וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מין בכפייה, סמים וסחיטה: הפרטים המזעזעים מאחורי "מסיבות הפריק" של שון "דידי" קומבס

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 8:40

שון "דידי" קומבס מואשם בניהול רשת פשע מתוחכמת שכללה סחר בבני אדם, סחיטה ומסיבות מין בכפייה. השופטת דחתה הצעה לשחרור בערבות של 50 מיליון דולר, בטענה שהוא מהווה סכנה לציבור. אם יורשע, הראפר והמפיק המוזיקלי עלול לרצות עד מאסר עולם

הראפר דידי (שון קומבס) בהופעה, נובמבר 2023. Samir Hussein/Getty Images for Sean Diddy Combs, GettyImages
"אונן והקליט". שון "דידי" קומבס/GettyImages, Samir Hussein/Getty Images for Sean Diddy Combs

הראפר והמפיק המוזיקלי שון "דידי" קומבס יישאר במעצר עד למשפטו, כך קבעה אתמול (שלישי) שופטת פדרלית בניו יורק. קומבס, שנעצר ב-16 בספטמבר במלון יוקרתי במנהטן, מואשם בשורה של עבירות חמורות, כולל סחר בבני אדם, סחיטה והובלה לזנות. התביעה טוענת כי הוא מהווה סכנה לציבור ועלול להשפיע על עדים. אם יורשע, קומבס עלול לרצות עד מאסר עולם.

המעצר הדרמטי הגיע בעקבות חקירה ממושכת, שכללה חיפושים בבתיו של קומבס בלוס אנג'לס ובמיאמי בחודש מרץ. חבר מושבעים גדול שמע עדויות בחודשים האחרונים, מה שהוביל להגשת כתב האישום החסוי. בדיון שנמשך כמעט שעתיים, השופטת רובין פ' טרנופסקי דחתה את הצעת עורכי דינו של קומבס לשחררו בערבות של 50 מיליון דולר ולהעבירו למעצר בית. "אם לומר בפשטות, הוא מתעלל סדרתי ומחבל סדרתי (בראיות)", אמרה התובעת המסייעת אמילי ג'ונסון לבית המשפט.

הזמרת קאסי, 2018. David M. Benett/Dave Benett/Getty Images for Mark's Club, GettyImages
הותקפה באלימות קשה. קאסי/GettyImages, David M. Benett/Dave Benett/Getty Images for Mark's Club

כתב האישום שנחשף כולל שלושה אישומים מרכזיים:

1. סחר בבני אדם: התביעה טוענת כי "במשך עשורים, שון קומבס ניצל, איים וכפה על נשים ואחרים סביבו למלא את תשוקותיו המיניות, להגן על שמו ולהסתיר את התנהגותו". לפי כתב האישום, קומבס השתמש בסמים, אלימות וקידום קריירה בתעשיית המוזיקה כדי לפתות ולשלוט בקורבנותיו.

2. סחיטה: קומבס מואשם בהפעלת "ארגון פשע" באמצעות האימפריה העסקית שלו. הארגון כלל לכאורה עובדים ומשאבים שסייעו לקומבס לבצע פשעים שונים, כולל סחר בבני אדם, עבודה בכפייה, חטיפה, הצתה, שוחד ושיבוש הליכי משפט. האישומים מתייחסים לפעילות פלילית שהחלה כבר ב-2008.

3. הובלה לזנות: כתב האישום מתאר בפירוט את "מסיבות הפריק" ("Freak Offs") - הופעות מין מתוכננות ומפוקחות שקומבס לכאורה ארגן, ביים, אונן במהלכן ולעתים קרובות הקליט אלקטרונית. התביעה טוענת כי קומבס השתמש בסמים ובאלכוהול כדי להשפיע על המשתתפים במסיבות אלו. לעתים, הקורבנות הובלו בין מדינות שונות למטרות אלה, מה שמהווה בסיס לאישום של הובלה לזנות.

חמור מכך, קומבס מואשם בשימוש בהקלטות מהמסיבות הללו כאמצעי סחיטה. לפי כתב האישום, הוא השתמש ב"הקלטות רגישות, מביכות ומפלילות שיצר במהלך מסיבות הפריק כקלף מיקוח כדי להבטיח את המשך הצייתנות והשתיקה של הקורבנות".

במהלך החיפושים שנערכו במרץ בבתיו של קומבס בפלורידה ובקליפורניה, מצאו החוקרים כלי נשק וציוד הקשור ל"מסיבות הפריק", כולל סמים ויותר מ-1,000 בקבוקים של שמן תינוקות וחומרי סיכה. התביעה טוענת כי השימוש בנשק היה חלק ממערך האיומים והשליטה בקורבנות.

עוד בוואלה

חשד לסחר בבני אדם: הראפר שון "דידי" קומבס נעצר בפשיטה דרמטית בניו יורק

לכתבה המלאה

המעצר מגיע לאחר שנה סוערת עבור קומבס, שכללה מספר תביעות אזרחיות בגין תקיפה מינית ואונס. בנובמבר 2023, הזמרת קאסי (ונטורה), בת זוגו לשעבר, הגישה תביעה שהסתיימה בפשרה תוך 24 שעות. מקורות מסרו לאתר "דדליין הוליווד" כי קומבס שילם לונטורה "בסביבות 30 מיליון דולר". במאי 2024 פורסם סרטון אבטחה המתעד את קומבס תוקף באלימות קשה את ונטורה במלון בלוס אנג'לס ב-2016, מה שחיזק את הטענות נגדו. בנוסף, אחד המפיקים של אלבומו האחרון של קומבס הגיש תביעה על סך 30 מיליון דולר בגין התעללות מינית.

התובע הפדרלי דמיאן וויליאמס הדגיש כי החקירה עדיין נמשכת: "לפני שנה, שון קומבס עמד בכיכר טיימס סקוור וקיבל מפתח לעיר ניו יורק. היום, הוא הואשם ויעמוד לדין במחוז הדרומי של ניו יורק. אנחנו לא סיימנו. החקירה הזו נמשכת, ואני מעודד כל מי שיש לו מידע על המקרה הזה להגיע אלינו, ולעשות זאת במהירות". התביעה מתכוונת להחרים "כל רכוש, מוחשי ולא מוחשי" וסכום כסף לא מוגדר מהפשעים הנטענים.

עורכי דינו של קומבס מכחישים את כל ההאשמות. מארק אגניפילו, עורך דינו הראשי, אמר מחוץ לבית המשפט כי ההגנה תערער על החלטת השופטת להשאיר את מרשו במעצר. "שון 'דידי' קומבס הוא איקון מוזיקלי, יזם שעשה את עצמו בכוחות עצמו, איש משפחה אוהב ופילנתרופ מוכח. הוא אדם לא מושלם, אך אינו פושע", הוסיף אגניפילו.

דיון מקדמי בתיק נקבע ל-24 בספטמבר, אך טרם נקבע מועד למשפט. אם יורשע, קומבס עלול לרצות עד מאסר עולם בגין חלק מהאישומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully