וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שינויים רעילים": ג'ורג' ר"ר מרטין מזהיר מפני עתיד "בית הדרקון"

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 22:47

מחבר סדרת "משחקי הכס" והוגה ווסטרוז חושף את חילוקי הדעות היצירתיים מאחורי הקלעים של הסדרה המצליחה. מרטין מבקר את השינוי הגדול שעשתה הסדרה ביחס לספר ומזהיר מפני ההשלכות שלה על העונות הבאות

טריילר לעונה השנייה של "בית הדרקון"/HBO

בשבוע שעבר הבטיח ג'ורג' ר"ר מרטין לחשוף את "כל מה שלא בסדר" ב"בית הדרקון", העיבוד הטלוויזיוני של HBO לספרו, שהוא נמנה עם יוצריה. בפוסט חדש וגלוי לב, שנמחק מאז, בבלוג האישי שלו, חשף הסופר את חילוקי הדעות היצירתיים מאחורי הקלעים בהפקת אחת מהסדרות הגדולות והמצליחות ביותר כיום.

במוקד הביקורת של מרטין עומד שינוי מהותי שביצע ראיין קונדל, היוצר-השותף והשואוראנר של "בית הדרקון", ביחס לספר "אש ודם" שעליו מבוססת הסדרה. לטענת מרטין, השינוי הזה החליש את העיבוד כבר בעונה השנייה, ועלול לגרום לבעיות משמעותיות יותר בעונות השלישית והרביעית.

השינוי המדובר, שעל פניו נראה מינורי, הוא הפחתת מספר הילדים של איגון והלנה משלושה לשניים. בסדרה יש לזוג המלכותי רק את התאומים בני השש ג'איהאיריז וג'איהאירה, בעוד בספר יש להם גם בן צעיר יותר, מאילור בן השנתיים. מרטין טוען כי ההחלטה הזו, שנראית לכאורה כהתאמה שגרתית לטלוויזיה, יוצרת "אפקט פרפר" של השלכות על העלילה.

ההשלכה המיידית והבולטת ביותר של השינוי באה לידי ביטוי בסצנת "דם וגבינה" הבלתי נשכחת בפרק הפתיחה של העונה השנייה. בספר, הסצנה מתוארת כרגע מטלטל של "בחירתה של סופי", שבו הלנה נאלצת לבחור בין שלושת ילדיה. היא בוחרת במאילור כדי להציל את התאומים, אך הרוצחים הורגים את ג'איהאיריז במקום. בספר, הלנה מציעה את חייה שלה בניסיון להציל את ילדה. בסדרה, לעומת זאת, היא מנסה לשחד את התוקפים.

"בית הדרקון" עונה 2 פרק 8. HBO,
לא חזק כמו בספר. מתוך "בית הדרקון"/HBO

מרטין מודה כי הסצנה עדיין חזקה, אך טוען: "אני עדיין מאמין שהסצנה בספר חזקה יותר... שני הרוצחים אכזריים יותר בספר. חשבתי שהשחקנים ששיחקו את הרוצחים בסדרה היו מצוינים... אבל הדמויות אכזריות, קשות ומפחידות יותר ב'אש ודם'... הייתי טוען גם שהלנה מפגינה יותר אומץ, יותר כוח בספר, בכך שהיא מציעה את חייה שלה כדי להציל את בנה. להציע תכשיט פשוט לא אותו דבר".

מרטין חושף כי טען נגד ההחלטה להשמיט את מאילור בשיחה עם קונדל ב-2022, אך לא התעקש יתר על המידה. הוא הבין את השיקולים המעשיים של ההפקה, כמו הקושי בעבודה עם ילדים קטנים והשלכות תקציביות. קונדל הבטיח למרטין שמאילור לא יושמט לחלוטין, אלא שלידתו תידחה לעונה השלישית. אולם, כפי שמרטין מגלה, "בין ההחלטה הראשונית להסיר את מאילור (ועד כה), נעשה שינוי גדול. לידתו של הנסיך כבר לא הייתה אמורה להידחות לעונה 3. הוא לעולם לא ייוולד. הבן הצעיר של אאיגון והלנה לעולם לא יופיע". מרטין מביע דאגה עמוקה לגבי ההשלכות של השמטת מאילור על העונות הבאות. הוא מפרט מספר סצנות מהספר שככל הנראה ייחתכו בעקבות השינוי, וטוען כי הדבר יפגע בהתפתחות הלוגית והמשכנעת של העלילה.

עוד בוואלה

זו סדרה בסדר. אפילו בסדר גמור. זאת בדיוק הבעיה

לכתבה המלאה

למרות הביקורת החריפה, מרטין משבח את שני הפרקים הראשונים של העונה השנייה, ומתאר אותם כ"פרקים נהדרים: כתובים היטב, מבוימים היטב, משוחקים בעוצמה. דרך נהדרת לפתוח את העונה החדשה". עם זאת, מרטין מסיים את הפוסט המחוק באזהרה מטרידה: "ויש פרפרים גדולים ורעילים יותר שעומדים לבוא, אם 'בית הדרקון' תמשיך עם חלק מהשינויים הנשקלים לעונות 3 ו-4..."

נכון לעכשיו, HBO וראיין קונדל טרם הגיבו לטענותיו של מרטין. חשוב לציין כי מרטין ממשיך להיות מעורב בפיתוח סדרות נוספות בעולם "משחקי הכס", כולל הפריקוול המתוכנן "האביר משבע הממלכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully