וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן והזמר ג'יימס דארן (טוני מהסדרה "מנהרת הזמן") הלך לעולמו בגיל 88

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 9:54

כוכב "מנהרת הזמן" ו"טי-ג'יי הוקר" הלך לעולמו בגיל 88. דארן, שהחל את דרכו כאליל נוער, פיתח קריירה מגוונת כשחקן, זמר ובמאי טלוויזיה, כולל בסדרות כמו "בוורלי הילס 90210" ו"מלרוז פלייס"

הטריילר לסדרה "מנהרת הזמן" משנת 1966/ABC
השחקן/זמר ג'יימס דארן, 2022. Vincent Sandoval/Getty Images, GettyImages
השחקן/זמר ג'יימס דארן, 2022/GettyImages, Vincent Sandoval/Getty Images

ג'יימס דארן, כוכב קולנוע, טלוויזיה וזמר אמריקאי מוערך, הלך לעולמו ביום שני בגיל 88 בבית החולים "סידרס סיני" בלוס אנג'לס. דארן, שנולד בפילדלפיה ב-8 ביוני 1936 בשם ג'יימס ויליאם ארקולני, הותיר אחריו מורשת עשירה בתעשיית הבידור האמריקאית, עם קריירה מגוונת שנמשכה למעלה משישה עשורים.

דארן התפרסם לראשונה בתפקיד הגולש "מונדוגי" בסרט "גידג'ט" (1959) לצד סנדרה די. הצלחת הסרט הובילה לשני סרטי המשך בשנים 1961 ו-1963, בהם המשיך לגלם את התפקיד האהוב. סדרת הסרטים תרמה משמעותית לפופולריות של הגלישה בשנות ה-60 והפכה את דארן לאייקון תרבות של אותה תקופה.

במקביל לקריירת המשחק, דארן פיתח קריירה מוזיקלית מצליחה. שירו "Goodbye Cruel World" הגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד ב-1961, ו-"Her Royal Majesty" הגיע לעשירייה הפותחת ב-1962. לאורך הקריירה שלו, הוציא לפחות 14 אלבומים, מה שהפך אותו לאחד מהשחקנים-זמרים המצליחים של תקופתו.


אחרי כמעט 60 שנה: כוכבי מנהרת הזמן עדיין חיים וככה הם נראים היום

השחקן/זמר ג'יימס דארן, 1983. Ralph Dominguez/MediaPunch via Getty Images, GettyImages
השחקן/זמר ג'יימס דארן, 1983/GettyImages, Ralph Dominguez/MediaPunch via Getty Images
שחקני הסדרה "מנהרת הזמן" בהם שני הכוכבים מימין: רוברט קולברט, ג'יימס דארן. FilmPublicityArchive/United Archives via Getty Images, GettyImages
שחקני הסדרה "מנהרת הזמן" בהם שני הכוכבים מימין: רוברט קולברט, ג'יימס דארן/GettyImages, FilmPublicityArchive/United Archives via Getty Images

לצופים הישראלים דארן היה מוכר בעיקר מהסדרה הקלאסית "מנהרת הזמן", ששודרה במקור בשנים 1966-67, בה גילם במשך שלושים פרקים את ד"ר טוני ניומן. לאחר מכן המשיך לככב בסדרות טלוויזיה פופולריות, כולל תפקיד קבוע כשוטר ג'ים קוריגן בסדרת הדרמה המשטרתית "טי-ג'יי הוקר" של ארון ספלינג, בין השנים 1982 ל-1986, לצד כוכב הסדרה וויליאם שאטנר והת'ר לוקליר הצעירה, שגילמה את שותפתו חסרת הניסיון.

בשנות ה-80 וה-90 הרחיב דארן את הקריירה שלו לבימוי טלוויזיה כשנדרש במפתיע למלא את מקומו של במאי "טי-ג'יי הוקר". בין היתר דארן היה אמון על פרקים בסדרות מצליחות כמו "ווקר", "בוורלי הילס 90210" ו"מלרוז פלייס" - שתיהן גם כן בהפקת ספלינג. באחרונה הוא אף גילם המיליונר טוני מרלין, תפקיד שאיחד אותו עם לוקליר.

ב-1998 זכה דארן לתחייה מחודשת בקריירת המשחק כשגילם את ויק פונטיין, זמר המועדונים ההולוגרמי בעונה האחרונה של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", תפקיד שדארן תיאר כאחד המהנים ביותר שאי פעם שיחק. הופעתו האחרונה על המסך הייתה בסרט "בר מזל" משנת 2017, לצד זאק אפרון, טיילור שילינג, וכן הארי דין סטנטון בתפקידו האחרון.

דארן הותיר אחריו אישה, שלושה בנים, חמישה נכדים, ובת סנדקות - איי-ג'יי למברט, בתה של ננסי סינטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully