וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנכס", קפקא וגם זאב רווח: פסטיבל חיפה ה-40 ייערך בסוכות

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 15:49

פסטיבל הקולנוע הוותיק איחד השנה, בדומה לפסטיבלים המובילים בעולם, את התחרות העלילתית והתיעודית שלו. עוד בתכנייה הישראלית: סרטים חדשים של תום שובל, לי גילת, רוני קידר - וגם הבכורה הישראלית של "על כלבים ואנשים", הסרט המדובר על ניר עוז

מתוך "על כלבים ואנשים" של דני רוזנברג/באדיבות סרטי נחשון

פסטיבל חיפה, שייערך בחול המועד סוכות בפעם ה-40, חושף היום (שלישי) את התכנייה הישראלית שלו. במסגרת הישראלית הראשית אוחדו השנה, בדומה לפסטיבלי הקולנוע הגדולים בעולם, התחרות העלילתית והתיעודית, והיא כוללת בסך 13 סרטים: שבעה עלילתיים ושישה תיעודיים.

בין הסרטים המסקרנים בתחרות השנה אפשר למנות את "הנכס", בבימויה של דנה מודן על פי הרומן הגרפי עטור השבחים של אחותה רותו מודן, העוסק בניצולת שואה ונכדתה שנוסעות לפולין כדי להשיב נכס ישן שהולאם; "יום באמסטרדם", סרטה של רוני קידר על שתי צעירות, בריטית וישראלית, שנמלטו מהלוויה וחתונה (בהתאמה) ויוצאות למסע משותף; ובכורה ישראלית של "על כלבים ואנשים", הסרט המדובר של דני רוזנברג העוסק בטבח בניר עוז, שהוקרן בשבוע שעבר בבכורה בפסטיבל הסרטים של ונציה ולציבור הישראלי הרחב זו תהיה ההזדמנות הראשונה להיחשף אליו לפני שייצא רשמית בסוף 2024.

"הנכס" של דנה מודן. ירון שרף, באדיבות פסטיבל חיפה,
"הנכס" של דנה מודן/ירון שרף, באדיבות פסטיבל חיפה
"יום באמסטרדם" של רוני קידר. עידו סוסקולני, באדיבות פסטיבל חיפה,
"יום באמסטרדם" של רוני קידר/עידו סוסקולני, באדיבות פסטיבל חיפה

עוד בתכנייה: יאיר קדר ממשיך במפעל הביוגרפיות הקולנועי שלו עם הדוקו "אאוטסייד. פרויד" על הפסיכואנליטיקן היהודי המשפיע; "בנות כמונו" של לי גילת ("הקפות"), על פי תסריט של בת-אל מוסרי, על הקשר המורכב הנרקם בין נערה בסיכון מבת ים למורה חיילת; "הבורג שחסר לי", דוקו של ניצן טל על אמן מתמודד נפש שיוצא למסע סביב העולם; הסרט התיעודי "המשפט האחרון של קפקא", בבימוי אלירן פלד ("המנצחים"), על הקרב ארוך השנים על כתבי היד של הסופר הדגול, שדרש בצוואתו לשרוף אותם; "חיים ללא כיסוי" של תום שובל ("הנוער"), על אישה המחפשת אחר האפוטרופוס שלה, שאיבד קשר ונעלם, בכיכובם של דאנה איבגי ומנשה נוי; "ימים טובים", דוקו על השחקן הוותיק זאב רווח של הבמאי אלון גור אריה, ששב לעסוק בסמלים של הקולנוע הישראלי אחרי סרטו על יהודה בארקן, "אנחנו לא ניפרד לעולם"; "חליסה" של סופי ארטוס, בכיכובה של נועה קולר, על אחות בטיפת חלב שלא מצליחה להפוך לאם בעצמה; הדוקו "הפלה חופשית" של אפרת שלום דנון, העוסק בקושי להפסיק היריון בישראל; "נדל"ן" של ענת מלץ, העוסק בזוג צעיר ומאוהב שנאלץ לעזוב את תל אביב ולחפש דירה בחיפה; והסרט התיעודי "מכתב בלי כתובת" של יעל שחר ושרון יעיש, המגולל את סיפורן של חמש נשים שמתארות כיצד נוצלו רגשית ומינית בידי הפסיכולוג שלהן.

עוד בוואלה

"מלא עוצמה שקטה": הסרט העלילתי על ניר עוז קצר שבחים בפסטיבל ונציה

לכתבה המלאה
"חליסה" של סופי ארטוס. מאי עבאדי גרבלר, באדיבות פסטיבל חיפה,
"חליסה" של סופי ארטוס/מאי עבאדי גרבלר, באדיבות פסטיבל חיפה

מחוץ לתחרות, במסגרת "חשיפה ראשונה - קולנוע ישראלי חדש", יוקרנו שלושה סרטים תיעודיים נוספים נוספים: "החיידר" של מני פיליפ, על אלימות במערכת החינוך החרדית; "כולנו הרצל" של גד אייזן, על סיפור גבורה עלום ממלחמת יום הכיפורים; ו"מקום משלה" של עדי טולדנו ודנה פני-גיל, על נשים מעוררות השראה מג'סר א-זרקא, המנסות לחולל שינוי בחייהן ומסביבן. בנוסף, 26 סרטים קצרים נוספים משלל סוגות יוקרנו במסגרת התחרויות לקולנוע ישראלי קצר.

הפסטיבל יערוך גם כמה הקרנות מיוחדות נוספות. אלה כוללות הקרנת בכורה של הסרט התיעודי "נינה", של הבמאית רוית מרקוס, שעקב במשך שלוש שנים אחרי אלופת ישראל בבדמינטון כיסאות גלגלים נינה גורודצקי, ואחרי ניסיונה להגיע למשחקים הפראלימפיים ולהפוך לאם בשנים סוערות במיוחד; ושתי הקרנות מיוחדות לסרטיו הנודעים של ערן ריקליס, "הכלה הסורית" ו"צומת וולקן", במלאת 20 ו-25 שנה (בהתאם) לבכורתם ("צומת וולקן" אף זכה בפסטיבל חיפה 1999). שני הסרטים עברו רסטורציה. בתוך כך, יוקרן גם פרק אחד מתוך הסדרה הדוקומנטרית "צלמון", שיצרו צפריר קוחנובסקי, מיתר קוטלר עזרן וטל ברדה, ועוסקת בכלא הגדול בישראל. הסדרה תשודר בהמשך השנה בכאן 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully