וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסצינה שטראמפ אונס אותי מזעזעת, אבל היה חובה להציג אותה"

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 7:21

אחרי שפרצה בהמשכון של "בוראט", מריה בקלובה מככבת ב"המתמחה" השערורייתי כאיוונה טראמפ. בריאיון, היא מדברת על הסצינה המזעזעת בסרט המדובר, ומסבירה למה היא מעריכה את הדמות בגילומה

טריילר הסרט "המתמחה"/קולנוע לב

לפני ארבע שנים, מריה בקלובה היתה שחקנית בולגרית אלמונית. היא ראתה מודעה שהזמינה נשים מזרח-אירופאיות לאודישנים לסרט מסתורי, וחשבה שאולי מדובר בתרגיל עוקץ של סוחרים באיברי אדם. למרבה המזל, התברר שזה מבחן בד להמשכון של "בוראט", והצעירה הכישרונית קיבלה את התפקיד.

כזכור, בקלובה גילמה את בתו של בוראט, שמתלווה אליו במסעותיו ברחבי אמריקה. בסצינה הכי מפורסמת בסרט, היא מתחה את רודי ג'וליאני בדמותה של עיתונאית קטינה, מה שלא מנע ממנו לנסות לפתות אותה. הוא נתפס על חם מול המצלמות, והדבר תרם לסיום הקריירה שלו.

הפרק השני במעלליו של "בוראט" היה מעל הכל ביקורת חריפה על הטרמאפיזם, ובקלובה ממשיכה לירות את החיצים האלה ב"המתמחה", שעלה אצלנו לאקרנים בסוף השבוע. הסרט עוסק בצעירותו ובחניכוו של טראמפ, ומתאר כיצד הוא הפך לאדם דורסני וחסר כל שיפוט מוסרי (לכאורה, לכאורה!). הנשיא לשעבר, שעשוי להפוך בעוד כשבועיים וחצי לשני בהיסטוריה שכיהן בתפקיד בשתי קדנציות לא רציפות, לא מרוצה כמובן מן הדרמה הביוגרפית הזו ומעיתוי הפצתה. לפני כמה ימים הוא השתלח בה בדרכו הייחודית, והגדיר אותה כניסיון חיסול פוליטי, דיבה שקרית, אשפה שיצרו עלובים חסרי כישרון, ומה לא.

סבסטיאן סטן מגלם את טראמפ וג'רמי סטרונג את המנטור שלו - רוי כהן, עורך דין שהיה בושה לעם היהודי. בקלובה הבולגרית מגלמת בסרט את איוונה טראמפ הצ'כית, שהיתה שותפתו האישית והמקצועית של דונלד במשך שנים רבות, עד הגירושים המכוערים שלהם. במובן מסוים זה סרט ביוגרפי עליה ועליו, אבל לשחקנית חשוב להדגיש ובצדק שמדובר גם בהרבה יותר מזה.

"הסרט שואל מה זה החלום האמריקאי, האם חייבים לוותר על המוסר בשביל להגשים אותו, והאם זה שווה את זה", היא אומרת בשיחת זום המתקיימת עם כמה עיתונאים מרחבי אירופה, בהם אני. "הסרט גדול יותר מטראמפ או מכל אדם אחר. הוא על שיטה שלמה. נולדתי וגדלתי בבולגריה, וכל החיים שמעתי סיפורים על אמריקה, שבה כל אחד יכול להיות מה שהוא רוצה. הסרט שואל אם זה באמת כך ומה המחיר של זה".

מריה בקלובה. גארת קתרמול, GettyImages
החלום האמריקאי בעיניים בולגריות. מריה בקלובה/GettyImages, גארת קתרמול

אף מפיץ אמריקאי לא רצה לגעת בסרט, עד שחברת הפצה קטנה הסכימה להפיץ אותו בשבוע שעבר, והרבה שחקנים ושחקניות התרחקו ממנו. לא פחדת גם כן?

"גם לחצות את הכביש זה סיכון, אבל סיכונים זה מה שגורם לך להרגיש בחיים. אולי זה מסוכן, אבל מה לא מסוכן? עדיף לעשות משהו ולהתמודד עם ההשלכות מאשר לומר לעצמך 'מה היה יכול להשתנות לו עשיתי את הסרט הזה? מה היה יכול לקרות לו מעיזה קצת יותר?' אמנות צריכה לעורר אנשים. לכן היא קיימת".

מה אמרת לעצמך כשקיבלת את התסריט?

"אחרי שקראתי אותו, ובעיקר אחרי שראיתי ראיונות עם איוונה, אמרתי לעצמי - 'אוי, אני נראית כמו ילדה, והיא נראית כמו אישה על מלא'. עברה שנה מהרגע שקיבלתי את התפקיד ועד שהתחילו הצילומים, ובזמן הזה למדתי להתאפר ולהתלבש בצורה יותר 'נשית'. צפיתי בכמה שיותר חומרי ארכיון בכיכובה ולמדתי את החומר. גם המבטא היה תיק מבחינתי. אנשים חושבים שלכל המזרח אירופאיות יש אותו מבטא - אבל מבטא ה'כי ומבטא בולגרי זה עולמות שונים. למעשה, כבולגריה, קל לי יותר לזייף מבטא אמריקאי מאשר מבטא צ'כי".

איוונה טראמפ מתה לפני שנתיים. הצטערת שלא זכית לפגוש אותה?

"כן, אפילו שאני לא מסכימה עם הרבה ממה שעשתה והרבה מהדעות שלה. היא היתה אישה מיוחדת, מעוררת השראה ופורצת דרך. היא אף פעם לא פחדה לומר את דעתה. כבר בתחילת דרכה, כשהיא ודונלד טראמפ הופיעו אצל אופרה ווינפרי והוא דיבר בצורה שוביניסטית, היא הוקיעה אותו על זה. אומרים שמאחורי כל גבר עומדת אישה מצליחה, ואיוונה ההוכחה לקלישאה הזו. היא היתה שותפה מלאה בעסקים של דונלד. היא היגרה מצ'כיה לצפון אמריקה ובנתה את עצמה בהתמדה. היא הגיעה מלמטה עד צמרת האימפריה של טראמפ".

עוד בוואלה

"המתמחה" ועוד: ארבעה סרטים שכדאי לראות עכשיו (ואחד שלא)

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "המתמחה". קולנוע לב,
בתמונה: טראמפ בצד אייקון פמיניסטי. מתוך "המתמחה"/קולנוע לב

היה כל כך קשה להביא את הסרט הזה לאקרנים כי אף אחד לא רצה להפיץ אותו. עכשיו כשהוא יצא לאוויר העולם, איזה מסר היית רוצה שהוא יעביר לשנים צעירות שצופות בו?

"וואו, תודה על השאלה. הדור שלי נולד עם פריבילגיה בכל הקשור לזכויות נשים, אבל הזכויות הללו עדיין לא מובנות מאליהן וצריך להמשיך להיאבק עליהן ולא להסתפק בפחות משיוויון מלא. אני רוצה שיעריכו אותי בזכות המוח שלי והעבודה שלי ולא בגלל איך שאני נראית. זה קשה, זה מרתיע, אבל חובה להילחם בעצמנו כי אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו. איוונה היתה אישה אמיצה ואני מקווה שנשים ימשיכו להיות אמיצות".

מריה בקלובה. אבנר שביט, מערכת וואלה
מריה בקלובה כשפגשנו אותה בקאן לפני שלוש שנים/מערכת וואלה, אבנר שביט

בסצינה הכי שערורייתית ומדוברת בסרט, טראמפ אונס את איוונה. הרגע הזה מבוסס על עדות שנתנה במסגרת הליכי הגירושים, אך מאוחר ביותר היא חזרה בה. בריאיון לעיתון הצרפתי לה-מונד, עלי עבאסי שביים את הסרט רמז שהיועצים המשפטיים הציעו לו בעדינות להסיר את הסצינה השנויה במחלוקת. "שאלו אותי למה בחור נחמד כמוני רוצה להרוס את הסרט שלו לשווא עם סצינה כזו", אמר הקולנוען האיראני-דני, "נאלצתי לאכזב אותם".

"הסצינה הזאת היתה בתסריט מלכתחילה", מציגה בקלובה את הצד שלה. "כמובן, אף אחת לא רוצה לקרוא דברים כאלה על אלימות משום סוג. לא צריכה להיות אלימות בחיים שלנו, אבל אם היא קיימת, צריך לדבר על זה. ידעתי שאני יכולה לסמוך על עלי ועל סבסטיאן, וגם היתה מתאמת אינטימיות בצילומים, מה שהפך את החוויה לבטוחה יותר. לצלם את האונס היתה הרגשה נוראית, וכשצפיתי בו הרגשתי מחוללת, אבל זו סצינה חשובה, כי הכרחי לדבר על הדברים האלה. היה חשוב גם להציג את הרגע הזה בכבוד ובהגינות, ואני חושבת שעמדנו במשימה הזו בהצלחה".

"מבחינתי, הסצינה שוברת הלב באמת מגיעה לאחר מכן, כשאיוונה מצטרפת לטראמפ באירוע נוצץ ועומדת איתו מול המצלמות כשכולה חיוכים. אני מניחה שהיא אמרה לעצמה שאם לא תעשה זאת, היא עלולה להפסיד הכל. קשה מאוד למצוא את האומץ לעזוב מערכת יחסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully