וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע הקולנוע של "דנה קמה" ומחווה לעמוס גוטמן: מה מצפה בפסטיבל הקולנוע הגאה?

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 10:01

הפסטיבל הוותיק חוזר השנה בפעם ה-19 עם אירועים לציון שנה למלחמה, והקרנות מיוחדות לקלאסיקות מקומיות. כל הפרטים

"פרחים של מרציפן" של אדם קלדרון. איתי גרוס, באדיבות פסטיבל הקולנוע הגאה,
"פרחים של מרציפן" של אדם קלדרון/איתי גרוס, באדיבות פסטיבל הקולנוע הגאה

הפסטיבל הבינלאומי ה-19 לקולנוע גאה חושף הבוקר (שלישי) את התוכנייה הישראלית שלו, הכוללת, בין היתר, אירועים לציון שנה למלחמה והקרנות מיוחדות של קלאסיקות מקומיות. הפסטיבל ייפתח ב-31 באוקטובר ויינעל ב-10 בנובמבר.

במסגרת האירועים לציון שנה למלחמה, יוקרן סרטו של אדם קלדרון מבארי, "פרחים של מרציפן", שצולם במקום. רותם קלדרון, אמו של הבמאי שהייתה מעורבת בהפקת הסרט, נרצחה בטבח בקיבוץ. בנוסף, יוקרן מקבץ של חמישה סרטים ישראלים קצרים שנוצרו בעקבות 7 באוקטובר, וייערך אירוע מחווה למכללת ספיר ובו הקרנה של חמישה סרטים נוספים שיצרו הסטודנטים במוסד האקדמי.

אחד האירועים המסקרנים ביותר במסגרת הפסטיבל יציג רטרוספקטיבה מקיפה לכל סרטיו של הבמאי פורץ הדרך עמוס גוטמן: "נגוע", "בר 51", "חימו מלך ירושלים", "חסד מופלא" ו"סיפורי בדים", וכן שני סרטים שנעשו בהשראתו: הדוקו הטרי "טאבו" של שאולי מלמד על הבמאי, והסרט "גוטמן כפול 5", שהפסטיבל הפיק לפני כעשור, המורכב מסרטים קצרים בהשראת חייו ויצירתו של גוטמן.

עוד מהאירועים הבולטים בפסטיבל: "מופע הקולנוע של דנה קמה" יביא את הדוקו-ריאליטי של דנה אינטרנשיונל לפסטיבל, כולל פודקאסט חי עם היוצרים וכמה מהמשתתפים; בכורה עולמית למותחן "העקידה" של אייל קנטור ויואב קרן, בכיכובו של שמעון מימרן, במה שהוגדר בהודעה לעיתונות כ"אחד מסרטי הגייז הנועזים ביותר שצולמו בארץ", העוסק בנושאים כמו טיפולי המרה וכפייה דתית; ובכורה עולמית גם לדוקו "גילה גולדשטיין, נותנת לחתולים" של יעל בדרשי, המתעד באינטימיות ערב בדירתה של גולדשטיין.

עוד יוקרנו בפסטיבל הסרט החדש "טרופיקנה" של עומר טובי; הדוקו "דה-האן: קול מחוץ לזמן" של צבי לנזמן על סיפורה של הדמות הצבעונית; הדרמה "עיניים פקוחות" של חיים טבקמן, במלאת 15 שנים לצאתה; הסרט התיעודי זוכה פרס אופיר "את שאהבה נפשי" של אילאיל אלכסנדר, על לסביות בחברה החרדית, המציין 20 שנה לצאתו; הדוקו "הזמן הוורוד" של יאיר קדר, על המהפכה של הקהילה הגאה בישראל, המציין 15 שנה לצאתו; "ירושלים גאה להציג" של ניצן גלעדי, על המאבקים סביב מצעד הגאווה בבירה ב-2006, המציין 15 שנה לצאתו; הדוקו החדש "ספיר" של לירן עצמור על שופטת הכדורגל הטרנסית ספיר ברמן; "אמת פנימית", גם הוא של עצמור לצד הילה אלרואי ושלומי לאופר, על ילדה טרנסית ועל המאבק האנטי-טרנסי של ארגונים שמרניים בעולם ובישראל; ו"זה גילה, זה אני", סרטו של אלון ויינשטוק על גילה גולשטיין, המוקרן בפסטיבל מדי שנה. כל הסרטים הללו ילוו במפגשים ורבי-שיח עם היוצרים ואקטיביסטים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully