וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רדיפה פוליטית": המשטרה מנסה למנוע הקרנה נוספת של הסרט "ג'אנין ג'נין"

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 9:56

אחרי שסגרה את משרדי מפלגת חד"ש בחיפה בעקבות תוכנית להקרין את סרטו החדש של מוחמד בכרי, המשטרה חקרה באזהרה את מנכ"ל תיאטרון אלסרייא ביפו, שתכנן להקרין אותו מחר. בכרי לוואלה: "זו בושה וחרפה, בן גביר שולט במדינה"

מוחמד בכרי, כרמיאל מאי 2015. אדריאן הרבשטיין
מוחמד בכרי/אדריאן הרבשטיין

אחרי חיפה, משטרת ישראל מתכוונת למנוע את הקרנת הסרט "ג'אנין, ג'נין" של הבמאי מוחמד בכרי שתוכננה למחר, בתיאטרון אלסרייא ביפו וחקרה היום (שלישי) את מנכ"ל התיאטרון, מחמוד אבו ערישה, בחשד להפרת שלום הציבור והפרת צו חוקי. אבו ערישה, בחקירתו, ציין כי מניעת הקרנת הסרט היא "הפרה בוטה של חופש הביטוי המייצגת רדיפה פוליטית נגד יוצריו ומארחיו". לא עזרו גם הסבריו כי הסרט המדובר יצא לאקרנים אך לאחרונה (2024) ואינו הסרט "ג'נין, ג'נין" (2002), שנאסר להקרנה בהחלטת ביהמ"ש העליון. אבו ערישה שוחרר בתנאים מגבילים.

בחזרה למחנה הפליטים: כל מה שצריך לדעת על סערת "ג'נין ג'נין 2"

מוקדם יותר פרסמנו כי מפלגת חד"ש החליטה לקיים ב-9 לספטמבר את ההקרנה בסניף המפלגה לאחר שאמש היא בוטלה כיוון שהמשטרה סגרה בצו את המקום. במכתב ששיגר היום ארגון עדאלה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, הוא ביקש להנחות את תחנת חיפה של משטרת ישראל לחדול מהמשך פגיעה בחופש הביטוי וחופש ההתארגנות הפוליטית של אזרחים ותושבים בתחומה.

מטעם התיאטרון היפואי נמסר "גינוי כל רדיפה פוליטית של תרבות, בין אם על ידי המשטרה, מפלגת שלטון או פעילי ימין קיצון" וכי "החלטת המשטרה היא שמנוגדת לחוק ואנו ננקוט בצעדים הנדרשים להפוך את ההחלטה ולאפשר הקרנה של הסרט בעתיד הקרוב".

"זו בושה וחרפה שאדם כזה כמו בן גביר הוא השולט בעניינים ויכול למנוע הקרנת סרט שהוא לא ראה אותו והמשטרה שלו לא ראתה אותו", אמר לוואלה מוחמד בכרי. "בן גביר שולט במשטרת ישראל ובעצם במדינת ישראל ושולט בדמוקרטיה. אז בעידן הזה של בן גביר אין דמוקרטיה בארץ הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully