וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטפליקס מפתחת סדרת טלוויזיה על פי "גאווה ודעה קדומה"

עודכן לאחרונה: 11.10.2024 / 13:39

הקלאסיקה האהובה של ג'יין אוסטן מקבלת עיבוד טלוויזיוני חדש בנטפליקס, כמעט שלושים שנים אחרי המיני-סדרה הקלאסית של ה-BBC. תאגיד השידור הבריטי עצמו מפיק סדרה חדשה כדי לציין את ציון הדרך - סדרה על פי "האחות בנט האחרת"

קולין פירת', ג'ניפר אילי, המיני-סדרה "גאווה ודעה קדומה" של ה-BBC על פי ג'יין אוסטן. BBC,
קולין פירת' וג'ניפר אילי במיני-סדרה "גאווה ודעה קדומה" של ה-BBC/BBC

נטפליקס נמצאת בשלבי פיתוח של עיבוד טלוויזיוני חדש לקלאסיקה הספרותית "גאווה ודעה קדומה" מאת ג'יין אוסטן, כך מדווח "הדיילי מייל". דולי אלדרטון, יוצרת הסדרה הבריטית "כל מה שאני יודעת על אהבה" (הזמינה בישראל ביס) ומחברת הספר "נראה לאחרונה", כתבה את התסריט לסדרה. תהליך הליהוק טרם הושלם, ומאחר שהפרויקט עדיין בשלבי פיתוח, ייתכן שלא יגיע לשלב ההפקה. אם הסדרה תקבל אור ירוק, זה יהיה העיבוד הראשון של נטפליקס ליצירה של ג'יין אוסטן מאז "השפעה" משנת 2022, בכיכובה של דקוטה ג'ונסון.

"גאווה ודעה קדומה", שנכתב בתחילת המאה ה-19, הוא מהספרים האהובים בבריטניה בפרט ובעולם בכלל, ונחשב לחלוץ הקומדיות הרומנטיות. העלילה מגוללת את סיפורה של אליזבת בנט, צעירה שנונה ועצמאית החיה בכפר האנגלי, אחת מחמש אחיות שהוריהן מחפשים להן שידוכים מתאימים. אליזבת פוגשת את מר דארסי, איש עשיר וגאה, ובתחילה הם מפתחים דעות קדומות זה כלפי זה, אך עוברים עם הזמן תהליך של התבגרות רגשית ושינוי תפיסות שמאפשר להם לראות אחרת זה את זו.

כל הסדרות השוות שעולות החודש בטלוויזיה

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

גאווה ודעה קדומה. yes
קירה נייטלי ומת'יו מקפדיין, גרסת 2005 של "גאווה ודעה קדומה"/yes

לאורך השנים נוצרו עיבודים רבים ואהובים ל"גאווה ודעה קדומה", ביניהם הסרט משנת 2005 בכיכובם של קירה נייטלי ומתיו מקפדיין, וגרסת ה-BBC משנת 1995 עם קולין פירת' וג'ניפר אילי, כולל הסצנה האיקונית שבה מר דארסי בגילומו של פירת' יוצא מהאגם עם חולצה לבנה דבוקה לעורו.

הדיווח על ההפקה של נטפליקס מגיע מספר ימים לאחר שה-BBC חשף כי הוא מפיק סדרת דרמה המבוססת על פי הרומן "The Other Bennet Sister" ("האחות בנט האחרת") מאת ג'ניס הדלו. הסיפור מתמקד במרי בנט, האחות האמצעית והפחות בולטת מבין האחיות בנט של אוסטן. בניגוד לאחיותיה, מרי אינה הגיבורה הטיפוסית של דרמת תקופה. היא מביכה, חרדתית, מטיפה, מלאה בעובדות, ומוזנחת על ידי אמה. נראה כי היא נידונה לכרטיס ריקודים ריק לשארית חייה, עד שמרי לוקחת את גורלה בידיה. "האחות בנט האחרת" צפויה לעלות בשנה הבאה, במלאת 30 שנה למיני-סדרה הקלאסית על פי "גאווה ודעה קדומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully