וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיכון השיר שלנו: השירים הישראלים שצריכים להופיע ב-"glee"

ערב עליית העונה השנייה של "glee" בישראל, הצלחנו להכניס את ליאור נרקיס, שלמה ארצי ואפרת גוש לפלייליסט של הסדרה השמחה בטלוויזיה. מותר לחלום, לא?

מרסדס – "עוד יהיה לי" / מרגול

מרגול, אמבר ריילי. אביב חופי, imdb
מישהו אמר פאואר קאפל? מרגולסדס/imdb, אביב חופי

עם כל הכבוד לרייצ'ל ברי, ויש הרבה מאוד ממנו, מי שגדולה מהחיים ולא מתנצלת על כך זו מרסדס. מרסדס היא אישה אמיתית וגדולה, עם קול ענקי ותיבת תהודה שגורמת לפסנתרי סטיינווי להרגיש נבוכים לידה. יש לה אטיטיוד ונוכחות, ואי אפשר לעצור את הכריזמה המתפרצת שלה. רק טבעי שבחורה כזו תתחבר למקבילה הישראלית שלה, מרגול. גם מרגול, כפרה עליה, היא אישה-אישה שמחוברת למי שהיא, לדעות הלא מתפשרות שלה ולקול האדיר שנתן לה אלוהים. מתוך כל אלו, הצעד ההגיוני הבא הוא ביצוע מחווה של מרסדס ללהיט המרגולי "עוד יהיה לי" (המוכר בשמו "יום אחד אולי אפרוש כנפיים"), שמקדש כל מה שאישה צריכה – כנפיים פרושות ואהבה לא הורסת. אנחנו כבר רואים את מרסדס מרימה את היכל נוקיה עם הפזמון "Why not, tell me why not? Sing along with me, kapara".

ארטי – "מלך העולם" / שלמה ארצי

קווין מקהייל, שלמה ארצי. imdb
מגבת מיוזעת ובקבוק מי עדן וארטי מרים את קיסריה/imdb

כיסא הגלגלים מונע מאיתנו לתת לארטי לשיר משהו מהרפרטואר הפופי הרגיל של חברי הקאסט, כזה שמצריך ריקוד תואם כי לא ממש השתכנענו מריקוד כיסאות הגלגלים מהעונה הקודמת. עם זאת, ארטי הוא זמר אצטדיונים בנשמתו, ולכן בחרנו עבורו קלאסיקת שלמה ארצי משובחת שהיא קאבר בעצמה - "מלך העולם", במקור "When You Are A King" של White Plans. הוא אמנם יזדהה פחות עם מילים כמו "קום תהיה כל מה שבא לך", אבל הפרסומת של סלקום עם הבחור החירש והעובדה שמדובר בשיר ערבי ההתרמה של ארצי מוכיחים שהשיר הזה נועד עבורו. בקיסריה, אגב, יש מעבר לכיסאות גלגלים.

סו סילבסטר – "שרה" / אלונה דניאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם בלונד קצר, יראו כאילו הופרדו בלידתן. ג'יין לינץ' ואלונה דניאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם יש מישהי שיודעת לשחק אותה זו סו סילבסטר, האישה שבקרב פנים אל פנים עם צ'אק נוריס תוציא אותו מייבב כמו ילדה קטנה הישר לזרועותיו של אלון גל לשיקום האגו. לסו יש עידון של נגמ"ש, ונועם הליכות של פיתון מורעב, ובדיוק בגלל כל התכונות הנפלאות האלו אנחנו משוגעים עליה. אם משאלות היו מתגשמות, היינו חוזים בסו סילבסטר נותנת ביצוע בלתי נשכח לשיר הכסאח של אלונה דניאל "שרה". עם הבלונד הקצר התואם והזעם הרושף בעיניים, אין כמו סו סילבסטר לנבוח – "היא מחייכת לעומד מולה / וכשהוא מנסה לומר לה עוד מילה / היא אומרת: שתוק, אני כאן הבוס / את מקומי אף אחד לא יתפוס". זה לא יהיה "Vogue", אבל זה בהחלט יהיה מגה מגניב.

קורט – "תפתח חלון" / ריטה

אילוסטרציה ריטה, קריס קולפר, Chris Colfer. אביב חופי, imdb
לא ברור מי יותר דיווה. ריטה והמעריצה מספר 1/imdb, אביב חופי

אחרי "סינגל ליידיז" בו ביצע מחווה לדיווה הגדולה של ארצות הברית, ביונסה, החלטנו לתת לקורט לעשות את אותו הדבר רק לגרסת הדיווה שלנו, ריטה. קורט, מבלי להישמע כמו אף בוגר "כוכב נולד", יצליח להתמודד עם הטונים הגבוהים ולעשות ל"תפתח חלון" את מה שעברי לידר עשה ל"בוא": להפוך שיר שנכתב במקור מאישה לגבר, לכזה שמזוהה יותר כשיר שנשלח מגבר לגבר. הוא יצא מהארון, אז לפתוח חלון זה קטן עליו.

פין – "התחלה חדשה" / יהודה פוליקר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עתידות: בעוד ארבעים שנה ייצא מהארון. פוליקר ופין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם כל האהבה שלנו לילד הטוב במדי הפוטבול, מנעד קולי אמיתי לא קיים בפין בין השרירים והחיוך המבויש והסמוק. עם זאת, פין ידוע בחיבתו היתרה לשירי רוק קלאסיים ולכן רוק קלאסי זה בדיוק מה שנתנו לו להתמודד איתו פה בארץ הקודש. לכן, בחרנו עבורו שיר שגם יוציא מפין את המיטב של יכולותיו הווקאליות וגם את הקהל מכליו. כמו שנאמר – זהו היום, זה הזמן וכו' וכו'.

קווין - "אה אה אה אהבה" / אפרת גוש

אילוסטרציה אפרת גוש, דיאנה אגרון. IMDB, אביב חופי
2 גירלס 1 האבקות בבוץ. אפרת גוש וזו שבאמת מניעה לנו את הראש מצד לצד/אביב חופי, IMDB

אנחנו מהמרים שקווין פבריי, המעודדת הכי מעודדת שפגשנו, היתה מסתדרת מעולה עם אפרת גוש והיה להן המון על מה לדבר. קווין מחליקה בגמישות על הציר שבין פוריטניות להריון לא רצוי כאילו היה שורה של זרועות מעודדים חסונות, ובדרך מצליחה להישאר מלאכית לגמרי – וככה בדיוק אנחנו אוהבים את הנערה מהבית של השכן. קווין פבריי נותנת לכולם אהבה? אנחנו עומדים בתור ואם צריך גם נישן בלילה בשק שינה ליד הדלת שלה.

וויל שוסטר – "כולם רוקדים עכשיו" / היי פייב

אמיר פיי גוטמן ומת'יו מוריסון. אביב חופי, imdb
משתמשים באותו ג'ל לשיער. פיי גוטמן ומת'יו מוריסון/imdb, אביב חופי

באמת שניסינו למצוא למורה בעל גומת הסנטר חיקוי ציוני לכוכבי הפופ שיוכל להזדהות איתם, אבל פופ בישראל זו בעיה מוכרת, הרבה לפני "glee". לכן, לא נותר אלא לחזור להיסטריית הנערות של אמיר פיי גוטמן ושות'. "כולם רוקדים עכשיו", השיר שביסס את מעמדה של הלהקה אחרי היסטריית תחילת הדרך שלהם ("יום מעונן" וכו'), הוא שיר כיפי שיוציא ממר שוסטר את האמיר פיי גוטמן שהוא תמיד חלם להיות. יהיה שמח, זה מה שבטוח.

רייצ'ל - "לאורך הים" / עפרה חזה

ליה מישל, עופרה חזה. imdb
גאווה ישראלית וגם דמיון די מפתיע. חזה ורייצ'ל ברי/imdb

רייצ'ל ברי היא דרמה קווין סוג א', כזו שכשרק צריך ללחוץ בנגיעה על כפתור המעלית, היא כבר תעקור אותו עם השיניים, אם היא לא תפרוץ את הדלת מחשש היסטרי למחסור בחמצן. עדיין, אין כמו הכוכבת היפה-מכוערת של "glee" ומי שמסתמנת כברברה סטרייסנד של שנות ה-2000. החיבה הדרמטית של רייצ'ל (ומפיקי הסדרה כמובן) לבלדות קורעות לב הזכירה לנו באופן מיידי אייקון בעלת קול פעמונים ועיני איילה אחרת – עפרה חזה, הפרח שנקטף בדמי ימיו לפני כעשור. אין איחוד יהודי מחמם לב יותר מהשילוב בין ליאה מישל צרפתי (כן, כן, זהו שמה המקורי) ועפרה המנוחה ב"לאורך הים", ההמנון האולטימטיבי של חזה. "תגיד לי איך לעצור את הדמעות", אתם שואלים? התשובה היא שאין איך, אפשר רק להיכנע ולשלוף את הסטיק לייטס.

כל החבורה בהנהגתו של פאק – "ערב טוב" / ליאור נרקיס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערס פואטיקה במיטבה, נרקיס ומרק סלינג, המגלם את פאק/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא באמת חשבתם שאפשר יהיה לעשות "glee" ישראלי בלי מוזיקה ים תיכונית, נכון? אמנם, זהו שינוי קל (בלשון המעטה) מהבחירות המוזיקליות המקובלות של חברי הלהקה, אבל ברומא תתנהג כמו גלדיאטור. ככלל, חברי "glee" מצטיינים בכך שהם יודעים לתפוס טרנדים בזמן ולשיר עליהם. כך הם עשו עם הפרק שהוקדש לליידי גאגא וגם עם הביצועים לפראמור, טרביס מקוי ("Billionare", מהעונה החדשה) ועוד. פאק, הערס שבחבורה, נבחר להוביל את הביצוע הזה ולו בשל העובדה שבין שלל גברברי הסדרה, הוא הליידיז-מן האמיתי שיכול לשאת בגאווה פנינים כמו "לך יש יופי, לי יש פרח".

העונה השנייה של "glee", החל מיום חמישי הקרוב, 21:15, ערוץ yes Stars Drama

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully