וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת הגר ינאי זכתה בפרס הגפן

חיים אברהם

19.10.2008 / 11:00

הפרס לספר הפנטזיה הטוב ביותר הוענק לסופרת אמש על ספרה "המים שבין העולמות", במסגרת פסטיבל אייקון

הסופרת הגר ינאי זכתה אמש (שבת) בפרס גפן לספר הפנטזיה הישראלי הטוב ביותר לשנת 2008. הפרס ניתן לה מטעם האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטזיה, על ספרה "המים שבין העולמות" והוענק לינאי במסגרת פסטיבל אייקון למדע בדיוני, שננעל אמש בסינמטק תל אביב.

"'המים שבין העולמות' הוא המשך של 'הלוויתן מבבל', והשני מתוך הטרילוגיה", אמרה ינאי, והוסיפה כי "ספר המשך בטרילוגיה זה מאוד לא פשוט וזה כמו להתחתן עם המאהב. מה שהיה ראשוני, פורץ דרך ורומנטי, הפך למחוייבות לסגור קצוות של עלילה ולטיפול בדמויות". אך העבודה הקשה משתלמת, וכפי שציינה הסופרת "יש לו בסיס מאוד רחב של אוהדים, לשמחתי הספר הצליח".

זו השנה השנייה ברציפות שינאי זוכה בפרס הגפן, כשבשנה שעברה היא זכתה בו עבור ספרה הראשון בטרילוגיה "הלוויתן מבבל". "הזכייה השנה כל כך הפתיעה אותי שלא באתי לטקס בשמלה, אלא עם חולצה ומכנסיים. לא נראה לי שמישהו זכה שנה אחר שנה ברציפות, והזכייה ריגשה אותי הרבה יותר משנה שעברה".

ינאי לא נחה על זרי הדפנה, ושוקדת בימים אלו על שני ספרים - הספר השלישי בטרילוגיה, ורומן ריאליסטי-מאגי. "אני עובדת על כמה דברים במקביל, ואחרי שני ספרים שהם ברוח יותר קלילה, התחשק לי לטפל בדברים בצורה יותר עמוקה ומסובכת כהרגלי. יכול מאוד להיות שהרומן ייצא לפני הספר השלישי בטירלוגיה".

הגר ינאי, ילידת 1974, היא סופרת ומבקרת, בוגרת לימודי תואר ראשון בכתיבה יוצרת ובתסריטאות, ותואר שני בספרות. בין ספריה ניתן למנות את "אשה באור" (2001), "מכונת הנצח של אלכס" (2004, שאף היה מועמד לפרס ספיר), "הלווייתן מבבל" (2006) ו"המים שבין העולמות" (2008).

"אני מאוד מקווה שהספרים הבאים שלי יקבלו אותה תמיכה", אמרה ינאי, והוסיפה עם טיפ לקולגות. "בספרות חייבים להיאבק, כי דברים לא תמיד באים באופן ספונטני וזורם. ממש נאבקתי בשביל להכניס לספר הזה את הכל, בצורה שהיא לא ארוכה מדי אבל שתהיה זרימה. זה היה ממש קשה ומורכב, אבל בסופו של דבר התוצאות היו טובות, ויש לי הוכחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully