וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביי ביי מיס אמריקן פיי

20.9.2004 / 10:54

ג'ק פאבר מגיש למדונה חשבונית, סליחה - קבלה, על ביקורה הפרטי, המתוקשר והתמוה בארץ הקודש במהלך החג

ביקורה הקצר של אלילת הפופ, כוכבת העל של תקשורת ההמונים והמיתוס החי של עולם הבידור, מעורר מספר תהיות על מניעיה, תכליתה ותגובת הציבור להתרחשות התמוהה והערטילאית הזאת. כהזיית שלהי קיץ סהרורית נחתה מדונה עם מטוסה הפרטי ופמלייתה האישית באותה טריטוריה שתכונה לנצח ארץ הקודש, בכל הקשור לביקורי מפורסמים. וכאשר מדינת ישראל הופכת באופן מיידי לארץ הקודש עם נגיעת כף רגלו של סלבריטאי בינלאומי (בין אם כוכב אופרות סבון או מפלצת מדיה רב ראשית דוגמת המורדים), כך גם אותה יישות נשגבת - הסלבריטאי המיליונר - זוכה באותה שנייה למעמד של עולה לרגל, ובמקרים קיצוניים, לסוג של קדוש לא מעונה.

ואכן, הקדושה הלא מעונה שבביקורה אנו עוסקים עשתה כל מה שנדרש בכדי לזכות למעמד הנכסף הזה - נכסף במשמעות של ניתן לקנייה באמצעות כסף, והרבה ממנו. היא התחילה כצעירה איטלקייה מרקע לא מבטיח ונטול אמצעים, פילסה את דרכה בהתמדה, בחושניות ובעזרת שומה סקסית ונוסחת פופ שלעולם לא נכשלת, והגיחה אל צמרת עולם הבידור של אמצע ושאריות האייטיז כדמות מרדנית ("אבא, אל תטיף"), חומרנית ("נערה חומרנית") וחובבת מיניות ("לה איסלה בוניטה"). אותה דמות לכדה במהירות את דמיונה של תעשיית הבידור הכלל עולמית, ויחד עם המיליונים הרבים התגלגלו גם דמויותיה השונות של מדונה - מצעירה המאבדת את בתוליה מוקדם מדי לכוהנת סקס גדולה ודקדנטית ("ווג"). יאמר לזכותה של האחרונה, שמהלכי התמרת הצורה שלה היו תמיד מושלמים, מושקעים עד לפרטים הקטנים ביותר ומגובים במסעות פירסום, מכונת ייח"צון נוטפת תכשירי סיכה ומוצרי מדיה נלווים להגברת ההנאה - הופעות עתירות פירוטכניקה וכוריאגרפיה מאומנת כמו יחידה של שייטת 13, קליפים שוצפי צבע ושטופי מזומנים ורכילות אינסופית בכל ערוצי הבידור המלווים את המציאות העכשווית.

זהב, בשר וחלב

תעשיית מדונה המשיכה להתרחב, כאשר היא עושה כל שבכוחה להפוך לכוכבת על רב תחומית - פולשת למחוזות הקולנוע, הספרות ולאחרונה גם הדת. המיליארדרית שיש לה הכל, הנערצת על ידי מאות מיליוני מוחות שטופי מדיה ואכולי תשוקה כלפי האלילה שעלתה מן האשפתות, המנפיקה אלבומים על פס ייצור שהמשתנה העיקרי בהם הוא סגנון לבושה, שיערה ומצבה הדנטלי (זוכרים את סיפור שן הזהב?), בחרה לנסות ולהעצים את מיתוס קיומה באמצעות לימודי קבלה וההתקרבות המתבקשת מכך ליהדות. נסתרים הם מניעיה לתהליך ההתייהדות המזויף למחצה הזה (נראה אותה עומדת בתור ברבנות ומארחת משלחות רבנים באינספור אחוזותיה וטירותיה שיבדקו את ההפרדה בין כיור הבשר והחלב), אך ברורה כמיהתה אל אותה תורת נסתר מפורסמת (כמעט כמו המדונה עצמה) - הקבלה. אותה קבלה שעל פי המסורת ניתנת ללמידה רק על ידי גברים יהודים שעברו הכשרה מתאימה, הופכת בידיה גם לכלי מרידה (להזכירכם היא אישה ואת עניין היהדות הזכרנו לפני משפט) וגם לעוצמה חברתית שניתן לקנות בקלות בעבור הסכום המתאים - שימו לב היא לא רק עשירה ומצליחה, היא גם חוקרת את מסתרי הבריאה ושולטת ברזי הקיום.

באמצעות לימודי הקבלה, האופנתיים כל כך במחוזותיה, משנה מדונה שוב את צורתה והופכת לכהנת דת עתיקה ובעלת כוחות נשגבים, היא קונה לעצמה את עוצמת האיזוטריה האופנתית (הקבלה) והדת הממסדית (יהדות למראית עין), הופכת שוב לאנדרדוגית המובילה במירוץ. וכתוצאה ממהלך שינוי הצורה הנוכחי הזה (שאליו מתלווה שמה החדש - אסתר), רוכשת לעצמה בבטחה ובאיטיות המדונה מקום בין הגורואים הגדולים של תחילת המאה העשרים ואחת. נכון, בשלב זה היא רק חסידה נלהבת, מיליארדרית תמהונית המשוטטת עם פמליית המפורסמים שלה בין מומחי קבלה בינלאומיים ומבקרת בארץ הקודש לכנס פרטי וסודי העוסק בתחביבה החדש (מי שבאמת האמין שהיא הולכת להופיע בארץ, אז זהו, היא לא, והיא אף פעם לא התכוונה), אך עצם סערת הרוחות התקשורתית שליוותה את הגיחה הקצרצרה הזאת של כוכבת חוג הסילון והחסילון, מלמדת אותנו שמדונה נתפסת כגורו לא רק במחלקות האפנה, הבידור, הפופ, יחסי הציבור והכוח הנשי אלא גם בתחום הדת. להזכירכם, לא סתם קוראים לה מדונה, ואם היא תיכשל במאמציה הקבליים - ואין סיבה אמיתית שדבר כזה יקרה - הדונה המשוגעת תמיד תוכל לאחות את קרום בתוליה האבוד (עושים דברים נפלאים עם לייזר בימינו) וללדת פעוט שיקרא חזוס, או אם תתעקשו, ישוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully