וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "נרניה" עקף את אנג'לינה ג'ולי וג'וני דפ

12.12.2010 / 16:30

הפרק השלישי בסדרת סרטי הפנטזיה נכנס היישר למקום הראשון אבל עם ביצועים חלשים כמו של סגנו, "התייר", בכיכובם של הצמד הזוהר. מאידך, "ברבור שחור" מפציץ מאחור

הוליווד התכוננה ללבוש חג בסוף השבוע האחרון: קישוטי חג המולד כבר נתלו ברחובות, והתעשייה מירקה את עצמה לקראת הכרזת הזוכים בטקס הפרסים של איגוד המבקרים בלוס אנג'לס (בשני בבוקר שעון ישראל) והמועמדים לפרס גלובוס הזהב של תא העיתונאים הזרים בעיר (בשלישי בצהריים שעון ישראל). אם כל זה לא מספיק, המסך הגדול התחדש בשתי הפקות ענק, "סיפורי נרניה: המסע בדורך השחר" ו"התייר". הכל נראה מוכן לכריסמס שמח, אבל אז נחשפו נתוני הקופות והתגלה שהרבה בכירים באולפנים ישאלו את עצמם בימים הקרובים –"איפה טעינו?".

הראשונים לעשות זאת יהיו ראשי FOX, שאספו את השאריות של דיסני ולקחו על עצמם לעמוד מאחורי הפרק השלישי של "סיפורי נרניה". התקווה של FOX היתה שהביצועים של הפנטזיה לכל המשפחה יהיו קרובים יותר ל-750 מיליון דולר של הפרק הראשון מאשר ל-420 מיליון דולר של הפרק השני, ומה הם לא עשו בשביל כך: המירו את הסרט לפורמט הקרנה תלת-ממדי, הרימו הקרנת בכורה עולמית בנוכחותה של המלכה אליזבת השנייה, ושכרו את שירותיהם של מומחים לקהל הנוצרי כדי למקסם את הפוטנציאל התיאולוגי של הסרט.

אבל כל זה לא עזר, ו"המסע בדורך השחר" התגלה כמפלה גדולה יותר מקודמו – הוא גרף 24.5 מיליון דולר בלבד, וזה הספיק לו לכבוש את הצמרת בגלל התחרות החלשה, אבל לא יהיה די בכך כדי להבטיח פרק רביעי בסדרה. כעת התקווה של מפיקי "המסע בדורך השחר" היא שהכנסות הסרט מעבר לים יאזנו את תוצאותיו העגומות בארצות הברית.

אכזבה גדולה עוד יותר היא "התייר", עיבוד אמריקאי לשובר הקופות הצרפתי "אנתוני זימר". הסרט אמנם תפס את הסגנות, אבל הוא עשה זאת עם הכנסות של 17 מיליון דולר בלבד, והציפיות ממנו היו גדולות בהרבה: אחרי הכל, כשאתה לוקח את ג'וני דפ ואת אנג'לינה ג'ולי, שניים מהכוכבים הגדולים בימינו אם לא הגדולים שבהם, מחבר אותם לבמאי של "חיים של אחרים" זוכה האוסקר ולתסריטאים של "החשוד המיידי" ושל "פארק גוספורד" ומצלם איתם מותחן אלגנטי בוונציה, אחת הערים הרומנטיות בעולם, אתה יכול לשער שתקבל מתנה גדולה מסנטה.

אך הספתח של "התייר" הזכיר את הפתיחה החלשה שרשם לפני כמה שבועות "שלושת הימים הבאים", גם הוא גלגול הוליוודי של סרט צרפתי שפנה לקהל היעד הבוגר. הסיבה לכישלון של "התייר" היא שקהל זה פשוט הולך ופחות לקולנוע, גם כשיש בו מוצרים אטרקטיביים, וכן שהמתקפה הביקורתית יוצאת הדופן נגדו הפחיתה עוד יותר את המוטיבציה של הציבור האמריקאי לראותו. בדומה למפיקי "סיפורי נרניה", גם מנהלי החשבונות של "התייר" בונים על כך שהממד האירופאי שלו ייסיע לו לתקן את מאזנו ביבשת הקלאסית. לישראל הוא יגיע בשישה בינואר.

נטלי פורטמן מתקרבת לאוסקר

הכישלון של שני סרטי האולפנים המובהקים מדגיש עוד יותר את ההצלחה הגדולה של השבוע – "ברבור שחור", סרטו של דארן ארונופוסקי שהיומרות שלו אמנותיות יותר מאשר מסחריות. אף שהוא מוקרן ב-90 אולמות בלבד, כשלושה אחוזים מן הכמות של "נרניה" ושל "התייר", זה לא מנע ממנו להיכנס למקום השביעי עם הכנסות של 3.3 מיליון דולרים, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-5.6 מיליון דולרים והגדיל את סיכוייה של כוכבתו, נטלי פורטמן, לזכות באוסקר הראשון שלה.

השבוע התכבד המסך הגדול בדרמת אוסקרים טרייה נוספת, דרמת האיגרוף "הלוחם", שרצה לפרס הסרט הטוב ומריצה לזהב את כוכביה מארק וולברג, כריסטיאן בייל, מליסה ליאו ואיימי אדמס בקטגוריות המשחק. הסרט הוקרן בארבע אולמות בלבד, אך הביקורות המעולות סייעו לו לגרוף בהם כ-320 אלף דולר. כרגע הוא נמצא מחוץ לטבלה, אך לאחר שיתפרסמו המועמדויות לגלובוס הזהב והוא ירחיב את הפצתו, אפשר להניח שהוא יתמקם בנוחות בעשירייה.

ובחזרה לטבלה: את המקום השלישי השבוע מאייש סרט האנימציה "פלונטר", עם הכנסות של 15 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 116 מיליון דולר. גם "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 1" ממשיך להלהיב את קהל המשפחה, והוא ניצב במקום הרביעי עם הכנסות של 8.4 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 257.4 מיליון דולר.

את המקום החמישי תופס "לא ניתנת לעצירה", שגרף בסוף השבוע האחרון 3.8 מיליון דולרים ובכך העלה את מאזנו המצטבר ל-74.3 מיליון דולר. במקום השביעי, אחרי "ברבור שחור", מדשדש המיוזיקל "בורלסק", עם הכנסות של 3.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 32.5 מיליון דולר.
גם "אהבה וסמים אחרים" לא מצליח להתרומם, והוא דועך במקום השמיני עם הכנסות של שלושה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 27.6 מיליון דולר.

את הטבלה סוגרים "אל תלחצי, אני בדרך", שעומד במקום התשיעי עם הכנסות של 2.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 94.8 מיליון דולר ו"מגה-מוח", שנועל את העשירייה עם הכנסות של 2.5 מיליון דולר ומאזן מצטבר של 140.2 מיליןן דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully