וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז טבח ה-7 באוקטובר, פסטיבל קולנוע דרום חוזר לשדרות

20.10.2024 / 17:17

לאחר שהפסטיבל בוטל אשתקד בעקבות המלחמה, הוא חוזר לשדרות בחודש הבא במהדורת סתיו שתיקרא "קולנוע דרום: בגוף ראשון", ובמרכזה אנשי הנגב המערבי, משפחות החטופים והמלחמה. הוא ייפתח בסרט התיעודי "שברי גן עדן" של רונית איפרגן בו מתועדת קהילת כפר עזה במשך 15 שנה

מתוך הסרט הדוקומנטרי "שברי גן עדן" של הבמאית רונית איפרגן. איציק איפרגן,
מתוך הסרט הדוקומנטרי "שברי גן עדן" של הבמאית רונית איפרגן/איציק איפרגן

לאחר שפסטיבל קולנוע דרום, שהיה אמור להתקיים בנובמבר אשתקד, בוטל בעקבות המלחמה ובהמשך נאלץ לעבור למתכונת נודדת, הפסטיבל יתקיים לראשונה מאז טבח ה-7 באוקטובר בשדרות. הוא יערך ב-10-14 בנובמבר בסינמטק ובמוקדים נוספים ברחבי העיר. מהדורת הסתיו של הפסטיבל, עליו חתום בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, תיקרא "קולנוע דרום: בגוף ראשון", ובקדמת הבמה יוצבו האנשים והנשים של הנגב המערבי, משפחות החטופים, המלחמה והשלכותיה על קהילות הדרום. בכך מרחיב פסטיבל קולנוע דרום את היקף פעילותו השנתית לשני אירועים בשנה: "קולנוע דרום: בגוף ראשון" מדי חודש נובמבר ו"פסטיבל קולנוע דרום הבינלאומי" מדי חודש יוני.

מהפסטיבל נמסר כי התוכנית האמנותית תנוע על הקו העדין שבין שבר לתקווה ותעסוק בשאלת התיעוד והיצירה מתוך הטראומה. הפסטיבל יפתח בסרט הדוקומנטרי "שברי גן עדן" של הבמאית רונית איפרגן. הבמאית ובעלה איציק החליטו לפני כ-15 שנה, מסיבות כלכליות, לעזוב את המרכז ולעבור עם ילדיהם לקיבוץ כפר עזה. מה שעבר על המשפחה תועד בסרט "חיים על הגבול", שהופק עבור yes ושודר ב-2013. מאז השידור, איפרגן המשיכה לצלם את המאבק להעלאת המודעות הציבורית לכך שיישובי עוטף עזה חשופים לפגיעה וסובלים משיגורי רקטות ומשיבוש החיים, ובמקביל המשיכה לתעד גם המאבק האישי התוך משפחתי - האם להישאר שם או לעזוב. היום, כשהיא ומשפחתה מפונים בקיבוץ שפיים, היא חוזרת לחומרים שצילמה, שחלקים נרחבים מהם מקבלים משמעות מצמררת אחרי ה-7 באוקטובר.

בפסטיבל יוקרנו הסרטים החדשים "הקרב על משטרת שדרות" של איל בלחסן, "רחל מאופקים" של זהר וגנר, "על כלבים ואנשים" של דני רוזנברג, "נפילה בפצע פתוח" של יוסף אבו מדיעם ואופיר טריינין ופרויקט המקור הדוקומנטרי של פסטיבל קולנוע דרום "חוץ. יום. שבת". הפסטיבל יינעל בטקס הזוכים ב"קולנוע דרום חדש", תחרות סרטי גמר של סטודנטים מבית הספר לאמנויות הקול והמסך.

לאורך הפסטיבל יכללו אירועים שיעסקו בביטויים השונים של האסון בקולנוע וטלוויזיה ובהשלכות והביטויים של הטראומה ביצירה למסך ובהם "מי מספר את השבעה באוקטובר? יוצרים דרומיים בקדמת הבמה" - פאנל מיוחד בהנחיית שני קיניסו ואירוע מיוחד למשפחות החטופים מהמועצה האזורית שער הנגב, "403 באוקטובר" שמו, שיעמוד על שאלת הזמן שעצר מלכת עבור המשפחות.

מנהל פסטיבל קולנוע דרום, תמיר הוד, מסר: "פסטיבל קולנוע דרום, שהיה אמור לחגוג 23 בנובמבר 2023, בוטל בפעם הראשונה בתולדותיו אחרי המכה של ה-7 באוקטובר. שנים של אזעקות, שרפות, בלונים ואפילו קורונה לא הכניעו אותנו ומעולם עד 2023 לא בוטלה מהדורת פסטיבל. אחרי ההלם הראשוני, התאוששנו; בחודש מרץ האחרון הפסטיבל יצא למסע נדודים בכל רחבי הארץ בעקבות קהילות המפונים, עם קצת מתוך התכנית המקורית והרבה תוכן שנבנה מחדש לתוך המציאות החדשה שאנחנו חיים בשנה החולפת. הדבר הכי חשוב שלקחנו איתנו מהפסטיבל הנודד ויורגש היטב במהדורה הקרובה בשדרות - המפגש האנושי עם הקהילות. למדנו שהפסטיבל יודע להעניק לקהלים השונים והמגוונים שלו את מה שהיו זקוקים לו, ועדיין - רגעים להיפגש, לצחוק, לבכות ולחשוב יחד על העתיד. אנחנו נרגשים לחזור הביתה למקום הטבעי ביותר של הפסטיבל והוא סינמטק שדרות - ומכאן, יחד עם כל האנשים הנפלאים שעובדים/ות איתנו, לספר את הסיפור שלנו על כל הצבעים שלו, בגוף ראשון, לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully