וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ג'אז בים האדום יפתח בהצדעה לפסנתרן המנוח מוריס אל מדיוני

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 8:32

בפסטיבל שיערך בנמל אילת ב-14-16 בנובמבר ישתתפו בין השאר תזמורת ירושלים מזרח-מערב, מארינה מקסימיליאן, אלי דג'יברי עם הרכב נגנים ניו יורקי, אבישי כהן שישיק אלבום חדש, נגה ארז עם רביעיית מיתרים, יוני רכטר עם רונה קינן ומארק אליהו יארח את ברי סחרוף. כל הפרטים

מוריס אל מדיוני. צילום מסך, צילום מסך
מוריס אל מדיוני/צילום מסך, צילום מסך

פסטיבל ג'אז בים האדום יתקיים בנמל אילת ב-14-16 בנובמבר. תכניתו האמנותית תשלב בין יוצרות ויוצרים ישראלים ובינלאומיים מובילים לצד אמני ג'אז צעירים ומבטיחים. הוא יכלול שורה של הפקות מקור, השקות אלבומים, שיתופי פעולה ומופעים מיוחדים לפסטיבל. הצוות האמנותי של הפסטיבל השנה כולל את יוסי פיין וניבה עמלי-מעוז.

התוכנית תתחיל עם הצדעה לפסנתרן המנוח מוריס אל מדיוני, שהלך לעולמו במרץ השנה, בביצוע תזמורת ירושלים מזרח-מערב תחת שרביטו של מאסטרו תום כהן, כשעל הפסנתר עומרי מור. בהמשך: מארינה מקסימיליאן במופע סולו מיוחד לפסטיבל בו היא מארחת נגני ג'אז אהובים; אלי דג'יברי עם הרכב נגנים ניו יורקי; אבישי כהן שישיק את אלבומו החדש, "Brightlight"; נגה ארז במופע עם רביעיית מיתרים וחברים נוספים; יוסי פיין והסופרגרופ בהצדעה ללהקת הג'אז-פיוז'ן האמריקאית Weather Report; רביעיית ניגון עם מוזיקה יהודית חדשה בהשראת ניגונים יהודיים; יוני רכטר ורונה קינן ביחד ולחוד מארחים את מאיה בלזיצמן; גיא מינטוס ולהקתו יחקרו את המוזיקה הנצחית של מוצרט; סתיו אחאי במופע מתוך אלבומה השני שיצא לאחרונה; מארק אליהו יארח את ברי סחרוף; דניאל זמיר במופע לכבוד כניסת השבת. את הפסטיבל תחתום בחגיגה של גרוב להקת הדג נחש שתארח את פלד ואת מזי כהן.

פסטיבל הג'אז בים האדום לראשונה ישתף פעולה עם פסטיבל חשיפה בינלאומית למוזיקה מבית צוללת צהובה ירושלים, התורם בהפצת המוזיקה הישראלית בחו"ל. עשרות אנשי מקצוע מתעשיית המוזיקה הבינלאומית, אורחי פסטיבל החשיפה, יצטרפו לתכנית פסטיבל ג'אז בים האדום, ולתכנית הפסטיבל ישתלבו אירועים של החשיפה כמו מופעים מיוחדים, מפגשים מקצועיים ואירועי נטוורקינג עם אמני הפסטיבל.

בנוסף, יתקיים ג'אם סשן במלון אגמים בערב שישי, שיכלול מפגשים מוזיקליים ספונטניים וחד-פעמיים בין אומני הפסטיבל לבין הצעירים המבטיחים של הג'אז הישראלי. במת הג'אם סשן תפעל עד השעות הקטנות של הלילה ותהיה פתוחה לאורחי הפסטיבל ולקהל הרחב. במהלך הפסטיבל תוצג תערוכת צילומים של הצלם יוסי צבקר, המתעד במשך שנים את אמני הג'אז הישראלים והבינלאומיים. כמות מוגבלת של עבודותיו של צבקר יוצעו למכירה.

יוסי פיין, המנהל האמנותי של הפסטיבל, מסר: "פסטיבל הג'אז באילת גאה להציג את המוזיקאים הישראלים המוכשרים ביותר, שמביאים את כל גווני הג'אז המקומי עם ניחוחות ייחודיים. הפסטיבל מדגיש את חשיבות הדור הצעיר והמוכשר, המייצג אותנו בכבוד ברחבי העולם. שלושה ימים של התחדשות, התחברות והערכה לשפע המוזיקלי שיש לנו כאן בארץ מחכים לכם. אנו מזמינים אתכם להצטרף לחגיגה מוזיקלית יוצאת דופן ולהתחבר לכל הטוב שבנו".

מידע נוסף על הפסטיבל - כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully