וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים זועמים על נטפליקס שמסירה סרטים פלסטינים: "גזענים, לבטל מנוי"

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 13:24

ברשתות ובארגוני זכויות אדם פרו פלסטינים זועמים על נטפליקס לאחר שהסירה כ-19 סרטים שנוצרו ע"י פלסטינים או עוסקים בפלסטינים, ורבים קראו להתנתק משירות הסטרימינג בטענה כי הוא "גזעני". בנטפליקס אמרו כי ההסרה נובעת רק בגלל שתם הרישיון לשידור הסרטים האלה

מתוך הסרט "התערבות אלוהית" של הבמאי הפלסטיני אליה סולימאן. נטפליקס, צילום מסך
מתוך הסרט "התערבות אלוהית" של הבמאי הפלסטיני אליה סולימאן/צילום מסך, נטפליקס

זעם ברשתות מצד פרו פלסטינים נגד נטפליקס, לאחר שענקית הסטרימינג הודיעה כי תסיר לפחות 19 סרטים שנוצרו על ידי פלסטינים או עוסקים בפלסטינים והופיעו תחת קטגוריית "סיפורים פלסטינים" שעלתה לפני שלוש שנים. בין הסרטים שיוסרו מנטפליקס: "התערבות אלוהית" של הבמאי הפלסטיני אליה סולימאן משנת 2002, "מלח הימה" של הבמאי הפלסטיני אנמר יחסיר ו"3000 לילות" של הבמאית הפלסטינית מאי מסרי.

לאחר ההחלטה, אנשים וארגונים פרו פלסטינים הביעו מחאה על כך וברשתות החברתיות הודיעו רבים על כוונתם להתנתק מענקית הסטרימינג. כך, למשל, כתבו ב-X (לשעבר טוויטר): "נטפליקס גזעני", "תבטלו את נטפליקס. תגרמו להם להבין שלא תהיו שותפים למחיקת הפלסטינים או ההיסטוריה שלהם" ו "מי לעזאזל משתמש בימינו בנטפליקס ובאשפה שלה?". ארגון זכויות האדם " Freedom Forward" בסן פרנסיסקו קרא לנטפליקס להסביר למה פרסמה כי לפחות 19 הסרטים בקטגוריה יוסרו בקרוב ודרשה להחזיר את הקטגוריה לשירות שלה באופן מיידי.

נטפליקס טענה כי הסירה את הסרטים הפלסטינים רק בגלל שהזכויות עליהן פגו. "השקנו את אוסף הסרטים האלה ב-2021 למשך שלוש שנים. תוקף הרישיונות האלה פג. כמו תמיד, אנחנו ממשיכים להשקיע במגוון רחב של סרטים איכותיים ותכניות טלוויזיה שעונים על הצורך של המנויים שלנו וחוגגים קולות מרחבי העולם", נמסר הנטפליקס לאתר דדליין. יצויין כי הסרת תכנים בתום תקופת הרישוי היא נוהג מקובל, ובנטפליקס עדיין קיימים מספר סרטים אחרים של יוצרים פלסטינים.

ההסבר לא הניח את דעתו של ארגון " Freedom Forward", שמנכ"לו אמר לאתר דדליין שהוא עדיין מצפה משירות הסטרימינג להשיב את הסרטים והוסיף: "בתקופה של כאב וסבל משמעותיים לפלסטינים, נטפליקס צריכה לעשות כל שביכולתה כדי לשמור על גישה ציבורית לסרטים פלסטינים", אמר. "נראה שנטפליקס לא השקיעה את המאמץ הדרוש לחידוש הרישיונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully