וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל היהודים שקרנים, בוגדים וסחטנים?!": הסדרה על הרומן בין הרב לנוצריה תחת מתקפה

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 12:38

הסדרה "רק לא זה" של נטפליקס, העוסקת ברומן בין נוצרייה לרב בארה"ב, ספגה ביקורת בין השאר מהרבנית רבקה קרן אייזנשטט, המכונה "הרבה הלוהטת", שכתבה ליוצרת הסדרה: "תיארת כל יהודייה כמניפולטיבית ושקרנית וסטריאוטיפים יהודיים רדודים ולא עושה צדק עם היהדות"

טריילר הסדרה "רק לא זה"/נטפליקס

הסדרה המצליחה "רק לא זה" ("Nobody Wants This") של נטפליקס, העוסקת במערכת היחסים הרומנטית בין נוצרייה לרב בקהילה יהודית בארצות הברית, סופגת ביקורות מהקהילה היהודית בארצות הברית. אחת מהן, הטוענת כי הסדרה מציגה סטריאוטיפים שליליים על העם היהודי בכלל ועל נשים יהודיות בפרט, פורסמה שלשום בתקשורת האמריקאית על ידי הרבנית רבקה קרן אייזנשטט, שכונתה על ידי הציבור היהודי שפנה אליה "הרבנית הלוהטת", הנובע בעיקר מהמראה החיצוני שלה, ואמרה בעבר כי היא אוהבת את הכינוי ומאמצת אותו.

הרבנית אייזנשטט כתבה מכתב פתוח ליוצרת הסדרה, ארין פוסטר. "הדרך שבה את מתארת את היהדות היא בעייתית", כתבה, "הסדרה לא הוגנת כלפי העם היהודי ובמיוחד כלפי נשים יהודיות". הרבנית טענה כי יוצרת הסדרה "תיארה כל יהודייה כמניפולטיבית ושתלטנית". היא הביעה את הסכמתה עם ביקורת על הסדרה שהופיעה באתר "וולצ'ר", ובה נכתב בין השאר כי "הבעיה העיקרית בסדרה היא שאף אחד בסדרה לא נראה כמי שאוהב להיות יהודי". הרבנית הוסיפה כי כל היהודים בסדרה בקושי שומרים על מצוות, ואפילו הרב כמעט ולא שומר על המצוות.

אדם ברודי, קריסטן בל בסדרה "רק לא זה" (Nobody Wants This). Hopper Stone/Netflix,
מתוך "רק לא זה"/Hopper Stone/Netflix

הרבנית אייזנשטט הוסיפה במכתבה ליוצרת הסדרה: "ההשקפה שלך על אנשי מקצוע יהודים רדודה. הרב של בית הכנסת הוא ליצן מושחת. את מפספסת הרבה פרטים כשנואה מנווט בין העולם הדתי לחילוני. איך יכולת לגרום לרב לנסוע בשבת ולברך על נרות ויין לא כשר בלי כיפה?". עוד כתבה כי "זה לא ייאמן שהמרת הדת האפשרית של ג'ואן עולה רק בפרק השמיני" וכן "הגרסה שלך ליהדות אינה מסבירת פנים ושרירותית לחלוטין".

"שום דבר לא נראה קדוש לדמויות היהודיות", הוסיפה הרבה. "אפילו החניכים בני ה-12 הם צבועים ושקרנים שיפוטיים. הגברים היהודים סוחטים זה את זה ואינם נאמנים לנשותיהם. ולמה שיהיו? את מתארת קריקטורה של נשים יהודיות שתלטניות וקרות. אמו של נואה חסרת עקרונות ונתפסה אוכלת חזיר מהאשפה. הסדרה לא עושה צדק עם הדת היהודית".

עוד בוואלה

נטפליקס מציגה: רבי מנהל רומן עם שיקסע, וזה לוהט, ממכר וקצת אנטישמי

לכתבה המלאה
אדם ברודי, קריסטן בל בסדרה "רק לא זה" (Nobody Wants This). Hopper Stone/Netflix,
מתוך "רק לא זה"/Hopper Stone/Netflix
אדם ברודי, קריסטן בל, הסדרה "רק לא זה" (Nobody Wants This). נטפליקס,
מתוך "רק לא זה"/נטפליקס

הקומדיה הרומנטית "רק לא זה", שעלתה בסוף החודש שעבר בנטפליקס, נוצרה על ידי ארין פוסטר בהתבסס בחופשיות על סיפורה, ומשחקים בה קריסטן בל ואדם ברודי. העלילה עוסקת בג'ואן, נוצריה שמגישה עם אחותה מורגן פודקאסט העוסק במיניות ומערכות יחסים. היא פוגשת במסיבה את נואה, בלי שתדע שהוא רב בקהילה היהודית בארצות הברית. הוא נפרד לאחרונה נפרד מבת זוגו היהודייה, רבקה. השניים הופכים לזוג. ג'ואן פוגשת דרך נואה במנהגים יהודיים שאינם מוכרים לה. אמו של נואה אינה תומכת בקשר שלו עם שיקסע, ומנסה לשכנע אותו לחזור לרבקה. מערכת היחסים מאותגרת גם על ידי הצעה שקיבל נואה למינוי לרב הראשי של הקהילה, אך לא יוכל לקבל את המשרה הזו כשבת זוגו היא גויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully