וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' קלוני מתקרב לאוסקר?

עינב שיף

3.12.2009 / 21:53

"Up In The Air" בכיכובו של קלוני זכה בארבעה פרסים מטעם הגוף המתחיל באופן מסורתי את עונת האוסקרים, ביניהם פרס השחקן הטוב ביותר

"Up In The Air" בבימויו של ג'ייסון רייטמן הוכרז כסרט הטוב ביותר של השנה על ידי ה-National Bord of Review, מהגופים החשובים בעולם הקולנוע האמריקאי. לצד הפרס המרכזי, זכה ג'ורג' קלוני בפרס השחקן הטוב ביותר ואנה קנדריק זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר. הבמאי ג'ייסון רייטמן זכה יחד עם שלדון טורנר בפרס התסריט המעובד הטוב ביותר.

קלוני זכה בפרס על משחק במשותף עם מורגן פרימן, על תפקידו כנלסון מנדלה בסרט "Invictus" שביים קלינט איסטווד, שהפתיע וזכה בפרס הבימוי. קארי מאליגן זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט הבריטי "An Education" ואילו וודי הרלסון הפתיע כשזכה בתפקיד שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט "The Messanger" של הישראלי לשעבר אורן מוברמן, שזכה בציון לשבח על עבודת הביכורים שלו, לצד דאנקן ג'ונס על "ירח" ומארק ווב על "500 ימים עם סאמר".

סרטו של מוברמן נכלל גם בין 11 הסרטים הטובים של השנה על פי הועדה, לצד "ממזרים חסרי כבוד", "למעלה", "יהודי טוב", "500 ימים עם סאמר", "סטארטרק", " An Education" , "ארץ יצורי הפרא", "The Hurt Locker", "Invictus" וכמובן "Up In The Air".

בקטגוריית הסרט הזר זכה כצפוי הסרט "A Prophet" של ז'אק אודיאר. "עג'מי", המועמד הישראל לאוסקר בקטגורית הסרט הזר, לא אוזכר בין 6 הסרטים הזרים הטובים של השנה. הסרטים הנבחרים הם "The White Ribbon" של מיכאל האנקה, "The Maid", המועמד האוסטרי לאוסקר 2009 "Revanche" ו"שלושה קופים". בשנה שעברה נכלל "ואלס עם באשיר" ברשימה, אולם הזוכה היה "לחנך את ג'ני" שהתמודד על האוסקר עם "בופור".

פרסי ה- National Board of Review, עמותה קולנועית נחשבת אשר חגגה 100 שנים לקיומה, נחשבים לסמן מעניין במיוחד לעונת האוסקרים הקרובה. בשנתיים האחרונות הצליח זוכה הפרס הגדול לזכות גם בפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר ("נער החידות ממומביי" ו"ארץ קשוחה"). מי שאמור לדאוג מכך הוא הסרט "Precious", שלא רק שלא זכה, הוא אף לא נכלל בין 11 הסרטים הטובים של השנה אבל השחקנית גאבורי סידיבה זכתה בכל זאת בפרס פריצת הדרך לשחקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully