וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הרבה רגעים עלובים בבית האח הגדול. אתמול אמילי שברה שיא עליבות חדש

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 10:12

במשפט אחד פוצץ חיים את הבלון של פרידה - וזה היה הרגע הכי אותנטי שלו העונה; פרידה מצדה אמרה לדי-ג'יי משפט שהיא הולכת להצטער עליו הרבה; ואמילי שברה שיאים של עליבות בריב הקונסילר הגדול עם הדר. קארין ארד מסכמת עוד פרק של האח הגדול

הדר ואמילי שוב רבות, "האח הגדול"/רשת 13

בניגוד לקונפליקטים הרגילים של הבית שהתרגלנו אליהם לגמרי - הדר ואמילי לא מדברות זה אירוע שמזיז לוחות טקטונים. כבר מהרגע הראשון שלו, כולם ישבו למעלה ביציע בדממה והאזינו לכל מילה בעניין. יכולנו להבין עד כמה האיזון מופר בבית כשאפילו מלאני תמכה בהדר. זה כאילו טראמפ יחמול על ביידן בדיבייט - פשוט רגע לא סביר, אפילו מפחיד. אם סוף העולם יגיע, כנראה ככה הוא ייראה.

לריב הזה יש כל כך הרבה משמעות בבית שיש לו אפילו "ריפל-אפקט" שממשיך ומחלחל לאנרגיה של כולם, שהפכו להיות נורא רגישים פתאום. זה התחיל עם ההתחרפנות של דני, המשיך בהיעלבות המוזרה של פרידה מחיים ונגמר בדמעות התנין של פרידה מול הדר פלוס ההתנצלות הכי מוגזמת שהייתה. מחיים היא נעלבה בגלל הנימוק "פרידה קיבלה מלא צ'ופרים", כולל תפקיד ראשי בטלנובלה (שזה כנראה מה שהכי הכאיב לחיים) ואכלה את הראש אחר כך שנה. חיים לא נתן לזה לבלבל אותו ופוצץ את הבלון הצדקני שלה ברגע הכי אותנטי שלו העונה, שחבל שהגיע טו ליטל טו לייט. "לא צריך מכל דבר לעשות צומי", הוא אמר בלי לדפוק לה חשבון, ופגע בול.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
הבלון פוצץ. פרידה/צילום מסך, רשת 13

פרידה לא במיטבה מאז הטלנובלה. זה כאילו האש המזויפת שחטפה בבית כש"גנבה" את השיר, נדבקה אליה. כמו ריח טיגון שניצלים לווילונות. מאז כל רגע היא איכשהו רבה עם מישהו או מכנה מישהו "אהבת חיי נכון לרגע זה", משפט שהיא עוד הולכת להצטער שאמרה. הפעם דני יוצא עליה כשהיא בכלל אומרת משהו לטובתו, ומרוב שהוא לא יודע להתבטא הוא מצליח לעצבן בבת אחת גם אותה, גם את הדר, וגם את מיכל המלחיצה הזו, שעלתה על זה שהוא בכלל לא הבין מה פרידה אמרה. אולי בגלל שכשהוא מדבר לנשים ולא יכול להגיד "אחי" כל ארבע שניות, משתבשת לו יכולת הביטוי עוד יותר, והתוצאה לא מביישת שבץ מוחי. אצטט את אהובתי החדשה מלאני הכועסת: "לא הבנתי לא הבנתי לא הבנתי!". אגב, אני לא מסוגלת לשמוע את המילה "אחי" יותר. פליז, פליז, תפסיקו להגיד את זה, אינני יכולה יותר.

פרידה, שמתחילת העונה שומרת על פאסון של נערה במסיבת טבע שהרגע נפתח לה ושהייתה עדה לעוולות קשות בהרבה מזו שלא התעכבה עליהן, נתקעה על השטות הזאת שחיים אמר וגם טרחה לנקום בו. "הפעם ארשה לעצמי להיות קטנונית", היא אמרה - ובחרה לשלול את זכותו של חיים לשתות קפה על פני איסור תספורת של כמה ימים לאור. הכי מוגזמת. אמאל'ה. כנראה שמעמדה המידרדר בבית השפיע עליה אחרת קשה להסביר את הבחירה בהרס עצמי בכל הסיטואציות האחרונות. כאילו היא אומרת לעצמה שאם הפוזה של הפיה לא עבדה אז כבר בואו נשחרר הכל עד הסוף יאללה קמיקזה תמות נפשי עם פלישתים.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
אמילי/צילום מסך, רשת 13

אז אמנם משימת המזלות לא הייתה מושקעת כמו משימת הטלנובלה, אבל חיבבתי אותה, ולא רק בגלל שרציתי לדעת איזה מזל כל דייר, שזו אינפורמציה חשובה שלדעתי צריך לספק בצורה מסודרת כל עונה. בואו נגיד שלא התפלאתי לגלות ששילה מזל בתולה, דני טלה ויוסי תאומים. אהבתי אותה דווקא כי היתה לואו-טק. ההורוסקופ היה דרך חיננית למצות את המקסימום מהדיירים, במינימום השקעה. מה היה צריך? גלגל מקרטון-ביצוע, כותב טקסטים זוטר בשביל ה"הורוסקופ", ואת קווין רובין, שהיה לו את יום הצילומים המשעמם בחייו. מינימום השקעה. וכשאני אומרת מינימום אני מתכוונת לתום ברכה, שסיפק את הקרינג' הכי קשה של הפרק. הישג מרשים, שיהיה בריא. גם לא הבנתי את הבגדים הלבנים והסנדלים התנ"כים שכל הדיירים לבשו - הרי זה לא שאסטרולוגיה היה מדע ששימש את אברהם אבינו בלכתו במדבר, או לחילופין יצירה מוכרת של להקת המחול הקיבוצית. לא ברור, אבל סחתיין על הפשתן הלבן.

הנושא המגוחך של הפרק הוא כמובן הקונסילר. להדר כאמור צמח אבו-אקנה באמצע הפרצוף, שבשבילו הייתה זקוקה לתותחים הכבדים, הכטב"ם של הקונסילרים - הקונסילר העבה, המכסה, המטשטש, המחביא. היא פנתה לאמילי "אפשר את הקונסילר?", ואמילי ענתה לה "לא". פשוט לא. למרות שבכלל קרן השאירה אותו לעינב, ועינב השאירה לבנות הבית. אמילי, ששנואה מאד ברשתות, באמת התגלתה במלוא הקטנות שלה. היא כל כך מין-גירל בהתנהלות שלה בקונפליקטים. "לא, אני לא אתן לך", אמרה, בלי להתבייש. הלם.

עוד בוואלה

קונסילר המריבה של הדר ואמילי: איפה תוכלו לרכוש אותו?

לכתבה המלאה
האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
הריב משפיע על כל הבית. הדר/צילום מסך, רשת 13

ואז נכנסו השתיים לשיח שאופייני לבית בסוף ריבים, כשנגמרים הנימוקים ומתחיל פינג פונג "הכול בסדר", "הכל מעולה", "הכל יותר ממעולה", "הכל פשוט מדהים", "מימי לא הייתי מאושרת יותר". זה נועד להבהיר לצד א' שהכל בסדר מבחינת צד ב' ושלאובדן החברות אין שום השפעה על צד א', ולהיפך. טיפיקלית, מיד אחרי סדרת "הכל בסדר", מגיעה סדרת העיבוד שבה הדייר מסתובב בבית ומספר את גרסתו לכל דני ודי-ג'יי ומלווה את סיפורו בקריאות של "לא הבנתי", "התבלבלה", "לא עליי, חיים". כשכל זה מסתיים מגיע שלב שמאופיין בקריאות המבטאות פליאה עצומה. לדוגמה - "אמא!" "הזייה!", וכמובן ה"טריפל אמא" - "אמא אמא אמא!" בקצב של כפול 2 בווטסאפ הודעה קולית.

אבל אפילו מבין כל הרגעים העלובים באח הגדול, ויש מבחר נאה - זה היה רגע עלוב מאד בתולדות האח הגדול. גם בבית האח הדיירים נטו תמיד למתוח את הגבול ברכושנות החומרית הקטנונית. לא לתת קונסילר כמוהו כהסתכלות בצלחתו של דייר וספירת פרוסות הלחם שעליה - וכידוע "כניסה לצלחת" היא חטא חמור מאד בבית האח הגדול. ואיזו החלטה אסטרטגית גרועה זו של אמילי לבטא את כעסה דווקא ככה. זה כאילו היא פחדה שלא תהיה לה עוד הזדמנות להעליב את הדר, אז היא פשוט לקחה את הראשונה שהזדמנה לה.

בניגוד ל"כל הכבוד שענית לה ככה" שקיבלה משילה, האיש בעל השיניים ההדורות כשיניו של סולטן עותמאני (שכנראה אין גבול לנומך אליו הוא מוכן לרדת כדי לכבוש את הבחורה), לדעתי היא יצאה קמצנית וקטנה, וזה היה הרגע הכי גרוע שלה בעונה, שבוודאי הוריד ממנה לאחרוני אוהדיה. אילו הייתה פשוט נותנת לה אותו בלי להגיד מילה, היתה גם יוצאת סבבה, וגם פותחת פתח לדיבור - משהו שהיא מאד רוצה שיקרה, ממש לא משנה כמה פעמים היא תצהיר שהיא מבחינתה סגרה עניין. אמילי צריכה את הדר, ויותר מזה - אמילי יודעת שהדר צודקת גם בוויכוח המקורי. הרי ברור לכל בר דעת שאמילי מרוכזת בעצמה בטירוף, וברור ושגם אם תקבל שבעה טון תשומת לב, היא תמשיך לעסוק בעצמה כי מדובר בבור ללא תחתית של מחמאות וצומי שתמיד יש בו מקום לעוד פוקוס בלי להתמלא. לדעתי זו גם הסיבה שהיא מפלרטטת עם שילה בלי שליטה עצמית. היא יודעת שהיא תצטער על זה, אבל היא לא יכולה לסרב להזדמנות לבוסט לאגו. אריה קלאסי.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
שיאים של עליבות. אמילי/צילום מסך, רשת 13

כמובן שעידן, שהופיע מיד אחרי הפרק ב"הצינור", אמר שמעולם לא אמר לה של מי להיות חברה, וברור שהוא לא מקנא. בקיצור לא אמר שום דבר עם ניחוח של אמת כל הראיון - וגם התעקש להגיד עוד משפט על כותרות הסיום. המנקה של האולפן כבר הגיעה והוא מבלבל במוח "אני רוצה לחזק את כוחות הביטחון". מה הוא חושב שהוא, שר הביטחון? דבר כבר על אמילי יא נודניק, תבין שזה מה שמעניין בך ותהנה מזה. איף.

אבל בניגוד לעידן שממנו כבר באמת אין ציפיות, על פרידה לא האמנתי. איזה אכזרי זה לקחת לבן אדם מכור את הקפה. וכמה מרפי זה - סליחה, מרקורי - שבפעם האחת שבה הוא לא מעייף, לא טרחן, ולא מרצה למישהו על משהו, בפעם הראשונה שהצלחתי להקשיב לו בלי לשחרר אוויר דרך שפתיים חשוקות בלווית הצליל "איףףףףףףף" - דווקא באותו ערב הוא מודח. יש להניח שהאשטאג "פרי-מלאני" שהסתובב ברשתות עשה את שלו. הרבה אוויר מתפנה בבית - גם למלאני, שכנראה בהתחלה תסבול מריאקציות של דיכאון וריקנות, וגם לאור, שיצטרך למצוא לו מישהו חדש לאהוב בצורה מקריפה. איך נפלו גיבורים. עד מתי גנבי שרפרפים יעלוזו?

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully