וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע שעבר כתבתי שברהנו טגניה הפך לשופר של משטרת בן גביר. מתברר שהייתי עדין

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 9:48

קשה לדמיין את משה נוסבאום האגדי יושב באולפן ומצדיק מאסר של נשים מבוגרות בגלל חלוקת פלאיירים כפי שעשה טגניה. מה שבטוח, מעולם לא ראינו את דני קושמרו כל כך חסר מילים כפי שהגיב לסיפור מעצר הנשים שחילקו את הפלאיירים בבית הכנסת

בקריאות "בושה": מאות מלווים את יולי אדלשטיין בדרכו לבית הכנסת/ללא

דני קושמרו הוא מאסטר של שידורים חיים. מי שהספיק לשכוח, ב-7 באוקטובר הוא החזיק את אחד ממשדרי החדשות הקשים ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה - לא בישראל, בעולם. יום יבוא והמלחמה הזאת תסתיים, האבק ישקע וננסה להבין מה קרה לנו באותו יום - ואז כנראה נגלה שקושמרו לא רק הגיש מבזק חדשות מיוחד באותו בוקר, אלא ממש הציל חיים, כשדיבר בשידור חי עם אזרחים מעוטף עזה, וכיוון אליהם את כוחות הביטחון.

קשה להפתיע את קושמרו, בטח שלא להבהיל אותו. הבנאדם שידר פיגועים, הגיש חדשות בשטח תחת מטחי טילים ושחה לצד לוויתנים קטלניים. באולפן שישי, אזור הנוחות המירבי של קושמרו, הוא הופתע בשידור חי, כשדפנה ליאל דיווחה על מעצר של שלוש נשים מבוגרות שהניחו פלאיירים בבית כנסת. האיש שכבר שמע הכל ודיווח על הכל נראה בהלם, וסירב להאמין למה שהוא שומע.

בפתיחת המשדר ראינו את קושמרו מזיע ומתקשה לנשום בתוך מנהרה מזוייפת, במונולוג חזק שמדמה את התחושות של ששת החטופים שנרצחו במנהרת הטרור של חמאס. את אותו מונולוג אפשר היה לומר באולפן, אבל הגימיק האנושי של קושמרו עבד. אלא שזה היה רגע מבויים ומתוסרט, להבדיל - הדיווח על מעצר הנשים בהרצליה תפס אותו בלי תסריט ובלי אפשרות לעריכה. הוא עשה את זה אלף פעם, ובכל זאת נראה המום.

דני קושמרו. קשת 12, צילום מסך
המום. דני קושמרו/צילום מסך, קשת 12

הוא היה המום, כי זה באמת סיפור מהמם, במובן הספורטיבי של המילה. כמו מכת אגרוף של מייק טייסון שמהממת את היריב שלו לרצפה. במנהרה המדומה מישהו דאג להביא לדני מים, הפעם נראה שצריכים להביא לו משקה חזק יותר. הוא עוד ניסה לפתוח את הדיווח במין בדיחת אבא טיפוסית וכינה את המעצר של הנשים כ"פרשת הקובבה 2", וחטף בתגובה גלגול עיניים כל כך אכזרי מדפנה ליאל שאפשר היה לחוש אותו בבית.

ליאל סיפרה על שלוש נשים, אחת בת 47 ועוד שתיים בגיל פנסיה, שנכנסו לבית כנסת והניחו פלאיירים למען השבת החטופים - בדיוק כפי שמניחים בבתי כנסת שלל עלונים, שכוללים בין השאר פרסומים פוליטיים בוטים, ואף אחד מעולם לא נעצר בגלל זה. שוטרים הגיעו לביתן, הן נאזקו בידיים וברגליים והוחזקו בתחנת המשטרה במשך 8 שעות.

התגובות של קושמרו לא היו של עיתונאי ותיק ומגיש מנוסה, אלא של אזרח ישראלי שפשוט שומע בלייב כיצד המשטרה שלו הפכה למשטרה פוליטית. תמללתי חלק מהתגובות של קושמרו, למען הדורות הבאים: "מה, על זה שהן שמו פלאיירים? למען החטופים???", "אבל בית כנסת, אני יודע, ככה חונכתי, פתוח לכולם", "רגע… הן עדיין עצורות???", "תשמע, אם זה אכן כך, זה סיפור מטורף, סיפור בלתי נתפס", "הסיפור של הערב הזה, הבלתי נתפס", "הסיפור הזה מצליח להמם אותנו, חשבנו ששום דבר לא יכול להפתיע אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברהנו טגניה. קשת 12, צילום מסך
ברהנו טגניה/צילום מסך, קשת 12

חשוב להדגיש שהדיווח עצמו, שזרם באופן ספונטני לאולפן, הגיע דקות אחדות אחרי דיווח של ברהנו טגניה על כך ש-8 בכירים במשטרה הודיעו על פרישה. טגניה ציטט קצינים בכירים שאמרו לו כי איתמר בן גביר הפך את המשטרה ל"משטרה פוליטית, מושחתת חנפנית". אלא שזה דבר אחד לשמוע את זה כציטוט מפי איזה גורם עלום שם, ודבר אחר פשוט לשמוע על נשים בנות 60 פלוס שאזוקות בידיים וברגליים בגלל שחילקו פלאיירים עם תמונות של אריאל וכפיר ביבס.

גיא פלג סיכם את כל אירוע המעצר המביש בהרצליה בצורה מושלמת, ב-10 מילים בלבד: "יש פה משטרה פוליטית ואיפה שיש משטרה פוליטית אין דמוקרטיה". סיכום מדויק, ועצוב נורא. חסר היה רק שקושמרו יביט בשעון, כמו וולטר קרונקייט אחרי רצח קנדי ויעקב אילון אחרי רצח רבין, ויכריז את השעה בה מתה לנו רשמית הדמוקרטיה.

seperator

ברהנו טגניה, כתב המשטרה של הערוץ, שנכתב עליו במדור זה בדיוק לפני שבוע שהוא הפך לשופר של המשטרה, החליט להצדיק את התואר - עם ריבית, כשהתעקש לגבות את המשטרה ואמר שיש לה סרטונים שמוכיחים שהנשים פרצו לבית הכנסת (תזכורת: מבנה ציבורי פתוח, פטור מארנונה, שממומן על ידי הציבור והיה פתוח ובו נכחו אנשים נוספים בזמן "הפשע" של הנחת הפלאיירים).

קשה לדמיין את משה נוסבאום האגדי יושב באולפן ומצדיק מאסר של נשים מבוגרות בגלל חלוקת פלאיירים. למעשה, אחרי פרסום אותו סרטון שברהנו דיבר עליו, אפילו דני לוי, מפכ"ל המשטרה שמונה על ידי בן גביר מיהר להבהיר שכל עניין המעצר המפוקפק ייבדק. בקיצור, אפילו המפכ"ל מפעיל יותר ביקורת עצמית על השוטרים שלו מאשר ברהנו טגניה. מזל שגיא פלג ישב באולפן, והספיק ללעוג בשידור חי לטענת המשטרה שיש סרטון של הנשים פורצות לבית כנסת. "ברהנו, בטח הן עם כובעי גרב! עם כפפות! ממתינים לסרטון הפריצה הגדולה לבית הכנסת!", ברהנו פספס את ההומור בדברים של פלג. חבל שהבדיחה בסוף היא על חשבוננו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully