וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בילבורד: תעשיות מייקל ג'קסון הרוויחו מיליארד דולר מאז מותו

עינב שיף

22.6.2010 / 7:30

המגזין המוביל של תעשיית המוזיקה בארה"ב חושף כי למעלה מ-9 מיליון אלבומים של מלך הפופ נמכרו בשנה מאז הלך לעולמו וכי הסרט "This is It" הוא סרט ההופעה המכניס בהיסטוריה

אימג'בנק GettyImages

(צפו ביועצו הרוחני של מייקל ג'קסון, הרב שמולי בוטח, מספר על חברותו עם מלך הפופ. צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בימים הקרובים יציין העולם שנה למותו של מייקל ג'קסון, שהלך לעולמו ב-25 ביוני 2009. זו היתה שנה קשה למשפחתו של ג'קסון וגם למעריציו האדוקים, אולם כפי שניתן היה להעריך - היה מי שהרוויח ממותו של מלך הפופ.

בבדיקה רחבה שקיים מגזין בילבורד נמצא שתעשיות ג'קסון השונות, לרבות מכירת אלבומים, שירים, הסרט אודותיו וכן זכויות הוצאה לאור שהיו ברשותו, הכניסו בשנה האחרונה לא פחות ממיליארד דולר.

מבדיקת המגזין עולה כי סך כל הכנסותיו של ג'קסון מאלבומי סולו, אלבומים של הג'קסונים, מכירת שירים ברשת ומכירת רינגטונים הגיעה ל-429 מיליון דולר. בסך הכל, נמכרו כ-9 מיליון אלבומי סולו של מלך הפופ ורינגטונים משיריו הכניסו לו כ-1.5 מיליון דולר.

בתחום הקולנוע והטלוויזיה, תעשיות ג'קסון הניבו הכנסות בגובה 392 מיליון דולר, רובן מתבססות על הזכויות להקרנת "This is It", סרט הקולנוע המתעד את החזרות לסיבוב ההופעות שתוכנן לו ושנקטע באיבו עקב מותו. הסרט הכניס 72 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, מה שהפך אותו לסרט ההופעות המכניס בכל הזמנים.

מסביב לעולם הכניס הסרט 188 מיליון דולר וגם מכירתו בדי.וי.די ומכירת זכויותיו לשידור בטלוויזיה הכניסו לתעשיות ג'קסון סכום נכבד, לאחר שחברת AEG, שצילמה את החומרים וחברת סוני, שרכשה את הזכויות להפיכת החומרים לסרט, קיבלו את הנתח המגיע להן.

כמו כן, זכויות ההוצאה לאור שבבעלות החברה שהקים ג'קסון הכניסו השנה 130 מיליון דולר, וגם מסיבוב ההופעות שלא יצא לפועל הצליחו חברת AEG וג'קסון להרוויח, לאחר שמעריצים רבים בחרו לשמור את הכרטיסים שברשותם כמזכרת וכן מרצ'נדייז הקשורים במופע. בילבורד מעריך את הסכום שהצטבר בתעשיות ג'קסון מתחום זה בכ-35 מיליון דולר.

לבסוף, חברת סוני העבירה, על פי בילבורד, 31 מיליון דולר לעזבונו של ג'קסון כבר השנה, כחלק מעסקת הענק במסגרתה תוציא החברה 10 אלבומים של ג'קסון (אוספים, הוצאות מחדש וכו') עד 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully