וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרקי וגלעד התנצלו על שידור דברי אם החטוף: "דברים נוראיים שהיה ראוי לעצור"

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 10:23

שני המגישים וקשת 12 הביעו הסתייגות מדבריה של דיצה אור, שקראה בשידור להחליף את החטופים תמורת ילדיהם של בכירי מערכת הביטחון: "הדברים שנאמרו הם לא חלק מגבולות השיח שאנחנו מבקשים לאפשר"

הפגנת משפחות חטופים 20 באוגוסט/אורי סלע

בקשת 12 התנצלו הבוקר (רביעי) על הריאיון עם דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, שהציעה בשידור לחמאס להחליף בעסקה את החטופים בבניהם של שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש שב"כ רונן בר, הפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר ירושלמי וראש מפקדת החטופים בצה"ל ניצן אלון.

הדברים נאמרו בתכנית "אברי ושרקי" בערוץ, ועוררו סערה ציבורית וביקורת על שני המנחים, שלא קטעו את הדברים. כך למשל, עיתונאי דה מארקר סמי פרץ כתב בעמוד ה-X שלו (לשעבר טוויטר) כי מדובר ב"הסתה קשה", המשודרת ב"ערוץ 14 על סטרואידים". הפרסומאי אילן שילוח כתב כי "מדובר בדברי פלצות והסתה מטורפים שנאמרים ולא נקטעים מיידית על ידי שרקי ואברי גלעד ולא על ידי העורך", והוסיף: "שיאים חדשים של שנאה וטירוף ב-12". אשת התקשורת מגי אוצרי כתבה: "לידיעת העיתונאים יאיר שרקי ואברי גלעד: אפשר גם לקטוע מרואיינת. הטכנולוגיה קיימת".

שני המנחים, שהסתייגו בהמשך השידור מהדברים, פרסמו גם התנצלות פומבית. "הדברים שנאמרו הם לא חלק מגבולות השיח שאנחנו מבקשים לאפשר", כתב יאיר שרקי. "לא ידענו שהיא תגיד את הדברים. הופתענו בשידור חי. כיוון שמדובר באמא של חטוף נתנו לה להשלים משפט לפני שעצרנו והסתייגנו מהדברים בתוקף. על אף שאנחנו לא מסוגלים לשפוט את כאבה של דיצה, בדיעבד, ראוי היה לעצור את השיח הזה מוקדם יותר. מתפללים לשובם של כל החטופים במהרה".

"לפני התוכנית דיצה אמרה לי שהיא מבקשת שתי דקות כדי לדבר אל סינוואר. יש לה הצעה בשבילו. לא שאלתי מה ההצעה, אני מעדיף לשמוע דברים בפעם הראשונה בשידור. והנה בשידור אני מאפשר לה לפנות לסינוואר ואז היא מציעה הצעה נוראית של מסירת חמישה ילדים של בכירי מערכת הביטחון תמורת כל החטופים", כתב גם גלעד. "לא היינו מוכנים לתפנית כזאת בראיון. התקשיתי להאמין שזה מה שאני שומע. האינסטינקט הראשון שלי כמארח היה לעצור את הדיבור הזה. אבל אז קפץ גם האינסטינקט השני העכשווי שלא עוצרים ולא מתערבים בדבריהם של הורים שכולים והורי חטופים. יש להם אוטונומיה לומר כמעט כל מה שעולה על דעתם. מיד כשסיימה את הראיון הבלתי מוצלח הזה, הסתייגנו גם שרקי וגם אני פעמים אחדות מהדברים הקשים, הצענו לה לחזור בה, הבענו את מורת רוחנו והצטערנו שדברים כאלה נשמעו על הבמה שלנו", הוסיף.

בקשת מסרו: "אנו מצטרפים להסתייגויות הנחרצות של המגישים יאיר שרקי, אברי גלעד ושלושת חברי הפאנל דדי שמחי, קסניה סבטלובה ואביר קארה, מהדברים שבחרה דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, להגיד בשידור החי הלילה".

אברי גלעד יאיר שרקי. קשת 12, צילום מסך
יאיר שרקי ואברי גלעד/צילום מסך, קשת 12

אור, אימו של אבינתן אור שנחטף ממסיבת הנובה, ובן זוגה של נועה ארגמני, פנתה ישירות לסינוואר בשידור התכנית עם הצעה לעסקת חטופים משלה. "אני מציעה לך להחזיר 109 חטופים ובתמורה להם לקבל 5 חטופים בלבד", אמרה בפתח דבריה. אור, הציעה להחליף את חמשת ילדיהם של גלנט, הרמטכ"ל, ראש השב"כ הפצר"ית וניצן אלון, תמורת כל החטופים.

היא המשיכה ומנתה את הסיבות לבחירות שלה. "הראשון זה הבן של אדון הרצי הלוי - רמטכ"ל שלא יודע איך לנצח, השני הוא הבן של גלנט - שר ביטחון שהודיע שאנחנו לא יכולים לנצח".

"השלישי הוא הבן של הגברת יפעת הפצר"ית, הרביעי הוא הבן של ראש השב"כ שידע כבר בשעה 4 בבוקר שמתחילה מתקפה ועדיין נתן לפסטיבל הנובה להמשיך ולהתקיים כרגיל, אפילו שהיה אפשר להציל את כל המאות שנרצחו ונחטפו שם. החמישי הוא הבן של ניצן אלון".

הדברים באים שבועיים אחרי ביקורת ציבורית נרחבת על שידור אחר בקשת 12, אז הפאנליסט יהודה שלזינגר הביע תמיכה בהתעללות בעצורים בשדה תימן במהלך תכנית הבוקר של ניב רסקין, שלא קטע הדברים. בעקבות הסערה, רסקין התנצל על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully