וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת שלוש ערים נגד החומה

7.11.2005 / 10:16

התערוכה המחאתית כנגד חומת ההפרדה תיפתח ותוצג בו זמנית בשלוש ערים - רמאללה, ניו-יורק ותל-אביב

"אנחנו, אמנים ישראלים, פלסטינים ואמריקאים, מבקשים להתריע, כי פירוקה של החומה הוא צורך דחוף ביותר. זוהי חומה שמאיימת על כל עתיד של שלום בישראל ובפלסטין". המשפט המיליטנטי הזה לקוח מהמניפסט שכתבו עשרות אמנים ופעילים שמשתתפים בתערוכת "שלוש ערים נגד החומה"; תערוכה שתיפתח ותוצג בשלוש ערים בו זמנית במהלך נובמבר 2005 - רמאללה, ניו-יורק ותל אביב.

בתערוכה המחאתית כנגד חומת ההפרדה שישראל בונה בשטחים הכבושים, משתתפים 63 אמנים בני הלאומים המתאימים, שהגיעו מתחומי אמנות שונים - איור, קומיקס, ציור, פיסול, גרפיקה, וידאו, טקסטים ומיצגים. כל אחד מהם תרם שלוש יצירות כשכל יצירה תוצג בעיר אחרת. הם מקווים ש"שיתוף הפעולה יפנה את הזרקור להשלכות ההרסניות שיוצרת החומה כלפי אלפי פלסטינאים", כלומר כלפי ניתוק היישובים זה מזה, מאדמות, ממקורות מים, בתי ספר, בתי חולים ומקומות עבודה. עוד נכתב במניפסט: "לאמנות יש סיכוי להביא תרבויות שונות להרמוניה וליצור אפשרויות חדשות לפרט, בכדי לחיות ולעבוד יחד למען צדק, שוויון ושלום".

המיצג "!Fire" של אדוה דרורי יוצג בערב הפתיחה. במשך שעתיים, עשרות חיילי צעצוע ממונעים יזחלו על רצפה שמכוסה בנוצות אווז.

הוועדות האוצרות והמארגנות הורכבו בכל אחת מהערים מאמנים ופעילים מקומיים. קבוצת האמנים הישראלים מקושרת גם לקואליציה הישראלית נגד החומה, לתעאיוש ולאנרכיסטים נגד החומה, שרבים מחבריהן השתתפו בהפגנות משותפות לפלסטינים, ישראלים ופעילי שלום מרחבי העולם. גם איוריו של "הסנדק ומקור ההשראה לקומיקס האלטרנטיבי הישראלי" – האמן דודו גבע, שהלך לעולמו השנה, יוצגו בתערוכה.

"שלוש ערים נגד החומה", 20:30, 9 בנובמבר ברמאללה וניו-יורק (יום נפילת חומת ברלין), 10 בנובמבר בבית האמנים בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully