וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליק ווליניץ פוטר מרדיו דרום לאחר שציטט כותרות מ"הארץ"

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 19:33

לאחר 11 שנות שידור, תוכנית הבוקר של דליק ווליניץ הוסרה מרדיו דרום, שבעליו מקושרים לליכוד. על פי גורמים בתחנה, הסיבה קשורה להקראת כותרות מעיתון "הארץ", הנתפס כביקורתי מדי עבור קהל התחנה. "ווליניץ לא ייצג נאמנה את ההשקפות הימניות של הדרום ורדיו דרום"

כתבה על סט צילומי החידוש לתכנית "שמיניות באוויר" בערוץ הראשון, נובמבר 2016/כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עריכה: יותם ורקס

התוכנית "שש בבוקר" בהגשת דליק ווליניץ הורדה מלוח השידורים של רדיו דרום בשבוע שעבר, בה היא משודרת במקביל לרדיו תל אביב וחיפה. עיתונאי "הארץ" עידו דוד כהן פרסם כי על פי גורמים ברדיו תל אביב, אחת הסיבות לצעד היא העובדה שווליניץ הקריא בשידוריו כותרות מעיתון "הארץ", כאחד מהעיתונים שהוא סוקר באופן קבוע, ועל רקע היותו של "הארץ", בעיני הקהל הדרומי, כביכול ביקורתי מדי כלפי מדיניות המדינה והצבא. תוכניתו של ווליניץ משודרת ברציפות בתחנות רדיו תל אביב, חיפה ודרום במשך 11 שנים, ושבע שנים מתוכן שודרה גם ב"גלי ישראל". ההחלטה יצאה לפועל ביום שני ועד כה לא פורסמה באופן מסודר.

גורם ברדיו תל אביב המצוי בפרטים ששוחח עם וואלה תרבות, השמיע טענות דומות לאלו שפורסמו בהארץ, והוסיף: "רדיו דרום הוא רדיו ימני. חלק ממגישיו גם מגישים בערוץ 14. הם פענחו את הדרך שבה דליק עובד כדרך שמתנגשת עם הדרך שלהם. דליק לא מוטה, גם בשמאל היו אנשים שלא היה לרוחם מה שהוא אומר. הבעלים של רדיו דרום השמיע בפני דליק טענות נגד כך שהוא מקריא כותרות ב'הארץ' שאינן ערבות לחיכם, וטען שדליק לא ייצג נאמנה את ההשקפות הימניות של הדרום ורדיו דרום".

ווליניץ סרב להגיב. תגובת מנכ"לית רדיו דרום, לילך נגיד, טרם התקבלה.

בעלי רדיו דרום הם צביקה שלום, אחיו של השר לשעבר סילבן שלום הנחשב למקושר בליכוד, ויוסי סבן שמחזיק עם שלום גם בתחנת הרדיו "גלי ישראל", הנחשב בעיני רבים כשופרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין השאר משדר בו אחיו עידו נתניהו, ובעבר שידר בו בנו יאיר נתניהו. שלום וסבן הם גם מבעלי רדיו תל אביב, לצד דן ארנון, מיקי הלוי ומשפחת נישליס.

דליק ווליניץ. מיכאל הרץ,
דליק ווליניץ/מיכאל הרץ

לפני כשנה וחצי, בוטלה תוכנית הבוקר של עינב גלילי ואור ישראלי, ששודרה מדי בוקר ברדיו תל אביב. גלילי טענה כי המהלך נעשה באופן פתאומי על רקע ביקורת של מנכ"לית התחנה על התבטאות פוליטית שלה נגד המהפכה המשפטית. קצת לפני ביטולה גלילי אמרה בתכנית "פגוש את העיתונות" בקשת 12 בין השאר כי "אלימות לרוב הולכת מהימין שמאלה" וכי "אנחנו כבר לא דמוקרטיה", ואמרה באותו זמן ל"הארץ" כי "לפני כמה ימים העירה לי המנכ"לית החדשה, קרן גונן, שהייתי 'לוחמנית' ב'פגוש את העיתונות', והיום התבשרתי במפתיע על הורדת התוכנית מבלי שעורבו בתהליך אנשי התוכן. ייתכן שאין קשר. מאחלת הצלחה לרדיו תל אביב בשמירה על חופש התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully