וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני האירוויזיון מפיקים לקחים: "במאלמו היו דברים שאסור לחזור עליהם"

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 10:01

בעקבות שלל השערוריות בתחרות האחרונה, המחאה נגד עדן גולן וישראל והדחת המתמודד ההולנדי, יו"ר הוועדה המפקחת אמר כי הכרחי לשמור על התחרות א-פוליטית, והכריז על הקמת "מרחבים מוגנים" לאמנים שהצילום בהם אסור

המצעד השנתי של וואלה וגלגלצ: עדן גולן היא פריצת השנה/במאי: ניתאי בארי, סאונד: אילן לוי, עיצוב גרפי: תומר פרלנדס, צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: נועה לוי, מנהלת הוידאו: ירדנה עבודי פוקס, עיצוב תאורה: יוסי אדיזס, הפקה: חגית ברק, שי ורקר, זהבה אברה

באקל וואלדן, יו"ר הוועדה המפקחת על אירוויזיון 2025, אמר בריאיון לכלי התקשורת השוויצרי בליק, כי הכרחי לשמור על הנייטרליות של התחרות וכי השנה יוגדר "מרחבים בטוחים" לאמנים, כדי למנוע עוד תקריות מהסוג שהפכו את האירוויזיון במאלמו לתחרות מתוחה ומרובת שערוריות.

וואלדן הבהיר כי המארגנים מאמינים בחופש הביטוי של האמנים, אבל הדגיש כי אם הוועדה הייתה מאפשרת כל סוג של הצהרה פוליטית על הבמה "התחרות תתרסק תוך שנים ספורות". לדבריו, "האמנים יכולים להגיב על כל דבר וגם להפגין מול האולם, אבל על הבמה דרושים כללים".

"אנחנו רוצים אירוויזיון שכל אחד מהמשתתפים משקיעים בו את הלב והנשמה. אנחנו לא יכולים לפתור את כל המלחמות והסכסוכים הרבים בעולם במהלך התחרות, אבל זו תהיה אמירה חזקה אם אנחנו נתייחס אחד לשני בהגינות, בשלווה ובכבוד", הוסיף.

וואלדן אמר כי מארגני התחרות כבר החלו לנקוט בצעדים כדי למנוע מתיחות מאחורי הקלעים. "התחרות במאלמו הייתה נהדרת, אבל יש כמה דברים שאסור לחזור עליהם", אמר, וציין לצד ניהול משברים טוב יותר, כי איגוד השידור ידאג ליצור מרחבים בטוחים, "שבהם הצילום אסור ואמנים יוכלו להירגע שם בשלווה".

עדן גולן נציגת ישראל על במת גמר האירויזיון 11 במאי 2024. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
עדן גולן נציגת ישראל על במת גמר האירויזיון 11 במאי 2024/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

בריאיון שנערך לאחרונה, אמר הזמר איזאק, נציג גרמניה לאירוויזיון האחרון, כי משוכנע שנציגת ישראל לאירוויזיון עדן גולן ספגה בריונות במהלך התחרות וכי האולם שבו התקיימה התחרות "היה ספוג שנאה", כלשונו.

בריאיון שהעניק נשאל איזאק אם עדן אכן ספגה בריונות בתחרות. "כן, אני חושב שכן", השיב. "אתה יודע כמה היא צעירה? תחשוב שיש בחורה שבסך הכול רוצה לשיר שיר ולהגשים חלום, ולא משנה כמה היא טובה ומוכשרת, האנשים מסביב רואים רק את המדינה שממנה היא מגיעה וצועקים לה בוז. אם היה קורה לי דבר כזה, זה בוודאות היה מצלק אותי. המוטו של תחרות האירוויזיון הוא 'כולנו מאוחדים סביב מוזיקה'. לא ראיתי שום אחדות בנקודה הזו. כמובן שאני יכול להבין את העניין, אבל בסופו של דבר אנחנו מדברים פה על מוזיקאית צעירה שמופיעה נהדר וכולם צורחים לה בוז. הייתה כל כך הרבה שנאה באולם הזה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

איזאק גודריאן, הידוע בשמו הפרטי איזאק, ייצג את גרמניה באירוויזיון 2024 עם השיר "Always on the Run". השיר סיים במקום ה-12, מה שהפך את איזאק לזמר הגרמני עם התוצאה הטובה ביותר באירוויזיון מזה שנים. השיר הישראלי, "הוריקן", הגיע למקום החמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully