וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי זוכה האוסקר מישל הזנוויציוס ("הארטיסט") יהיה אורח הכבוד של פסטיבל חיפה

25.9.2024 / 15:00

התכנייה הבינלאומית של הפסטיבל תכלול שורת סרטים מדוברים ובהם "אנורה", אמיליה פרז", "החומר" ו"עד שייצא עשן לבן", וגם: שבי גביזון יציג את הרימייק הבינלאומי לסרטו "געגוע", וערן ריקליס ינעל את הפסטיבל עם עיבוד לרב המכר "לקרוא את לוליטה בטהרן". כל הפרטים

הבמאי היהודי-צרפתי מישל הזנוויציוס, זוכה האוסקר על "הארטיסט", יהיה אורח הכבוד של פסטיבל חיפה ה-40 - כך הוכרז היום (רביעי). הזנוויציוס יציג בפסטיבל את סרטו "סחורה יקרה מכל", סרט אנימציה העוסק בשואה, שהשתתף השנה בתחרות הרשמית בפסטיבל קאן.

הזנוויציוס, בנם של ניצולי שואה ממזרח אירופה, התבטא השנה בחריפות נגד עליית האנטישמיות ברחבי העולם ברקע המלחמה בעזה. "מדוע יש לי הרושם שיותר ויותר אנשים מתקשים עם עצם העיסוק ברצח העם היהודי? מדוע יש לי הרושם שכחבר במיעוט ככל המיעוטים האחרים, שחווה את חלקו בטרגדיות, הפכתי לחבר במעמד השליט, לסמל של דיכוי, אימפריאליזם ואי-צדק?", שאל הזנוויציוס במאמר דעה שפרסם בעיתון הצרפתי "לה מונד", והוסיף כי בעולם נורמלי היינו מצפים לגל של אמפתיה כלפי יהודים בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "מדוע הרגעים האלה של הלם ואבל לא היו משותפים לכולם? האם אנחנו חייבים לשמוע 'כן, אבל -' בכל פעם שיהודי אחד או 1,200 יהודים נטבחים?".

הבמאי הצרפתי-יהודי מישל הזנוויציוס בפסטיבל קאן 2024. Andreas Rentz/Getty Images, GettyImages
הבמאי הצרפתי-יהודי מישל הזנוויציוס בפסטיבל קאן 2024/GettyImages, Andreas Rentz/Getty Images
"סחורה יקרה מכל" של מישל הזנוויציוס. באדיבות פסטיבל חיפה,
"סחורה יקרה מכל" של מישל הזנוויציוס/באדיבות פסטיבל חיפה

הפסטיבל, שייערך בחול המועד סוכות, יכלול עוד שלל סרטים בולטים מפסטיבל קאן האחרון. כך, התכנייה הבינלאומית שנחשפה אף היא היום כוללת בין היתר גם את "אנורה" של שון בייקר, זוכה דקל הזהב; "אמיליה פרז" המוזיקלי של ז'אק אודיאר; "החומר" המדובר עם דמי מור; "ארמנד" של הלפדן אולמן טונדל; "המערכה השנייה" של קוונטין דופייה; "הנערה מנאפולי" של פאולו סורנטינו; "לימונוב: הבלדה" של קיריל סרברניקוב; "כולם אוהבים את טאודה" של נביל עיוש (מועמד מרוקו לאוסקר); "בירד" של אנדריאה ארנולד; ו"לבבות פועמים" של ז'יל ללוש - כולם כיכבו השנה בריביירה.

התכנייה תכלול עוד כמה סרטים מדוברים: "עד שייצא עשן לבן" המוערך של אדוארד ברגר ("במערב אין כל חדש"), שהוקרן בפסטיבל טורונטו; "סאטרדיי נייט" של ג'ייסון רייטמן, העוסק בראשיתה של תכנית הסאטירה "סאטרדיי נייט לייב"; הדרמה התקופתית "כלת ההר" של מאורה דלפרו (שהוקרן בפסטיבל ונציה); "כאב אמיתי" של ג'סי אייזנברג, העוסק בטיול שורשים בפולין (פסטיבל סאנדאנס); קומדיית המד"ב "הקפסולה" של סופי בארת (פסטיבל סאנדאנס); "בריחה" של נורה פינגשיידט בכיכובה של סרשה רונאן (פסטיבל סאנדאנס); "יצירה אחרונה" של מתיאס גלסנר, שגם יתארח בחיפה (פסטיבל ברלין); "מסייה אזנבור" של מהדי אידיר וגראן קור מלאד, ביוגרפיה קולנועית של הזמר הענק שארל אזנבור; וסרט האנימציה "זיכרון של חילזון" של אדם אליוט, זוכה פרס הטוב ביותר בפסטיבל אנסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
"אמיליה פרז" של ז'אק אודיאר. באדיבות פסטיבל חיפה,
"אמיליה פרז" של ז'אק אודיאר/באדיבות פסטיבל חיפה
"עד שייצא עשן לבן" של אדוארד ברגר. באדיבות פסטיבל חיפה,
"עד שייצא עשן לבן" של אדוארד ברגר/באדיבות פסטיבל חיפה

מנקודת מבט מקומית, צפויות שתי הקרנות מסקרנות במיוחד: שבי גביזון יציג בפתח התחרות הבינלאומית את הרימייק האמריקני שביים לסרטו "געגוע", עם ריצ'רד גיר ודיאן קרוגר; ואילו ערן ריקליס, ששניים מסרטיו יוקרנו בעותקים משוחזרים בפסטיבל, יציג בו גם סרט בינלאומי בבימויו - "לקרוא את לוליטה בטהרן" על פי רב המכר של אזאר נאפיסי, ובכיכובן של גולשיפטה פרהאני (סרטי "טיילר רייק") וזאר אמיר אברהימי ("טאטאמי"). זה יהיה גם סרט הנעילה של הפסטיבל.

בגזרה התיעודית, יוקרנו בפסטיבל "ארנסט קול: לאבד ולמצוא" העוסק בצילומים מתקופת האפרטהייד בדרום אפריקה; "מיאזקי, רוח הטבע" המוקד לבמאי האנימציה היפני האגדי; "אם תביע משאלה", העוסק באסטרולוגית יוצאת דופן; וגם "ריפנשטאהל", סרט חדש על סיפורה של הבמאית האחראית לסרטי התעמולה הבולטים של המשטר הנאצי.

"געגוע" של שבי גביזון (2024). באדיבות פסטיבל חיפה,
"געגוע" של שבי גביזון (2024)/באדיבות פסטיבל חיפה
"לימונוב: הבלדה" של קיריל סרברניקוב. באדיבות פסטיבל חיפה,
"לימונוב: הבלדה" של קיריל סרברניקוב/באדיבות פסטיבל חיפה

חובבי הקלאסיקות יוכלו לצפות בין היתר בסרט גיבורי העל הקלאסי "סופרמן" בכיכובו של כריסטופר ריב, שיוקרן יחד עם סרט תיעודי על השחקן; בעותק משוחזר של "ארבעה לילות של איש חולמני" של רובר ברסון; במחווה למייקל פאוול ואמריק פרסבורגר הבריטים, שבמסגרתה יוקרנו שלושה מסרטיהם וגם דוקו שעוסק בהם; במחווה נרחבת לאחים האיטלקים ויטוריו ופאולו טביאני הכוללת חמישה מסרטיהם; בשני סרטים של טרנס מאליק ("ימים ברקיע", "העולם החדש"); ובסרט "עונת יובש לבנה", שיוקרן לזכרו של דונלד סאתרלנד שהלך לעולמו השנה.

כמדי שנה, הפסטיבל יציע גם מסגרות ממוקדות אחרות, בין אם ברצועת "הלילות הפרועים של חיפה" המאתגרת, שתכלול סרטים של יוהו קוסמאנן, אדריאן בו, אום טא-וא, מיכאל בלאנשר, אניק בלאן, פרדי מקדונלד ואריאן לאבד, או ברצועת האנימציה לכל המשפחה, שבה יוקרנו "פראים" של קלוד בראס ("חיי כקישוא"), "טיטינה - הכלבה הראשונה בקוטב" של קייסה נס, "האור הקסום של טוני" של פיליפ פושיבץ', ו"טוטו-צ'אן: ילדה קטנה בחלון" של שינוסוקה יאקויה. במשבצת הקולנוע הקולינרי יוקרנו הדרמה התקופתית "השמפניה של גברת קליקו" של תומס נאפר, הסרטים התיעודיים "ריוחה - ארץ אלף היינות" ו"בודהה קופץ מעל הקיר", ופרקים מתוך הסדרה הישראלית "מהאדמה", שבה הטבחית והחוקרת מוזנא בשארה יוצאת למסע בעקבות המטבח הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully