וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלב יזכור גם אם נשכח": מיקי גבריאלוב מוציא שיר לקראת אלבום חדש

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 10:57

המוזיקאי האגדי מוציא את השיר "ארץ שמעולם לא שכחה", אותו הלחין למילותיו של ארז ברזוליק. השיר יופיע באלבומו החדש, "בימים אחרים", שייצא בנובמבר בסמוך ליום הולדתו ה-75. "השיר נכתב והולחן לפני השבעה באוקטובר, ואחריו המילים מקבלות משמעות אקטואלית". האזינו

בווידאו: מיקי גבריאלוב מתארח ב"ועדת תרבות" עם ניר יהב/צילום סטילס: ראובן קסטרו

המוזיקאי האגדי מיקי גבריאלוב מוציא שיר חדש, "ארץ שמעולם לא שכחה" שמו, אותו גם הלחין ועיבד וארז ברזוליק כתב. השיר יופיע באלבומו החדש, "בימים אחרים", שיכלול 13 שירים, רובם חדשים וחלקם מבוצעים מחדש וייצא בנובמבר, בסמוך ליום הולדתו ה-75.

"את השיר כתב המשורר ארז ברזוליק לפני שבעה באוקטובר", מסר גבריאלוב, "הלחנתי אותו אז, והיום, אחרי השבעה באוקטובר, המילים מקבלות משמעות אקטואלית. מתוך שיחות בינינו החלטנו על הנוסח העכשווי שמבטא את מה שאנחנו מרגישים היום".

ברזוליק מסר: "כתבתי את השיר בשנת 2005, בהשראת שיחה עם חבר שנסע לטיול בעולם. את המשפט 'ארץ שמעולם לא שכחה'. שמעתי את הסבא שלי אומר לא פעם אחת, כשעלה לארץ אחרי השואה כפליט".

האזינו לשיר (מתחת).

בריאיון לוואלה תרבות, שפורסם בסוף השבוע, אחרי שצויינה שנה לטבח 7 באוקטובר ורגע לפני יום הכיפורים, גבריאלוב אמר בין השאר שההנהגה שלנו חייבת לבקש מאיתנו סליחה. "הרבה מאוד אנשים צריכים לתת תשובות על מה שקרה באותה שבת שחורה. זה לא רק הצבא. הרבה מאוד אנשים בתוך המערכת צריכים לתת תשובה. אחרי שהם יבקשו סליחה ויסיימו את המלחמה, הם צריכים לעשות מעשה ולהתפטר. אולי רק אז אזרחי המדינה יסלחו להם. אם הם לא יעשו את זה, הסליחה שלהם לא תהיה שווה כלום ואף אחד לא יסלח להם ולא ישכח להם. האסון הזה גדול מדי כדי שיישכח".

"אני לא יכול להצביע על אנשים מסוימים כי הם פשוט רבים מדי", הוסיף גבריאלוב. "הממשלה הקיימת היא לא ממשלה טובה. זו ממשלה שעושה נזק למדינה. זה נכון שצריך להגן על המדינה ונכון שריך להעיף לכל הרוחות את חמאס, חיזבאללה, איראן והחות'ים, אבל בסופו של יום מלחמות רק יוצרות נזק, הן הורגות אנשים, יש המון ישראלים שמתו. יש דרכים נוספות שאפשר להגיע לפתרונות ולא רק להגיע למלחמות. יכול להיות שמתישהו נגיע לפתרונות אחרים ושאזרחים וחיילים שלנו יפסיקו למות. אם נצליח לפרק את מה שקיים פה ולהקים אותו מחדש - אולי תהיה לנו תקומה. כרגע אנחנו בחור שחור".

עם זאת, גבריאלוב אמר כי הוא עדיין מאמין בשלום. "אני מאמין בשלום, למרות ששלום היא לא מילה פופולרית כרגע. אני לא נמצא בשום קבינט ואין לי יכולת להשפיע, אבל אני הולך להפגנות למען החטופים. גם כשהייתה הפיכה משטרית יצאתי לרחובות. אבל הבעיה היא שכל הזמן קורים פה דברים ואנשים מתעייפים ונשחקים. אני מקווה שזה לא ישפיע יותר מדי על אנשים ושהם ייצאו לרחובות כדי לשנות את המדינה שלנו ולהביא אותה למקום טוב יותר".

עוד בוואלה

"אני רוצה שהנכדים שלי יגדלו במקום טוב יותר. אני עוד מקווה שאני ואתה נשנה את העולם"

לכתבה המלאה
מיקי גבריאלוב מתארח ב"ועדת תרבות", אוקטובר 2024. ראובן קסטרו
המילים קיבלו משמעות חדשה. מיקי גבריאלוב/ראובן קסטרו

"ארץ שמעולם לא שכחה" / מילים: ארז ברזוליק, לחן וביצוע: מיקי גבריאלוב

עם האור במה אתה נזכר
אני תמיד כאן אחכה לך
אל תאמר שגשם שוב יורד בהר
בוא מהר לפני החשכה

עם האור תחזור כולך נסער
אני כמו עץ מצל בדרכך
גם אם תאמר מצאתי דרך במדבר
תחזור מהר וחול במעילך

הלב יזכור גם אם נשכח
נשכח ולא נדע מאיפה באנו
הלב יזכור ואז הוא ייפתח
כמו ארץ שתמיד זכרה אותנו

כמו נהר סובב לו את הגן
כמו כוכבים שזורחים בהבטחה
עברנו רוח וסופה נסחפנו עם הזמן
אל ארץ שמעולם לא שכחה

הלב יזכור גם אם נשכח
נשכח ולא נדע מאיפה באנו
הלב יזכור ואז הוא ייפתח
כמו ארץ שתמיד זכרה אותנו

עם האור במה אתה נזכר
אני תמיד כאן אחכה לך
אל תאמר שגשם שוב יורד בהר
בוא מהר לפני החשכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully