וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגוד אינטרסים בפרס ראש הממשלה לסופרים?

עינב שיף

22.12.2008 / 14:16

כיצד ייתכן שיושב ראש ועדת השופטים בפרס ראש הממשלה מעניק אותו לאדם עמו כתב ספר? פרטים אצל דרור בורשטיין ומשרד התרבות

אמש הוכרזו הזוכים בפרס ראש הממשלה ושר התרבות לסופרים ומשוררים לשנת תשס"ט. ברשימה נכללים 14 היוצרים אשר זכו בפרס ששוויו הוא 65,000 שקלים לכל אחד. אלא שברשימה זו מתעורר חשד אמיתי לניגוד אינטרסים, המטיל צל על נכונות הבחירה, שכן בין הזוכים נמצא הסופר אסף שור, שהוציא ספר משותף עם יושב ראש ועדת השופטים, דרור בורשטיין.

הספר, "הפקיד" ניתן להורדה בחינם ברשת בבלוג של בורשטיין באתר "רשימות". "יש כאן טעם אמיתי לפגם", אומר גורם בתעשייה. "מילא, שפרס ראש הממשלה, שהוא אולי הפרס החשוב ביותר בתחום הספרות בישראל, ניתן לסופר שאין לו מכלול יצירה כמו שנהוג. אבל לתת את הפרס לאדם שכתבת איתו ספר? זה לא שהם ישבו לקפה".

בנוסף לקשרים בין השניים, שור פרסם בעיתון "העיר" ביקורת מהללת על ספרו השני של בורשטיין, "הרוצחים" . " כמו מתנה שיש הנאה בכך שמתמהמהים לפתוח אותה", כתב שור על הספר. בנימוקי הועדה לזכייתו של שור כתבו חבר השופטים כי " ספריו של שור הם מלאכת מחשבת של פרוזה".

תגובות

מדרור בורשטיין נמסר: "שופטים בפרס ראש הממשלה הם תמיד אנשי ספרות. ככאלה, הם מכירים תמיד חלק מעשרות המועמדים באופנים שונים. שיתפתי פעולה עם אסף שור בכתיבת סיפור אינטרנטי. הדבר פורסם ברבים. שיתוף הפעולה התרחש בגלל אמונתי בכשרונו הספרותי הנדיר של אסף שור. מתוך אותה אמונה ומתוך הערכה ספרותית נקייה, שאשמח לנמקה באריכות, תמכתי במתן הפרס לאסף שור. אגב, לא הייתי היחיד מבין חברי הוועדה שתמך במועמדותו"


ממשרד המדע, התרבות והספורט נמסר בתגובה: "שופטי הפרס נבחרים ע"י ועד הנאמנים של קרן פרס רה"מ ע"ש לוי אשכול ז"ל בכובד ראש, לאחר שנסגרת רשימת המועמדים לקבלת הפרס, כדי למנוע אי נעימויות ובחירה שלא משיקולים ענייניים. מסיבה זו שמות חברי ועדת השיפוט נשארים חסויים עד לאחר הודעת הזכייה לזוכים. חשוב לציין שאחד המדדים לבחירת השופטים הוא היכרותם העמוקה את התחום ואת היוצרים בתחום. ועדת השיפוט בחרה את הזוכים לשנת תשס"ט לאחר עיון מעמיק ברשימת הפונים, המשרד שמח על הזוכים שנבחרו ומאחל להם המשך יצירה פורה ומעניינת. פעילותם המשותפת של בורשטיין ושור היתה כתיבת בלוג אינטרנטי - פרודיה על ספרי בלשים. אם היה חשש ואפילו קל שבקלים לניגוד עניינים, יו"ר ועדת השיפוט היה פוסל עצמו מלכהן בוועדה. הבחירה נעשית מתוך שיקול דעת לאיכות היצירה הספרותית ולא משיקולים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully