וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס למפעל חיים לנפתלי אלטר, מחווה לזכר דן תורן: זה מה שיקרה בפסטיבל סאונדטראק השני

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 16:05

לאחר שבוטל לפני שנה בגלל המלחמה, יתקיים בספטמבר פסטיבל סאונדטראק ה-2 של סינמטק ת"א המוקדש לקולנוע ומוזיקה. הוא יכלול אירוע לזכר דן תורן, אירוע לציון יובל להיפ הופ, השקת האלבום החדש של טיפקס וסרטם עם אורי פינק והענקת פרס על מפעל חיים לנפתלי אלטר

נפתלי אלטר. דויד זריף,
נפתלי אלטר/דויד זריף

פסטיבל סאונדטראק של סינמטק תל אביב המוקדש לקולנוע, למוזיקה ולמה שביניהם, יתקיים בפעם השנייה, במשך חמישה ימים בין 17-21 בספטמבר. בפסטיבל השנה יתקיימו מעל ל-50 אירועים וסרטים מישראל ומהעולם ובהם הקרנות בכורה, מפגשים עם יוצרי קולנוע ומוזיקאים, פאנלים, הרצאות, מופעים וגם תוכנית לילדים. הפסטיבל התקיים לראשונה בנובמבר 2022, ולאחר פרוץ מלחמת עזה בוטל הפסטיבל השני שיתקיים כאמור בחודש הבא. על ניהולו האומנותי חתומים דנה קסלר וישיב כהן.

בפסטיבל יוענק פרס מפעל חיים למלחין נפתלי אלטר, שחתום בין השאר על הפסקולים לסרטים "גבעת חלפון אינה עונה", "החיים על פי אגפא" ו"בחינת בגרות" ועל השירים "עוד חוזר הניגון", "יונתן סע הביתה" ו"טוליק". במסגרת המחווה לאלטר יוקרן "הזמנה לרצח" משנת 1973, סרטו הראשון של אסי דיין שאלטר הלחין את הפסקול שלו והיה שותף לכתיבת התסריט. הסרט, כך נמסר, לא הוקרן על המסך עשרות שנים. בטקס תתקיים הופעה חיה של שירים מתוך הקריירה הקולנועית של אלטר, בהשתתפות חנן יובל, איה זהבי פייגלין ואלון לוטרינגר, ובהשתתפות בתו של אלטר, הזמרת והמוזיקאית רוני אלטר.

הפסטיבל יכלול אירוע לזכרו של המוזיקאי והשחקן דן תורן, שהלך לעולמו לפני כשלושה חודשים, בהשתתפות בני משפחה וחברים. יוקרן בו הסרט התיעודי הקצר על חייו המוזיקליים של תורן, "כל עוד זה מתגלגל", הסרט "שנת אפס" של יוסף פיצ'חדזה משנת 2004 בהשתתפות תורן וקלאסיקת האייטיז "בחינת בגרות" של אסי דיין, שקושרת בין המחווה לדן תורן, שמככב בסרט, לפרס מפעל החיים לנפתלי אלטר, שהיה שותף להפקה ולכתיבת התסריט, שיחק והלחין את הפסקול ואת שיר הנושא, שביצעו גרי אקשטיין ומזי כהן.

דנה ברגר: "דן תורן היה מסור לאהבת אדם"; ברי סחרוף: "אמן בנשמה"

דן תורן, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , 12 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
דן תורן ז"ל/ראובן קסטרו

בערב הפתיחה תתקיים הקרנת בכורה לסרט הדוקו הצרפתי החדש "היה היה: מישל לגראן" בבימוי דויד הרצוג דסיטה, דיוקן של מוזיקאי הג'אז ומלחין הקולנוע הנודע, שחתום בין השאר על הפסקולים לסרטי ז'אק דמי. במהלך הפסטיבל יוקרן גם הסרט "קליאו מחמש עד שבע" של אנייס ורדה, שלגראן הלחין לו את הפסקול ומשתתף בו. עוד בערב הפתיחה: הקרנת בכורה של הדוקו השלם "הוא/היא עדיין כאן: ג'נסיס פ. אורידג'" בבימוי דיוויד צ'ארלס רודריגז העוסק במוזיקאי.ת, אמנ.ית האוונגרד.

הפסטיבל גם יציין יובל להיפ הופ, באיחור קל לאחר שתוכנן להתקיים בשנה שעברה. האירוע "שלאגרים" יחבר בין היפ הופ מקומי להיסטוריה של הקולנוע הישראלי. ישתתפו בו יוצרי ההיפ הופ הפנר, שגם אחראי על הניהול המוזיקלי של הפרויקט, כהן, ארגוב, אושיק מאפיה וג'ני פנקין, המשתמשים בדגימות מסרטים ישראליים ישנים. בנוסף יכלול הפסטיבל מגוון סרטי היפ הופ.

בפסטיבל יעלה גם האירוע "אינדי סיטי 2024 - עוטף עזה", שיוקדש למקומות ולפנים של אירועי 7 באוקטובר ויכלול שמונה קליפים בהשתתפות חוה אלברשטיין, לולה מארש, החצר האחורית, טיפקס, ג'ימבו ג'יי, דניאל וייס, אמני העוטף בשיתוף משפחות החטופים וסער ליבן. שבעה מהם צולמו בעוטף עזה ואחד בכיכר החטופים בתל אביב. הקליפים משלבים ראיונות בהם האמנים מספרים על החוויה האישית שלהם מה-7 באוקטובר. האירוע יכלול הרצאת מבוא של בטינה פיינשטיין, יוצרת ובמאית סדרת "אינדי סיטי".

עוד בפסטיבל: השקת האלבום החדש של טיפקס "שווארמה ביץ'" וסרט הקומיקס המוזיקלי של הלהקה עם הקומיקסאי אורי פינק ("זבנג!"); חגיגת 30 שנה (וקצת) לסרט "זהר" של ערן ריקליס; אירוח הבמאי והמפיק הגרמני מיכאל פ' אאוסט, שיעביר בפסטיבל כיתת אמן ויגיע להקרנת בכורה ישראלית לסרטו התיעודי "אירמין שמידט: קאן ואני" העוסק בקלידן ומלחין האוונגרד; ויצויינו 40 שנה לסרט האמריקאי "גשם סגול" בכיכובו של פרינס - בהקרנה חינמית.

הפסטיבל יכלול גם תכנית לילדים, הכוללת בין השאר הקרנת חוץ של הסרט "חתולים בצמרת", אירוע בשם "חברים מנגנים עם פליקס החתול" הכולל שבעה סרטים אילמים קצרים של "פליקס החתול" בליווי מוזיקה חיה חדשה, סדנת ברייקדאנס לילדים, סדנת הלחנת פסקול לייב עם המלחין יותם אלוף ועוד.

פרטים נוספים על הפסטיבל ורכישת כרטיסים - כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully