וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הייתה הסצנה המטלטלת של העונה. פרידה גרמה לי להתרגש, אמילי גרמה לי להקיא

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 13:24

כל העונה התגמדה אל מול הריב המטורף של פרידה ואמילי, התקף החרדה שפרידה מחזיקה כבר חודשיים בבטן, ותודה לאל שהוא הגיע. בזכותו נחשף פרצופה של אמילי - והסדקים שנפערו בפרידה יביאו לה כנראה את המיליון

פרידה מתפרצת, "האח הגדול"/רשת 13

משימת גיבורי העל של האח הגדול נתנה לכל דייר כוחות על, אבל רק לדני סיפקה פיאה מגוחכת, ואני אומרת את זה רק למקרה שלא שמתם לב שההפקה מנסה להגחיך אותו בכוונה, ועל זה אני רוצה לדבר היום.

סתאאאאם. את מי מעניינת המשימה? למי אכפת ששילה אכל קרטיבים בטעם של חצילים וכבד במשך יום שלם? שייחנק! למי אכפת מי מלכת הפאקינג מטבח? למי אכפת שדני התעופף ממילאנו לישראל כשילוב גרוע מאוד של זולנדר וסופרמן ואמר שהוא 'שמח לחזור לכדור הארץ'? אלוהים נתן לו מספיק דברים, אז אין לו המון שכל, מה קרה? למי אכפת מהדיסוננס הקוגנטיבי שיש לי עם אור, כי אני גם לא סובלת אותו וגם בזמן האחרון קצת מאוהבת בו? למי אכפת שעינב חטפה לאטמה לפרצוף ממלאני שבחרה לחברה הכי טובה את פרידה?

למי אכפת? כי לא רק הפרק, גם כל העונה התגמדה אל מול הטרפת של הריב בין פרידה לאמילי, התקף החרדה שפרידה מחזיקה כבר חודשיים בבטן, ותודה לאל שהוא הגיע. הדיירים ממש נבהלו, ובצדק, כי התפרקות כזאת שנוטלת מאדם את השליטה על עצמו ועל סוגריו היא לא משהו שקורה הרבה, וזו חוויה קשה גם לצופים מהצד, ובמיוחד כשזו פרידה, ה"פייה" של הבית, שאף פעם לא כועסת, לא נותנת לעצמה לבוא בטענות, מפרגנת אובססיבית, ומקפידה להיות חיובית גם כשממש לא צריך.

האח הגדול פרידה. רשת 13, צילום מסך
התפרקות טוטאלית. פרידה/צילום מסך, רשת 13

ההתמוטטות הזו היא לא משהו שקרה ברגע, אלא פרק ג' בסאגת אמילי-פרידה, שתי נשים עם מטרות חיים דומות אבל עם ניסיון חיים הכי שונה שיכול להיות. למעשה משימת גיבורי העל בכלל לא קרתה - מה שראינו אתמול היה המשך ישיר של משימת הטלנובלה, עם תחפושות אחרות.

אחת ילדה יפה ובלונדינית שנראית כאילו הכל בא לה בקלות והיא צריכה רק לעפעף כדי ששני גברים יריבו עליה, רון בי יכתוב לה סינגל, והפקת האח הגדול תתמקד בה כל כך, שאשכרה השיקו לה את הקריירה בלי שהיא תצטרך לעשות כלום. בנוסף לכל אין לה איזו תחושה שהיא צריכה להודות על זה מאוד, או לפצות את מי שלא קיבלה כמוה - היא מרגישה ראויה לגמרי לפרסום, להצלחה, ולכוכבות. מבחינתה, לזה היא נולדה. פריבילגית.

השניה, לא בלונדינית, קצת פחות צעירה, עם קצת הרבה יותר בעיות דימוי גוף, שנולדה למשפחה שהיה קשה יותר לגדול בה, שהתגברה על הרבה שנאה עצמית ובעיות נפשיות כדי להגיע למצב שבו היא מענטזת מול כל עם ישראל ומרגישה שהיא מתחילה להיות ראויה להצליח. מה שבא לאמילי טבעי, הוא מקור קנאה עצום עבור פרידה, והקונפליקט ביניהן קיים כבר מתחילת העונה.

זה התחיל ברגע כשאמילי "השתיקה" את פרידה וביקשה ממנה להפסיק לשיר בכל פינה בבית כל היום, ופרידה נעלבה מההשתקה שמגיעה מאישה לאישה, ובמיוחד מזמרת לזמרת. פרידה הלכה מראש על הטיקט 'אישה של נשים', וזה שימש אותה באותו רגע היטב כדי להוציא את אמילי רע. לדעתי אמילי צדקה - זה שאת זמרת לא אומר שאת חייבת לשיר בכל רגע של ערות ולאנוס את כולם להיות בהופעה שלך כל הזמן. תני לנו לבחור למה אנחנו קונים כרטיס. אבל לא משנה - שם הכעס התחיל להיבנות.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
האח הגדול אמילי. רשת 13, צילום מסך
אמילי, האח הגדול/צילום מסך, רשת 13

ואז אמילי קיבלה את השיר שנכתב על החוויות שלה בבית, שיר שמרים לה, שעוזר לה להתמודד עם שברון הלב, ששם אותה במרכז תשומת הלב, וכל זה על חשבון תקציב כמובן. לא שזה הזיז לה לרגע - היא לקחה את המתנה הזאת כמו שהיא לוקחת הכל. לדעתה מגיע לה, הרגשה שפרידה היתה כל כך רוצה להרגיש פעם אחת בחייה. כל מי שעבר ילדות כזו שמלאה בחוסר מכיר את הקנאה הזאת באנשים שיש להם את זה בפנים - אנשים שלהם זה בא טבעי לקחת, לקבל, להצליח, לבקש. כי לאנשים שגדלו בחוסר זה חלום רחוק. להרגיש בטבעיות שפשוט מגיע לך שפע, והצלחה, ואושר, זה משהו שקשה מאוד לרכוש מאוחר בחיים, ומי שאין לו את זה, תמיד קצת ישנא את מי שיש לו את זה. מניסיון. יש לי אפילו חבר שקורא לי 'אוליבר' בכל פעם שאני מורידה לעצמי את הציפיות ובוחרת את האופציה הפחות שאפתנית, מהפחד לחלום בגדול מדי, כי מי שנולד לחוסר פשוט לא פיתח כלי גדול מספיק כדי להכיל אפילו את את הציפייה לדברים טובים.

כל זה קורה בילדות ומתקבע שם, והאזכור של גיל 9 היה הטריגר להתפרקות והעלה לפרידה זכרונות תחושתיים קשים של עצמה בגיל הזה, כשהיה לה הרבה יותר מדי מידע על איך שהעולם עובד, ועל כל החרא שקורה בו וצפוי לה, כנראה גם עם אחריות שלא תואמת את הגיל שלה, לצד מחסור ב"מה שהיה לכל הילדים האחרים". כשאמילי אמרה שזה היה החלום שלה מגיל 9 ושמאז היא עובדת עליו, כל מה שפרידה חשבה בראש זה שהלוואי והיתה לה את הפריבילגיה לחלום על קריירה בגיל 9, לא כל שכן "לעבוד" על החלום שלה. במקום זה היא כמעט בת 30 ועדיין סוגרת חובות מצ'קים שחזרו בגיל 16, וצריכה את המיליון כדי להציל את אבא שלה, שמי יודע מה הקטע שלו. לא בשביל משהו, אבל לפי הטעם של פרידה בגברים אני מנחשת שהקטע שלו הוא לא וורקוהוליזם קיצוני, אובר נתינה ומוכנות מדהימה להקמת משפחה. סתם ניחוש.

האח הגדול מלאני. רשת 13, צילום מסך
מלאני/צילום מסך, רשת 13

צריך להודות שאמילי מאותרגת על ידי ההפקה כבר מהרגעים הראשונים של העונה. שתיהן זמרות, אבל היא זו שקיבלה סינגל, בעוד פרידה מסתובבת ומזמרת בבית ללא הפסקה - מתחננת שיתנו לה משהו, וכל מה שהיא קיבלה זה את די-ג'יי. ובניגוד למה שחטף שילה על ארטיק החסינות המטופש, אמילי לקחה מתקציב הבית לא פעם כדי לפאר את עצמה, וגם על זה הפרגון מהסביבה היה נראה לה מובן מאליו.

כשכבר נתנו לפרידה לשיר היא הוצגה כמתחזה, מישהי שגנבה שיר וניצחה רק בכאילו בתחרות, ספגה אש ותמרות עשן במשך כל המשימה בשביל לא לסכן את התקציב, בעוד אמילי יושבת ומטנפת עליה במיטה. האם הפרס של פרידה היה סינגל משל עצמה? ממש לא. כי בעולם של פרידה האגדות נשארות אגדות - רשעים יעלוזו, ואין באמת גמול על עשיית הדבר הנכון. האגדה מתרחשת רק אצל אמילי, ילדה כפויית טובה שאפילו לא יודעת כמה מזל יש לה. החבר שלה שובר לה את הלב? מכניסים חתיך חדש שיחזר אחריה, וזה גורם לחבר שלה שוב לרצות אותה. גונבים לה את השיר? מה פתאום, זה רק חלום רע, בעוד אצל פרידה החלום הרע של אמילי הוא המציאות, ביום טוב. ואז היא עוד שומעת שאמילי מדברת עליה בטון מזלזל. פלא שהיא התחרפנה?

כדי להוסיף חטא על פשע אמילי עמדה מולה עם פרצוף המין-גירל שלה, והנהנה בזלזול. ההתפרקות הזו של פרידה היתה אולי הדבר היחיד שיכול היה לגרום לאמילי לצאת מהפוזה שלה ולהבין שהיא באמת פגעה בה מאוד, ועובדה שרק אחרי שפרידה איבדה את זה לגמרי, אמילי התחילה לשאול את עצמה שאלות, ולקלוט בקטנה, שהגיע הזמן להתרחב, ולהכיל עוד אנשים ועוד ועוד רגשות בעולם הקטן והמצוצמם הזה שבו קיימים רק הצרכים והרצונות של אמילי. הגיע הזמן להתבגר.

אמילי לא יכולה באמת להבין את פרידה, אבל זה לא אומר שהיא לא צריכה לנסות, ולפחות לדעת שמה שהיא קיבלה, עזבו בחיים - רק בתוכנית זו פריבילגיה שאף אחת אחרת לא קיבלה, ולהבין שזה יכול לכאוב. אם היא אפילו רק לא הייתה מתנהגת כאילו זה מובן מאליו, זה כבר היה מונע את ההתפרצות.

בניגוד למה שאמילי חושבת, להיות רגישה זה לא אומר להתנצל על זה שיש לך, ונכון שהיא לא "אשמה" שלפרידה לא היה, אבל היא בהחלט אשמה בריכוז עצמי על גבול העבירה הפלילית. באמת, אטימות כזאת זה לא משהו שרואים כל יום. מצד שני, אמילי היא ממש לא השטן. גם הפסאדה הזו שלה היא שריון, ובאמת של הדברים היא הרבה פחות חזקה יציבה ובטוחה בעצמה ממה שנראה. היא הצליחה לשכנע אותנו שהיא חזקה, אבל הסתבר כבר מזמן שהיא רק מדלקמת טקסטים של חזקה, ונופלת בטריקים העלובים של עידן פעם אחרי פעם למרות כל ההצהרות.

באותו אופן גם השתכנענו שפרידה היא פייה, שלא נופלת לקטנוניות של בני אדם 'רגילים' ותמיד נמצאת במצב צבירה גורו. לא זה ולא זה אמיתי. פרידה היא אדם רגיל שנופל ברגשות נמוכים כמו קנאה, ואמילי היא חסרת ביטחון בדיוק כמו השאר, ותודה לאל שהיא ילדה בלתי, אחרת היינו נתקעים עם שריון הפייה של פרידה עד היום האחרון. אמילי עשתה טובה לפרידה בחוסר הרגישות שלה, כי הקטע של המתוקה שמרחפת בבית עם מטה קסמים ומפזרת נצנצים התחיל להתיישן לא טוב. קשה להזדהות עם אדם כל כך מושלם, והסדק הזה שנפער בה, פתח את הדלת למיליון שקלים וזכייה בעונה.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully