וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מארוול תמחק את הזהות הישראלית של שירה האס ב"קפטן אמריקה"

עודכן לאחרונה: 7.10.2024 / 14:40

נכנעים ללחץ האנטי-ישראלי? על פי דיווח של בלוגר אמריקאי, אולפני מארוול יסירו כל אזכור לזהותה הישראלית של הדמות סברה, אף שהצהירו בעבר שהמורשת והמבטא הישראלים שלה יישמרו. השינוי האפשרי מגיע בעקבות מחאות וביקורת שהחלו עם ההכרזה על הדמות, בגילומה של שירה האס

טיזר לסרט "קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא" של ג'וליוס אונה/באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

על פי דיווחים חדשים מאתרי מעריצים ומקורות בתעשיית הקולנוע, אולפני מארוול שוקלים לערוך שינויים משמעותיים בדמותה של גיבורת העל הישראלית סברה בסרט "קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא". השינוי המרכזי והמשמעותי ביותר, אם אכן יתבצע, הוא מחיקת כל אזכור לזהותה ומורשתה הישראלית של הדמות.

סברה, בגילומה של שירה האס, הוצגה במקור בקומיקס כסוכנת מוסד ישראלית בעלת כוחות-על. אולם על פי הבלוגר דניאל ריכטמן, המוכר כמקור אמין למידע מתעשיית הקולנוע, טוען כי כל הקשרים של סברה לישראל הוסרו מהסרט. במקום זאת, ייתכן שהיא תוצג אך ורק כסוכנת לשעבר של ארגון "האלמנה השחורה", ללא כל התייחסות למוצאה או לקשריה עם ישראל. יש להדגיש כי בשלב זה מדובר בשמועות בלבד, ואולפני מארוול טרם אישרו או הכחישו את הדיווחים הללו באופן רשמי.

המחלוקת הזו היא המשך ישיר לוויכוח שהחל עם ההכרזה על הכללת הדמות בסרט בספטמבר 2022. כבר אז, תנועת ה-BDS ניסתה להפעיל לחץ על מארוול לפטר את האס ולהוציא את דמותה מהסרט. בתגובה הודיעה מארוול על שינויים בסיפור הרקע של הדמות, אך הדגישה כי סברה תשמור על זהותה הישראלית ותדבר במבטא ישראלי.

שירה האס, מתוך הטריילר לסרט "קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא". באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם, צילום מסך
שירה האס, מתוך הטריילר לסרט "קפטן אמריקה: עולם חדש מופלא"/צילום מסך, באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

המחלוקת התחדשה ביולי האחרון עם צאת הטריילר הראשון לסרט. למרות שהטריילר התמקד בקפטן אמריקה החדש, בגילומו של אנתוני מאקי, ברשתות החברתיות עסקו בעיקר בדמותה של שירה האס. תנועת החרם על ישראל (BDS) ניסתה להפעיל לחץ על מארוול לפטר את האס ולהוציא את דמותה מהסרט, אך החברה בחרה שלא לעשות זאת. למרות זאת, גולשים אנטי-ישראלים המשיכו להביע מחאה ברשתות החברתיות. חלקם אף הביעו כוונה להחרים את הסרט בגלל השתתפותה של האס, תוך התייחסות לעברה כחיילת בצה"ל. כעת, כאמור, הדיווחים החדשים מתארים כניעה של מארוול למחאות האנטי-ישראליות.

"קפטן אמריקה: עולם חדש ואמיץ" הוא הסרט הרביעי בסדרת סרטי קפטן אמריקה, והראשון שבו אנתוני מאקי מככב בתפקיד הראשי כסם ווילסון, יורשו של סטיב רוג'רס בתפקיד קפטן אמריקה. הסרט צפוי לעסוק באירוע בינלאומי מסוכן ובקונספירציה גלובלית, כאשר סם נאלץ להתמודד עם אתגרים חדשים בתפקידו החדש. הסרט עבר צילומים חוזרים נרחבים, דבר שהוביל לדחיית תאריך ההקרנה המקורי. כעת הוא צפוי לצאת לאקרנים ב-14 בפברואר 2025 ולחתום את השלב החמישי של היקום הקולנועי של מארוול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully