צריכה להגיע למצב של שכיבה מחובקת עם עידן, לא משנה כמה היא עצובה, כמה זה חברי ואם הוא בא או אמא שלה הביאה אותו. זה פשוט לא לעניין, נקודה, ויש לי הרגשה שהדר נוטה להרגיש משוחררת מדי ליד גברים תפוסים של נשים אחרות, ואולי זו הסיבה שהיא חיה בהרגשה שיש לנשים בעיה איתה.

בכל מקרה, הצעקה של ניצן נפלה על קרקע מאד פוריה (של אור תמיד פוריה. רק תנו לו הזדמנות להתהפך על מישהו והוא ינצל אותה מיד). אבל הדר המשיכה להתעקש שאין לה על מה להתנצל ואין לה מה להסתיר, וזה נכון - היא מעולם לא אמרה מילה רעה על אמילי. אין הגיוני מזה שלאור יש חברים שרואים את העולם בדיוק כמוהו, ולדעתי הסיבה לשילוב של אמילי בצעקה הייתה פרשנות מוטעית של הסיטואציה של הדר עם עידן, ולא יותר מזה.

הדר הרשתה לעצמה להתמוטט קצת הפעם, לבכות על זה שהיא צריכה להסביר את עצמה ולהוכיח - כאילו זה לא גורלם של בני אדם בכל העולם מרגע שהם נולדים. אבל לא משנה כמה עצובה הייתה, היא השאירה את זה בינה לבין עצמה והתנהגה באופן מכובד, לא מאשים, ולא חיפשה על מי לצאת כדי לפרוק את המתח. בניגוד לחיים. כן, אני מעזה להעביר ביקורת על חיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
אור ואמילי/צילום מסך, רשת 13

בגדול, הפרק הזה היה מוקדש לו, מה שביאס את רוב הצופים שאני מכירה. חיים לא דמות מעניינת, ההתמודדות שלו לא מעניינת, ופרק שלם שמוקדש לבעיות הנפשיות שלו, לא מעניין, מהסיבה הפשוטה שממילא אי אפשר לדבר איתו באמת, בלי שהוא יוציא לך כרטיס אדום על כך שלא היית רגיש מספיק במה שאמרת לו, באיך שאמרת את זה, או כי אולי התחככת בטעות בשרפרף ששייך לו.

מה שהוא עשה לעידן כדי לפרוק את התסכול שלו היה בלתי נסלח. שימו לב לתמיכה בעידן - דבר שלא קרה מתחילת העונה. בתעודת הזהות שלו חיים הדגיש שאין לו שם רצון לקבל יחס מיוחד, ומרגע שהוא נכנס לבית, זה כל מה שהוא מבקש, אפילו דורש - בכל מעשה ואמירה שלו. הוא נבחר להיות "התקוע של הבית" במשימת כדור הבדולח מהסיבה הזאת בדיוק. האיש רוצה להיות כמו כולם, אבל מסרב לוותר על היתרון האסטרטגי שלו, שמה לעשות, קשור כולו לעובדה שהוא בעל מוגבלות שמייחדת אותו מכולם. הוא צריך לבחור - או שהוא כמו כולם, ומותר להגיד לו הכל ולהתנהג איתו רגיל לגמרי, באותו חוסר רגישות שבו כולם מתנהגים שם לכולם - או שהוא חריג, ואז מותר להכיר בכך שהוא חריג.

הדיסוננס הזה לא בריא, וזה מה שמאפשר לו להעביר את העונה מטר מעל בית האח, כאילו הוא לא אחד הדיירים, אלא דייר במעמד מלאך, שאסור לגעת בו, חייבים לאהוב אותו, ולעומת זאת הוא יכול לשבור את הכלים בכל רגע שהוא מעוניין לשבור אותם, ולא לשאת בתוצאות כמו השאר.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
עידן/צילום מסך, רשת 13

בעיני זה בלתי נסבל, לא פייר, מפריע להתנהל מולו, ומזיק לו. זה מונע ממנו לתקשר בכנות מוחלטת עם העולם, מפריד אותו מהדיירים, והופך אותו למשעמם לצפייה. הדיירים מעדיפים שלא להתקרב אליו מדי כדי לא להסתבך כמו שקרה לעידן, שההתנהגות של חיים אליו היתה פשוט דוחה. הבקשה שלו, שאף אחד לא ייגע בשרפרפים גם אם הוא לא נמצא בחדר, מגוחכת וההתעקשות הזאת נועדה לשרת סיבה אחת בלבד - להשאיר אותו נבדל - ותמיד זה שהכי קשה לו ומתנהג באצילות למרות זאת. גם הכעס על האמירה של שילה, שגם הוא יכול להיעזר בשרפרפים כשהוא צריך להגיע לארון גבוה מכיוון שגם הוא נמוך, היא לגיטימית לחלוטין. ברור ששילה היה צריך לסתום באותו הרגע, אבל הוא קפץ על ההזדמנות להחדיר את עצמו למרכז העניינים. העובדה שחיים הוא נמוך קומה לא מבטלת את נושא הגובה בעולם כולו, ומותר לאנשים יותר גבוהים ממנו אבל יותר נמוכים מהממוצע להיעזר בהגבהות, או חלילה וחס שרפרפים פנויים.

הדיירים חולמים על אינטראקציה אחרת עם חיים, שמאפשרת לשחרר, לצחוק קצת עליו ואיתו, אבל הוא לא מסוגל לשאת את זה שמתנהגים אליו רגיל. אפילו כשאור ודני צוחקים עליו הוא עושה עניין. הרי אי אפשר לטעון, בטח שלא אחרי החיבוק האירוטי עם אור, שהם לא באמת אוהבים אותו.

ואחרי שכל זה נאמר, עדיין צריך להיות רגישים אליו קצת, כמו למשל - סתם אומרת - לא להלביש גזע עץ על בן אדם עם מוגבלות באופן שמשתק אותו לגמרי? יש מצב שאולי היה צריך לדאוג לו לתחפושת שגם יוכל לזוז בתוכה, ולא מדגישה את כל החסרונות שלו. אולי אז הוא לא היה יוצא מחדר האח מושפל עד עפר.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully